همکاری گروه مشاورین کلید و شرکت آکام آتا در روانشناسی صنعتی و سازمانی

درمان بیماری اضطراب با دستگاه ار تی ام اس یکی از مدرن‌ترین متد‌های درمان است که کمترین عوارض و بیشترین تاثیر را دارد. اضطراب یک واکنش طبیعی و معمولی انسان به تهدیدات یا استرس درک شده است و با احساس نگرانی، ترس، دلهره یا ناراحتی مشخص می‌شود. در زمانی که تجربه گاه به گاه اضظراب در موقعیت‌ها ویژه، مانند قبل از مصاحبه شغلی یا قبل از امتحانات درسی مهم، کاملا طبیعی است. اما در زمانی که اضطراب شروع به تداخل درعملکرد روزمره و زندگی کند، به یک نگرانی و مشکلی بسیار بزرگ تبدیل می‌شود.

اضطراب می‌تواند به صورت‌های گوناگون از جمله اختلال هراس، اختلال اضطراب فراگیر، اختلال اضطراب اجتماعی، فوبیایی ویژه و اختلال استرس بعد از مشکل ظاهر می‌شود. هر مدل اختلال اضطرابی مجموعه‌ای از معیارها تشخیصی و علائم ویژه خود را دارد، اما تمامی آن‌ها شامل ترس یا نگرانی مدوام و بیش از حد است. جهت انجام مشاوره افسردگی شدید می توانید به گروه مشاورین کلید مراجعه نمایید.

علائم رایج اضطراب

علائم رایج اضطراب عبارتند از :

  • علائم شناختی: افکار مسابقه‌ای، نگرانی مدوام، تفکر بیش از حد، مشکل در تمرکز، پیش‌بینی بدترین نتیجه.
  • علائم فیزیکی: تنگی نفس، ضربان قلب سریع، تعریق، سفتی قفسه سینه، لرزش، تعریق، سرگیچه، معده درد، سر درد و تنش عضلانی.
  • علائم رفتاری: کسب اطمینان، پرهیز از موقعیت‌های اضطراب آور، تغییر در الگوی خواب، به تعویق انداختن کار و دشواری در انجام وظایف روزمره.
  • علائم عاطفی: تحریک‌پذیری، بی قراری، احساس عذاب قریب الوقوع، احساس سرگیچه یا پرش و مشکل در کنترل نگرانی‌ها

به این نکته بسیار مهم توجه نماید که احساسات روزانه استرس یا اضطراب با اختلالات اضطرابی متفاوت است. در زمانی که استرس و اضطراب مزمن، زندگی فرد را مختل و طاقت فرسا می‌کند، امکان دارد نشان‌دهنده یک اختلال اضطراب باشد. درمان بیماری اضطراب با دستگاه ار تی ام اس یک روشی موثر و نوین است که امروزه توسط بیشتر پزشکان متخصص حوزه سلامت روان به‌کار می‌رود. بهترین مرکز ار تی ام اس تهران در خیابان ملاصدرا تهران به نام گروه مشاورین کلید ارائه می شود و شما می توانید با تیم متخصص روانشناسی و پزشکان همکار آنها مشورت نمایید.

درمان اضطراب با دستگاه ار تی ام اس

این روش درمان به شما کمک می‌کند تا الگوهای تفکر منفی و باورهای غیرمنطقی را که باعث استرس و اضطراب می‌شوند، شناسی کرده و مورد بررسی قرار می‌دهد. دستگاه ار تی ام اس در درمان بیشتر اختلالات عصبی و روانی و بیماری‌هایی گوناگون کاربرد دارد و برای درمان استرس و اضطراب هم می‌توان از نوع درمان استفاده کرد.

درمان اضطراب با استفاده از دستگاه ار تی ام اس توسط پزشک تی ام اس انجام می‌شود. این نوع درمان، روشی سرپایی است، پس نیاز به بستری ندارد و در یک کلینک پزشکی مخصوص انجام می‌شود. این نوع درمان یکی متد درمانی بسیار لوکس و جدید است و با کمک دستگاه ار تی ام اس، به صورت الکتریکی مغز را تحریک می‌کنند. در این روش درمان برای هر فرد باید نقطه امواج را بر روی قسمت معینی از سر متمرکز کرده و امواج مغناطیسی را با مدت زمان، فواصل و شدت معینی به مغز بیمار منتقل کرد. میدان مغناطیسی که در اطراف سر به‌وجود می‌آیند باعث ایجاد امواج الکتریکی در مغز می‌شود که در برخی از موارد مانند بیماری افسردگی و موارد دیگر مانند توهم‌های شنوایی با کاهش فعالیت آن‌ها با تشدید فعالیت سلول‌ها، به درمان بیماری می‌پردازد.

میدان مغناطیسی بر فعالیت‌های الکتریکی مغز تاثیر می‌گذارد، پس با استفاده از دستگاه تی ام اس بر روی سر بیمار یک میدان مغناطیسی به‌وجود می‌آید تا جریان الکتریکی بسیار کوچکی در قسمت ویژه‌ای از مغز القا کند. اشعه‌های سیم پیچ الکترومغناطیسی از پوست به سمت مغز حرکت می‌کند و بعد از اینکه بر روی کورتکس مغز تاثیر می‌گذارد، می‌توانند انواع اختلالات عصبی و روانی از جمله استرس و اضطراب را درمان کند. لازم است بدانید که دستگاه ار تی ام اس شوک و برق نمی‌دهد و فقط انرژی الکتریکی را به میدان مغناطیسی تبدیل می‌کند و به همین خاطر هیچ ضرری ندارد.

روانشناسی صنعتی در خدمت کسب و کار توسط گروه مشاورین کلید

گروه مشاورین کلید (تیمی متشکل از روانپزشکان، روانشناسان و متخصص مغیر و اعصاب) با همکاری شرکت آکام آتا که یک مرکز مشاوره کارآفرینی و شرکت مشاوره کسب و کار و مدیریت و مشاوره دیجیتال مارکتینگ می باشد به سازمان ها و شرکت های و کسب و کار های مختلف خدمات مشاوره روانشناسی سازمانی و روانشناسی صنعتی جهت توسعه کسب و کار و افزایش فروش و افزایش بهره‏‏‌وری سازمان ها و کسب و کار ها ارائه می دهد. مباحث از جمله تیم سازی، جذب و استخدام، شناسایی و حل مشکلات (مشاوران می توانند به شما در شناسایی و حل مشکلات کسب و کارتان کمک کنند. آنها با بررسی دقیق وضعیت فعلی کسب و کار شما، می توانند ریشه مشکلات را پیدا کرده و راه حل های عملی برای آنها ارائه دهند.)، ارائه برنامه های عملی (مشاوران نه تنها به شما در شناسایی و حل مشکلات کمک می کنند، بلکه می توانند برنامه های عملی برای بهبود عملکرد کسب و کارتان ارائه دهند. این برنامه ها شامل اهداف مشخص، گام های عملی و جدول زمانی برای اجرا می باشد.)، ارائه آموزش و پشتیبانی (مشاوران می توانند به شما و کارکنانتان آموزش های لازم را در زمینه های مختلف کسب و کار ارائه، دهند. آنها همچنین می توانند در طول فرآیند اجرا برنامه هایتان به شما پشتیبانی و راهنمایی ارائه دهند.)

مراحل درمان اضطراب با دستگاه ار تی ام اس

با استفاده از دستگاه ار تی ام اس ، مغز بیمار تحریک شده و تغییرات وسیعی در فعالیت‌های مغز ایجاد می‌شود. برای شروع درمان با این روش، حتما باید زیورآلات و جواهرات و کارت بانکی را از خود دور کنید، قیمت درمان با آرتی ام اس و هزینه هر جلسه آر تی ام اس در مراکز مختلف ممکن است متفاوت باشد. چون این وسایل نسبت به جریان مغناطیسی حساسیت نشان می‌دهند. مراحل درمان اضطراب با این روش به صورت زیر است:

