راهنمای سفر به توکیو و نکات ضروری سفر

https://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1712659178_66151aea4ff1c.jpg

برنامه‌ریزی و قصد سفر به توکیو برای اولین بار، تجربه‌ای هیجان‌انگیز است. اما برخی نکات هستند که با رعایت آن‌ها، سفر به توکیو می‌تواند به خاطره‌ای به‌یادماندنی برای شما بدل شود و کمکی باشد برای اینکه که همه چیز به خوبی پیش برود.

زمانیکه اصول پایه‌ای سفر به ژاپن را بدانید، چه شرایط انعام دادن و چه نحوه رفت‌و‌آمد با قطار، مطمعنا برنامه‌ریزی سفر برای بازدید از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری این شهر مانند معبد سنسوجی، برج توکیو، موزه گیبلی یا حتی دیزنی‌لند توکیو، بسیار ساده‌تر از انتظارتان خواهد شد.

بنابراین در این مطلب قصد داریم به توضیح برخی از نکات ضروری در سفر به توکیو و آداب و فرهنگ مردم این شهر بپردازیم. پس قبل از تهیه بلیط ژاپن و سفر به مدرن‌ترین شهر ژاپن این مطلب را مطالعه کنید.

سیاست ویزای ژاپن

https://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1712659178_66151aea59774.jpg

اخذ ویزای توریستی ژاپن برای بعضی از کشورها الزامی نیست. کشورهایی مانند امریکا، استرالیا، آرژانتین و بسیاری از کشورهای اروپایی نیاز به اخذ ویزای گردشگری ندارند و به مدت ۹۰ روز بدون ویزا در ژاپن بمانند. اما برای اخذ ویزای گردشگری ژاپن از کشورمان، گردشگران تا ۳۰ روز می‌توانند در ژاپن بمانند اما اعتبار ویزا به مدت ۹۰ روز است.
همچنین می‌توانید برای دو سفر کوتاه در یک دوره ۶ ماهه، برای دو ویزا و دو بار ورود، اقدام کنید. در نهایت توجه داشته باشید با ویزای گردشگری ژاپن در زمان اقامت حق مشغول به کار شدن ندارید!

مدارک لازم برای اخذ ویزا عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار و دو صفحه خالی
  • فرم درخواست ویزا
  • عکس تمام صورت ۴٫۵*۴٫۵
  • کپی گواهی شده شناسنامه
  • گواهی ازدواج در صورت متاهل بودن
  • تعیین هدف سفر به ژاپن
  • مدارک و گواهی استطاعت مالی
  • مدارک ملاقات خانواده یا بستگان

شلوغی و ترافیک توکیو

https://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1712659178_66151aea5c83c.jpg

توکیو جمعیتی در حدود ۱۳ ملیون نفر دارد و پرجمعیت‌ترین شهر کشور ژاپن در بین ۴۷ استان این کشور دارد. به واسطه سفر کارمندان و دانش‌آموزان به شهر، جمعیت تا ۲٫۵ ملیون در روز افزوده می‌شود. اما علی‌رغم تراکم بالای جمعیتی این شهر، مناطق آرام و ساکت هم در این شهر کم نیست. پارک‌ها و فضاهای سبزی که محل استراحت مردم محلی و گردشگران است. پارک اوئنو، معبد میجی، پارک آسوکایاما و پارک شینجوکو گیون، از این دست موارد هستند.

اما سیستم ریلی این شهر برای مسافران و گردشگران بسیار مجهز و در تمامی نقاط شهر در دسترس است. در ساعات شلوغی و زمان ترافیک سرسام‌آور، انتخاب سیستم حمل‌ونقل ریلی به نسبت تاکسی یا وسایل عمومی حمل‌ونقل دیگر سطح شهر، انتخاب عاقلانه و منطقی‌تری است.

برای خرید بلیط مترو و یا قطارهای بین شهری، شرکت‌های خصوص مختلفی در دسترس هستند که با خرید کارت و شارژ آن، به راحتی می‌توانید به هر نقطه از شهر یا اطراف آن که تمایل دارید، رفت‌وآمد کنید.

خرید، مالیات و صرفه‌جویی در خرید

مراکز خرید توکیو فروشگاه‌‌های کوچک و بزرگ این شهر، زبانزد خاص و عام در دنیاست. مناطق خرید گینزا و اوموتسودا که اماکنی فوق‌العاده برای خرید سوغات و یادگاری در سفر هستند. اما در قوانین ژاپن، ۸ درصد مالیات بر مصرف تعیین شده و با هر خرید این مبلغ در صورت خرید شما لحاظ می‌شود.

اگرچه قانونی برای خردی گردشگران وضع شده که در صورت نشان دادن پاسپورتتان، معاف از این مالیات خواهید شد. این قانون به سبب حمایت از گردشگری در ژاپن وضع شده است. بنابراین قبل از خرید با مسئولان فروشگاه هماهنگی لازم را به‌عمل آورید تا مشمول این قانون برای گردشگران در خرید خود شوید و در هزینه‌هاتان صرفه‌جویی کنید.

برای دریافت این معافیت لازم است که قببل از خرید به باجه معافیت مالیاتی در فروشگاه مراجعه کنید. با این کار در خرید روزمره‌تان مثل نوشیدنی و مواد غذایی صرفه‌جویی مناسبی خواهید داشت و برای خرید لوازم الکترونیکی گران‌قیمت هم قیمت تمام شده خوبی خواهید داشت.

آداب انعام دادن در توکیو و ژاپن

برخلاف نقاط مختلف دنیا، انعام دادن در توکیو معمول نیست. ارایه خدمات به شیوه‌ای خوب و مناسب، یک استاندارد در این شهر محسوب می‌شود و کارکنان با حقوق خوب، انگیزه و ‌تمایلی برای دریافت انعام ندارند. فرقی ندارد یک دست‌فروش محلی خیابانی باشد یا یک رستوران لوکس در توکیو. نیازی به پرداخت انعام نیست! این موضوع در قبال رانندگان تاکسی، کارکنان هتل، بارمن‌ها، آرایشگران و کارکنان اسپا هم صدق می‌کند و اگر پیشنهاد هم بدهید احتمالا مودبانه رد خواهند کرد. مردم توکیو، بالاترین کیفیت خدمات را بدون انتظار به شما ارایه می‌دهند!

تنها موردی که انعام دادن در این شهر موردی ندارد و از شما ممکن است قبول کنند و بی‌احترامی محسوب نمی‌شود، راهنمای گردشگری یا مترجم در سفر است. اما توجه داشته باشیید که به صورت مودبانه به آن‌‍ها تعارف کنید و مبلغ یا اسکناس را در پاکتی و با دو دست تقدیم کنید و پول را از جیبتان به آن‌ها ندهید!

نکات اضافی در سفر

برای جلوگیری از دردسر و یا قرار گرفتن در موقعیت‌های ناخواسته، رعایت برخی نکات ضروری و مهم هستند. برخی از این نکات به شرح زیر هستند که قبل از تهیه بلیط ژاپن، آن‌ها را در نظر داشته باشید:

  • پول نقد کافی همیشه همراه داشته باشید.
  • با خوردن نودل خوشمزه و در دسترس سوبا در هزینه خوراکتان صرفه‌جویی کنید.
  • مراقب زباله‌هایتان باشید و در سطح شهر رها نکنید. آن‌ها را تا زمانیکه سطلی پیدا کنید با خود همراه داشته باشید.
  • نقشه دو زبانه همراه داشته باشید. مردم ژاپن مهربان و مهمان‌نواز هستن و اگر سوالی داشته باشید حتما به شما کمک می‌کنند. حتی اگر انگلیسی دست‌وپا شکسته بلد باشند!
  • آداب رفت‌وآمد را رعایت کنید. در شلوغی شهر، مردم همیشه از سمت چپ حرکت می‌کنند و روی پله برقی سمت چپ می‌ایستند و به بقیه اجازه می‌دهند از سمت راستشان عبور کنند.
  • وایفای عمومی و رایگان در توکیو رایج نیست. پس اینترنت یا روتر همراه با خودتان داشته باشید.

سفر به توکیو با خرید بلیط در فلای‌تودی

سفر به توکیو تجربه‌ای جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود. با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از راهنمای جامع سفر به ژاپن، می‌توانید از این سفر به بهترین نحو لذت ببرید. یکی از مواردی که در سفر به توکیو باید مدنظر قرار دهید، انتخاب شرکتی معتبر برای خرید بلیط هواپیما، رزرو بلیط، دریافت ویزای توریستی و حتی در صورت نیاز خرید تور است.

فلای‌تودی یکی از شرکت‌های معتبر ارائه خدمات سفر است که مجموعه‌ای از خدمات متنوع برای سفر به توکیو را ارائه می‌دهد. ازجمله خدمات این شرکت عبارت است از خرید بلیط هواپیماريال رزرو هتل، بیمه سفر، رزرو تور، اخذ ویزا، خرید بلیط قطار و اتوبوس و امکان استرداد بلیط.

برای استفاده از خدمات می‌توانید به وب‌سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی مراجعه کنید. این شرکت با داشتن پشتیبانی ۲۴/۷ به شما این امکان را می‌دهد تا در هر زمان از شبانه‌روز بتوانید با کارشناسان در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید