دیدار نمایندگان چین، روسیه و پاکستان با مقامات طالبان/ رزمایش چهارجانبه عربستان، مصر، امارات و یونان/ پاسخ نماینده ایران به ادعاهای بی‌اساس وزیر انرژی سعودی/ بیانیه ۱۱۹ سازمان جهانی علیه فروش سلاح به رژیم صهیونیستی

پاسخ نماینده ایران به ادعاهای بی‌اساس وزیر انرژی سعودی

در پی طرح برخی اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی وزیر انرژی عربستان سعودی در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، نمایندگی کشورمان در وین به این موضوع واکنش نشان داد.

در پاسخ ارائه شده از سوی «خدایار روزبهانی» رایزن سیاسی نمایندگی دائم کشورمان آمده است: این طنز تلخی است که جمله عامیانه «بهترین دفاع، یک حمله است»، در حال تبدیل شدن به یک الگو در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. عربستان در حالی به برنامه هسته‌ای ایران می‌پردازد که این کشور هنوز نسخه قدیمی «پروتکل مقادیر کوچک» را اجرا می‌کند و در نتیجه، از نظارت و راستی آزمایی جامع برنامه هسته‌ای خود توسط آژانس جلوگیری می‌کند.

 عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تکرار ادعاهای گذشته دولت خود علیه برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و مدعی شد که ایران در قبال برنامه هسته‌ای خود شفافیت ندارد و به قوانین و تعهدات بین‌المللی پایبند نیست و این موضوع عربستان سعودی را نگران می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید