اخطار معاون هوانوردی بر حذف فروش بلیط چارتری/ مهلت ۲ هفته‌ای حذف پروازهای چارتری از تهران به ۶ مقصد پرتردد و بالعکس

اخطار معاون هوانوردی بر حذف فروش بلیط چارتری/ مهلت 2 هفته‌ای حذف پروازهای چارتری از تهران به 6 مقصد پرتردد و بالعکس

هفته گذشته معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین ها برای جمع آوری پروازهای چارتری هشدار داده بود اما از ظواهر امر پیدا است که همچنان پروازهای چارتری انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، اگر پیش از این سر و کارتان با شرکت‌های هواپیمایی و به هر شکلی خرید بلیط هواپیما  یا تور گردشگری افتاده باشد؛ حتما نام پرواز چارتر را شنیده و کنجکاو هستید که پرواز چارتری چیست؟

قطعا تفاوتی میان پروازهای چارتر و پروازهای معمولی وجود دارد که تا این اندازه در خصوص این نوع پروازها، تبلیغات بیشتری صورت گرفته و معمولا در فروش تورهای خارجی، به عنوان یک فاکتور کاهش قیمت تور در نظر گرفته می‌شوند.

بطور کلی چارتر در اصطلاح به معنای اجاره قرار گرفتن یک هواپیما بشکل کامل یا فقط چند صندلی از آن یا حتی هتل و کشتی بوسیله یک شرکت خدمات گردشگر می باشد.

اما در رابطه با بلیط های چارتر که مرتبط با پروازهای چارتری است، یک شرکت خدمات گردشگری منوط بر اخذ مجوزهای لازمه قادر است درخواست چارترهای هواپیما آن هم فقط در مسیرهای مشخصی را به ایرلاین ها عرضه کند و در ادامه نیز ایرلاین مربوطه، با دریافت ضمانت های لازم می تواند این اجازه را صادر کرده یا رد نماید.

بلیت هواپیما

حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری نیز از مهلت ۲ هفته‌ای به شرکت‌های هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به ۶ مقصد پرتردد و بالعکس خبر داد.

وی چندی پیش در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: پس از افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما، برای کنترل قیمت، امروز مهلت دوهفته‌ای به شرکت‌های هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به شش مقصد پرتردد و بالعکس داده شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که پس از موعد مقرر در صورت مشاهده هرگونه بلیط چارتری در این مسیرها، مجوز پرواز آن شرکت در مسیر مذکور تعلیق می‌شود.

به نوشته معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، شش مسیر در تهران به مقصدهای مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، بندرعباس و تبریز و برعکس است.

«پیرو ابلاغیه مورخ ۱۴۰۱/۴/۷ در خصوص ممنوعیت انجام پروازهای چارتری از مبدأ تهران به شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و تبریز مجدداً متذکر می‌شود هرگونه فروش بلیط در مسیرهای یادشده در قالب پروازهای چارتری ممنوع است.

لذا به‌منظور رعایت حقوق مسافرین از تاریخ این مکاتبه (۱۴۰۲/۲/۳۱) به‌مدت دو هفته فرصت داده می‌شود نسبت به ابطال تمام قراردادهای موضوع یادشده و اطلاع‌رسانی به مسافران اقدام شود. بدیهی است در صورت مشاهده ارائه هرگونه بلیط چارتری در مسیرهای یادشده، مجوز پروازی آن شرکت در مسیر مذکور به حالت تعلیق در خواهد آمد.»

قیمت جدید بلیت هواپیما در 13 مسیر داخلی

طبق اولتیماتومی که سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین‌ها داده چهاردهمین روز خرداد نباید بلیت مسیرهای ۶ گانه به‌صورت چارتری فروخته شود. از مهلت داده شده معاون سازمان هواپیمایی فقط چند روز مانده است.

حال باید منتظر ماند تا ببینیم برای شرکت های متخلف چه جریمه و مجازاتی در نظرگرفته می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید