مزایای استفاده از کف کاذب

حتماً در بسیاری از ساختمان های اداری کف کاذب را دیده اید ، در این راهنما حرفه ای مفصلی را در مورد سیستم کف کاذب در جنبه های مختلف به شما ارائه می دهد.

طبقه کاذب  تعریف، ساختار، مزایا، برنامه و همه اطلاعات

کف کاذب چیست؟

چرا از کف کاذب استفاده می کنیم؟ کف مرتفع از چه اجزایی تشکیل شده است ؟ انواع کفپوش های برآمده کدامند؟ کجا می توانیم از کف بلند استفاده کنیم؟ مزایا و معایب کف بلند چیست؟ چه عواملی را باید در هنگام انتخاب یا طراحی کفپوش مرتفع در نظر بگیریم؟ کفپوش مرتفع چگونه نصب می شود؟ پس از نصب چه اقدامات احتیاطی باید انجام شود؟ ما در اینجا قصد داریم تمام این سوالات را مورد بحث قرار دهیم. حالا ما را دنبال کنید تا یاد بگیرید!

کف کاذب چیست؟

طبقه کاذبذب همچنین به عنوان کف دسترسی یا سیستم کفپوش دسترسی برجسته نیز شناخته می شود که به طبقه ای گفته می شود که در بالای کف دال بتنی اصلی ساختمان ساخته شده است و فضای باز ایجاد شده بین این دو را برای سیم کشی یا زیرساخت خنک کننده تسطیح می کند.

چرا از کف کاذب استفاده می کنیم؟
در اینجا هدف اصلی استفاده از طبقه مرتفع در ساختمان است: ایجاد یک فضای کف خالی که در آن خدماتی مانند برق، نوری، مخابرات، گرمایش/تهویه و مکانیکی قابل هدایت باشد.

کفپوش کاذب چه اجزایی دارد؟

ساختار سیستم طبقه برآمده از پانل هایی بر روی شبکه ای تشکیل شده است که توسط پایه های عمودی قابل تنظیم پشتیبانی می شوند، در زیر اجزای اصلی کل سیستم کف دسترسی را تشکیل می دهند.

ساختار سیستم طبقه بالا – اجزای کف کاذب

پانل های کف – پانل های طبقه برجسته معمولاً ۲ فوت در ۲ فوت هستند و معمولاً از یک هسته سیمانی یا چوبی با روکش فولاد یا آلومینیوم تشکیل شده اند.

پوشش کف – پانل ها با بسیاری از پوشش های کف مانند وینیل، مشمع کف اتاق، لمینت، لاستیک، فرش و کاشی های سنگی یا سرامیکی سازگار هستند.

پایه ها – پایه های طبقه برآمده از طریق اتصالات مکانیکی یا چسب به کف زیرین چسبانده می شوند. از آنجایی که پایه ها قابل تنظیم هستند، فاصله بین طبقه مرتفع و زیرزمین می تواند بین ۳ تا ۴۸ اینچ باشد. برای اطمینان از اینکه پانل ثابت و پایدار است، پایه ها باید شامل قطعات زیر نیز باشند:

دستگاه قفل (قفل گوشه)

صفحه سر

مهره شش گوش

ساقه (میله رزوه ای)

صفحه پایه با سوراخ به دام افتاده برای اتصال زمین

درپوش / واشر – پایداری اتصال بین ساختار و پانل را تضمین می کند و تداوم پشتیبانی را افزایش می دهد.

میله های رشته ای – اتصال افقی بین ستون ها را به منظور به دست آوردن مدولار بودن مورد نیاز، بهبود پایداری و توزیع بار بر روی سازه فراهم می کند.

لنگرها – برای تثبیت پایه پایه به سطح زیرین استفاده می شود

درزگیر کف زیرین (درزگیر) – درزگیر درزگیر اپوکسی یا رنگ کف، چسب پایه کف برآمده

انواع سیستم کفپوش کاذب

پانل های کف به صورت آزاد روی سر پایه قرار می گیرند و دسترسی آسان به فضای خالی کف زیر را فراهم می کنند. یک سیستم طبقه با دسترسی بالا و با قابلیت گرانش سبک، ساخته شده از تخته نئوپان با چگالی بالا. این پنل‌ها برای تمامی کاربردهای اداری تجاری و کاربردهای عمومی مناسب هستند، در جایی که هزینه دغدغه اصلی یک پروژه است، ایده‌آل هستند.

پانل های کف برای امنیت بیشتر بر روی سر پایه ثابت می شوند. سیستم های کف برآمده با پیچ، استحکام کششی بالایی را با استفاده از کاشی های بدون پیچ به سمت پایین ایجاد می کنند. پانل های برهنه فولادی دارای سوراخ های رزوه ای برای پیچاندن پیچ و مهره ها در آنها هستند. این می تواند استحکام برتر را با مکانیزم پیچ و مهره ارائه دهد، از نصب سریع و گزینه های خود درگیر اطمینان حاصل کند، از لرزش در کف های دسترسی جلوگیری کند و کف های دسترسی شما را برای سال های آینده بادوام می کند، به طور گسترده برای اتاق سرور، کف کارخانه و فضاهای اداری استفاده می شود.

مزایای کف کاذب (طبقه دسترسی مرتفع) چیست؟

سهولت پیکربندی مجدد و دسترسی آسان – دسترسی به هوا، برق، صدا و داده های زیر زمین به شما امکان می دهد طرح خود را با حداقل زمان خرابی پیکربندی مجدد کنید زیرا فضای کاری شما نیاز به تغییر دارد.

صرفه جویی در انرژی – به شما کمک می کند تا با فشار دادن هوا از کف به بالا و نه از سقف، هزینه های انرژی را کاهش دهید.

صرفه جویی در هزینه – با استفاده از وسایل برقی زیر کف، می توانید ساعات کار نصب برق را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش دهید و در نتیجه برنامه های ساخت و ساز کوتاه تر و هزینه ها کاهش می یابد.

سلامت و آسایش ساکنین – محیط کاری سالم ایجاد کنید. هوای تمیز و تازه تهویه شده از طریق کف مستقیماً به منطقه اشغال شده وارد می شود.

(پایداری): مشارکت اعتباری – بازیافت کفپوش دسترسی و استفاده مجدد از اجزای کف دسترسی می تواند در هزینه های اولیه ساختمان و هزینه های عملیاتی مستمر و کسب امتیاز LEED صرفه جویی کند.

نصب سریع – جابجایی ها، افزودن ها و تغییرات ساده هستند و امکان سفارشی سازی و سرعت در اشغال را فراهم می کنند.

انعطاف پذیری طراحی – تغییر طراحی فضاهای موجود محدود به مکان قدرت و داده نیست. ارتفاع کف را می توان برای تطبیق پوشش ها یا عملکردهای مختلف در یک فضا تغییر داد.

پتانسیل بالا برای سفارشی‌سازی – رنگ، آرم‌ها و الگوهای تزئینی را می‌توان توسط تامین‌کننده سیستم کف‌پوش‌های مرتفع مانند  طیف گسترده‌ای از گزینه‌های پایان و فرصت‌های بی‌پایان برای سفارشی‌سازی از طریق پانل‌های پوشش‌دهی شده با دسترسی برجسته و پانل‌های خالی، سفارشی‌سازی و تولید کرد.

کجا می توان از سیستم کف کاذب (کف برآمده) استفاده کرد؟
برنامه های اصلی طبقه کاذب

فاکتورهایی که باید هنگام انتخاب یا طراحی کفپوش کاذب در نظر بگیریم چیست؟
الزامات و ملاحظات استاندارد برای طراحی کفپوش با دسترسی بالا:

ارتفاع طبقه

نیاز به فضای زیر کف، ارتفاع سقف موجود و بودجه

مواد پنل

پانل های فولادی هسته بتنی – وزن سنگین و دارای اسکلت فولادی با بتن به عنوان هسته داخلی

پانل های تمام فولادی توخالی – محکم، سبک وزن و حمل آسان

پانل های بتنی لخت – ظرفیت بار بالا و ضد حریق، رطوبت و استاتیک است

پانل های آلیاژ آلومینیوم – به سختی در اثر غوطه ور شدن در آب و رطوبت تغییر شکل می دهند و خورده نمی شوند، بنابراین عمر مفید آن طولانی است.

پانل های پلی پروپیلن با استحکام بالا – صرفه جویی در وزن، جابجایی آسان تر و اثرات زیست محیطی کمتر

پانل های چوبی – هسته چوبی کامپوزیت سنگین که در فولاد گالوانیزه پوشانده شده است

پانل های پرکننده سولفات کلسیم – ورق GI که ​​در بالا و پایین پوشانده می شود و مواد پرکننده سولفات کلسیم

رتبه بندی بار و وزن

بارهای ثابت، بارهای غلتشی، ترافیک عابر پیاده

میزان بارگذاری معمولاً از ۴۵۰ کیلوگرم تا ۱۱۵۰ کیلوگرم متغیر است

حرکت ترافیک کمتر از پانل های سبک تر

جابجایی ترافیک بیشتر از پانل های سنگین تر استفاده می شود

چگونه می توان طبقه دسترسی مناسب یا بهترین را برای ساختمان انتخاب کرد؟
نوع برنامه

راه اندازی سیستم خنک کننده / توزیع هوا

نیازهای کابل کشی/سیم کشی

راهنمای/نکات انتخاب طبقه با دسترسی مرتفع ما را بخوانید تا نکات بیشتری در مورد انتخاب مناسب یا بهترین طبقه کاذب بیاموزید.

چگونه طبقه با دسترسی بالا (طبقه کاذب) را نصب و نگهداری کنیم؟
در راهنمای نصب، تعمیر، تعمیر و نگهداری طبقه دسترسی بالا (کف کاذب) ما ، می‌توانید مراحل و نکات دقیقی را برای نصب و نگهداری کف کاذب دریافت کنید، در اینجا ما همچنین برخی از نکات و اقدامات احتیاطی را برای شما فهرست می‌کنیم:

نکاتی که باید هنگام نصب کف کاذب به خاطر بسپارید

وضعیت کف زیرین که باید از زباله تمیز باشد و تا حد امکان همسطح باشد

دیوارهای اطراف کف برجسته باید تا حد امکان مربع باشد

اقدامات احتیاطی که باید پس از نصب کف بلند انجام شود

است که باید در مورد کف دسترسی مرتفع (کف کاذب) بدانید، امیدواریم پس از مطالعه این راهنما، درک خوبی از سیستم های کفپوش دسترسی داشته باشید. و اگر قصد راه‌اندازی یک سیستم کف‌افکن برای ساختمان خود را دارید،

دیدگاهتان را بنویسید