  • در ابتدای درمان، بیمار باید روی صندلی مخصوص و راحت بنشیند و بیمار هیچگونه نیازی به بیهوشی ندارد و در طول درمان کاملا هوشیار است.
  • تکنسین پزشکی سیم‌پیچ را در بالایی قسمت جلویی سر بیمار قرار می‌دهد که تحریک میدان مغناطیسی را فراهم کند.
  • این تحرکات مغناطیسی، تمامی نورون‌های مغزی را در یک ناحیه ویژه، تحت تاثیر اشعه قرار می‌دهد.
  • به این تحریک به بازداری کردن و تحریک کردن از فعالیت‌های مغزی، بیشتر بیماری‌های روانی و روحی درمان می‌شود.

زمان درمان با این روش حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. بیمار می‌توانید بعد انجام درمان خود به منزل برود و فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد. بیمار باید حدود ۴ تا ۶ هفته جلسات خود را تکرار کند و تعداد جلسات و طول درمان بیمار به شرایط خاص خود فرد بستگی دارد. درمان اضطراب با ار تی ام اس توسط متخصصان گروه مشاوران کلید انجام می گیرد.

مزایای درمان اضطراب با ار تی ام اس

مزایای درمان بیماری اضطراب با دستگاه ار تی ام اس را به موارد زیر می‌توان اشاره کرده:

  • این روش درمان بدون درد و غیرتهاجمی است، به همین دلیل نیاز به آرام‌بخش ندارد.
  • با این روش ایمن جدید، خطر تشنج و از دست دادن هوشیاری کمتر از ۱ درصد است.
  • کسانی که با استفاده از دستگاه ار تی ام اس درمان می‌شوند، باید مدت چهارتا شش هفته و در هفته چهار یا پنچ جلسه تحت درمان قرار بگیرند.
  • پژوهش‌ها نشان می‌دهد که دستگاه ار تی ام اس هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد.

درمان با این دستگاه مزایایی بسیار زیادی نسبت به درمان دارویی دارد، که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول درمان کمتر
  • بدون عوارض
  • مقرون به صرفه‌ بودن

 

گاها در گوگل سرچ می کنید چه کسانی به روانپزشک نیاز دارند و چه کسانی به روانشناس؟ برای پاسخ به این سوال نظر پزشک را بخواهید و از تصمیم گیری با مطالعه یک مقاله در وبلاگ و یا وبسایت غیر تخصصی بپرهیزید. مقاله ای تخصصی در مورد اینکه چه کسانی به روانپزشک نیاز دارند و چه کسانی به روانشناس در وبسایت گروه مشاورین کلید وجود دارد که می توانید آن را مطالعه بفرمایید.

سخن پایانی

در واقع درمان استرس و اضطراب با دستگاه ار تی ام اس می‌توانید یک گزینه بسیار عالی و غیر تهاجمی ایمن، طولانی مدت و موثر باشد. اگر درمورد درمان با این دستگاه هیچ‌گونه اطلاعی ندارید، می‌توانید با یک متخصص سلامت روان و اعصاب صحبت کنید. خود درمانی نکنید از خواندن مقالات در وبسایت های غیر تخصصی که برای پزشکان است بپرهیزید گاها دیده می شود به دنبال مقالاتی از جمله دیوانگی یا جنون و یا اینکه اعصابم خیلی ضعیفه چیکار کنم در اینترنت می گردید که مطالعه کنید مسلما پاسخ به این سوال این است مراجعه به روانپزشک و روانشناس متخصص با مجوز فعالیت است بدون مراجعه به پزشک هیچ اقدامی انجام ندهید و حتما با پزشکان متخصص مشورت نمایید. همانطور که گفتیم درمان با دستگاه ار تی ام اس عوارض بسیار کم و مزایای بسیار زیادی نسبت به درمان دارویی دارد. گروه مشاورین کلید با تیم متخصص روانشناسی و روانپزشکی و متخصص مغز و اعصاب در تهران خیابان ملاصدرا به مراجعین محترم خدمات ارائه می دهد

دیدگاهتان را بنویسید