سازمان هایی که صرفاً بر اساس شرایط حادثه

معمولاً تیم بدون اطلاع قبلی از سازمان هایی که صرفاً بر اساس شرایط حادثه انتخاب شده اند بلیط هواپیما مشهد تهران   جمع آوری می شود. فشار زیادی روی تیم وجود دارد – از طرف جامعه و اپراتورهای هواپیمایی تجاری و سازندگانی که باید پیامدهای ایمنی را در اسرع وقت بدانند. توانایی بازپرس مسئول برای مدیریت فرآیند، به عنوان مثال، با اجتناب از درز رسانه ها و کنار نگه داشتن همه افراد درگیر، کلیدی است.

به ندرت پیش می‌آید که تحقیقاتی روی یک لحظه یورکا به سبک هالیوودی متمرکز شود. در عوض، از کار غیر زرق و برق‌آمیز، روشمند و پر زحمت غربال کردن شواهدی که برخی از آنها اشتباه یا متناقض خواهند بود، ناشی می‌شود. برای مثال اظهارات شاهدان اغلب کاملاً دقیق نیستند . چالش پیش روی محققین این است که به دقت تجزیه و تحلیل کنند که چگونه قطعات با هم قرار می گیرند و آیا امکان جمع آوری شواهد بیشتر یا انجام آزمایش هایی وجود دارد که شکاف ها را برای اثبات یا رد یک نظریه پر کنند.

تنها با تجزیه و تحلیل کامل، تیم می‌تواند توالی رویدادها را کنار هم بگذارد، بفهمد که چرا رخ داده‌اند، و چه تغییراتی را باید در نتیجه توصیه کرد. گاهی اوقات تصادفات به دلیل تصمیمات مدیریتی که سال ها قبل گرفته شده اند، یا حتی عوامل کمتر ملموس مانند فرهنگ ایمنی در بین خدمه پرواز یا تعمیر و نگهداری رخ می دهند – اینها مشکلاتی است که مشخص کردن آنها دشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید