ایجاد جریانی کمک کند که چشم بیننده را از نقطه ای به نقطه اصفهان

۴٫ چشم بیننده را از طریق محتوا هدایت کنید

اصل مجاورت می تواند به شما در ایجاد جریانی کمک کند که چشم بیننده را از نقطه ای به نقطه دیگر هدایت کند. با تنظیم فضای سفید می توانید به راحتی طراحی سایت در اصفهان  نقاط کانونی یا مناطقی ایجاد کنید که به طور طبیعی توجه کاربر را به خود جلب کنند. ایجاد نقاط کانونی با ایجاد یک شبکه طراحی وب شروع می شود که به شما امکان می دهد عناصر طراحی (مانند متن، تصاویر یا کنترل های کاربردی) را به طور مداوم در طرح قرار دهید. بعد از اینکه یک شبکه ایجاد کردید، باید عناصری را ترتیب دهید تا کاربران را از طریق بخش های محتوای کلیدی راهنمایی کند. همانطور که در زیر می بینید، این دقیقاً همان کاری است که Evernote با جفت کردن بلوک های متن با تصاویر انجام می دهد. در نتیجه، چشم بیننده هنگام حرکت در این صفحه، مسیری زیگزاگ را دنبال می کند.
Evernote با استفاده از یک الگوی طراحی زیگ زاگ برای جلب توجه کاربران.

تمرکز بر فاصله نسبی بین عناصر رابط کاربری زمانی که برای صفحه نمایش ها و وضوح های مختلف طراحی می کنید مهم است. طراحی که در صفحه نمایش های بزرگ دسکتاپ خوب به نظر می رسد ممکن است در صفحه نمایش های کوچک موبایل به خوبی به نظر نرسد. وقتی طراحی شما برای قرار دادن صفحه نمایش های کوچکتر کوچک می شود، فاصله بین عناصر را می توان به حداقل رساند که ممکن است روابط مورد نظر عناصر UI را از بین ببرد. ضروری است که طراحی خود را بر روی صفحه نمایش ها و رزولوشن های مختلف آزمایش کنید تا ببینید آیا طراحی شما به خوبی مقیاس می شود. این امکان وجود دارد که از ابزار Google Chrome Dev برای شبیه سازی دستگاه های تلفن همراه استفاده کنید.
صفحه جستجوی گوگل در صفحه آیفون X.
نمایش صفحه جستجوی Google در صفحه آیفون X چگونه به نظر می رسد. اعتبار تصویر نیک بابیچ.
از اصل مجاورت در طرح های خود استفاده کنید

هدف اصلی استفاده از مجاورت در طراحی، سازماندهی اطلاعات و ایجاد یک سلسله مراتب بصری است که به استفاده بهتر از محصول شما کمک می کند. طراحان باید از نزدیکی برای ایجاد گروه های معنی دار استفاده کنند تا کاربران بتوانند به راحتی رابط کاربری آنها را درک کنند. و هرچه استفاده افراد از محصول شما آسان تر باشد، تجربه لذت بخش تری خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید