خرید کیت پزشکی از سایت سین مورو

کیت HCV
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت همراهان همیشگی سایت سین مورو با تشکر از اینکه دوباره ما برای افزایش اطلاعت شما انتخاب شده ایم.
در این مقاله قصد داریم در رابطه با بیماری کیت HCV صحبت کنیم .
با ما همراه باشید.

عوارض هپاتیت C چیست؟

اگر عفونت هپاتیت C تحت درمان قرار نگیرد عوارض جدی و خطرناکی برای فرد بیمار از جمله سیروز و نارسایی کبدی به دنبال خواهد داشت که بر روی عملکرد و کارکرد کبد تأثیر بسیار منفی دارند و همچنین فرد را در وضعیت بسیار خطرناکی قرار می دهد‌.

سیروز

وضعیتی که در آن کبد به‌آرامی بافت و سلول‌های اولیه خود را از دست می‌دهد و تافته می شود و دیگر نمی تواند به عملکرد و همچنین کارکرد  طبیعی و معمول خود ادامه دهد. در سیروز بافت اسکار یا بافت پوششی جایگزین سلول‌های ازدست‌رفته می‌شوند و به همین دلیل است که جریان خون به کبد کاهش می‌یابد. اگرچه در مرحله های اولیه سیروز کبد همچنان وظیفه خود را انجام می‌دهد و به آن پابرجا است اما در مرحله های  بعدی فعالیت خود را از دست خواهد داد.
سرطان کبد
مبتلا شدن و درگیری به هپاتیت C مزمن احتمال ابتلا به سرطان کبد را افزایش می‌دهدو شانس آن را بیشتر می کند. اگر قبل از تشخیص هپاتیت سی آسیب شدید و همچنین جدی  به کبد واردشده باشد و ضربه بدی آن زده باشد  حتی پس از درمان نیز احتمال بروز سرطان وجود دارد و تمام طول عمر فرد را تحت الشعاع خود قرار می دهد. در افرادی که درگیر هپاتیت مزمن هستند، پزشکان برای کنترل هرگونه مشکل احتمالی آزمایش های خونی مثل بررسی بالا بودن ALT در آزمایش خون، آزمایش AST یا تصویربرداری مثل سونوگرافی را جهت بررسی سرطان کبد تجویز می‌کنند. شناسایی هرگونه بدخیمی در مراحل اولیه شانس درمان آن را افزایش می‌دهد و به بهبود سریع تر و بهتر آن کمک می کند .
نارسایی کبد
زمانی که کبد به مرحله های نهایی بیماری و تخریب برسد دچار نارسایی کبدی می‌شود یعنی اینکه کبد دیگر نمی تواند وظایف خود را انجام  دهد و سلول‌های آن با بافت زخم و اسکار جایگزین شده‌اند یا اینکه تغییر یافته اند . کبد زمانی به این مرحله می‌رسد که سال‌ها به دلیل عفونت هپاتیت و یا سایر عفونت‌های مرتبط تحت فشار باشد و زیادی تحت شعاعش باشد .

چه افرادی بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند؟

از مهم ترین راه های انتقال کیت HCV می توان ازموارد ذیل مثال زد :
۱- کارکنان مراکز درمانی و بیمارستان ها بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا و درگیری به ویروس هپاتیت C قرار دارند ( در حین اقداماتی چون کولونوسکوپی، انواع جراحی ها و …) و باید توجه داشته باشند تا خون ریخته شده بر روی سطوح را با ضد عفونی کننده های مناسب پاک کنند و اثری از آن ها باقی نماند تا عواقب بدی به همراه داشته باشد .
۲- انتقال از مادر به کودک در حین بارداری (هپاتیت C از طریق شیر مادر بدون خونریزی از نوک سینه قابل انتقال نمی باشد و کودک را درگیر خود نخواهد کرد )
۳- انتقال از طریق رابطه جنسی بدون مراقبت، رابطه مقعدی، رابطه جنسی در دوران قاعدگی ( کمتر از ۵ % موارد از طریق رابطه جنسی مبتلا می شوند)
از آنجایی که HCV  اغلب در مایع منی و واژن وجود دارد، خطر انتقال آن از طریق رابطه جنسی کم است. ولی در صورت وجود زخم های تناسلی، خطر انتقال HCV را افزایش می دهد و آن را زیاد می کند . در رابطه جنسی دهانی، در صورت خون ریزی لثه و دهان، احتمال انتقال HCV وجود دارد.
۴- استفاده از سرنگ مشترک استفاده شده توسط یکدیگر در  جهت تزریق کردن مواد مخدر داخل وریدی
۵- وارد شدن تصادفی سرنگ و سوزن آلوده و مورد استفاده قرار داده شده به پوست
راه های غیر معمول انتقال هپاتیت C
از سایر راه های انتقال هپاتیت C که غیر معمول هستند می‌توان موارد زیر را نام برد:
۱- سوراخ کردن بینی
۲- خال کوبی، تتو و حجامت در مراکز غیر بهداشتی و توسط ابزار غیر استریل
۳- استفاده از تجهیزات اصلاح صورت و بدن به صورت مشترک استفاده شده توسط یکدیگر  (تیغ، ریش تراش که خون فرد مبتلا روی آن وجود دارد)
۴- انتقال از کارکنان مراکز بهداشتی به بیماران آنجا
۵- پیوند عضو از فرد آلوده به ویروس هپاتیت
۶- دریافت خون و فرآورده های خونی آلوده به ویروس
البته امروزه با پیشرفت کردن  تکنولوژی و انجام دادن تمام آزمایش های لازم در سازمان انتقال خون، احتمال انتقال HCV از طریق دریافت خون یا پیوند اعضا بسیار کاهش یافته است و حتی گاهی کمتر از ۵ درصد است .
همچنین باید به این توجه کنیم که هپاتیت C با دست دادن، بغل کردن و بوسیدن منتقل نمی‌شود و فرد را درگیر خود نخواهد کرد .
امیدوارم بهره کافی را از این مطلب برده باشید و همچنان همراه همیشگی شرکت سین مورو باشید و بمانید.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱ ۲۲۳۵ ۰۸۵۵ تماس حاصل فرمائید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید