خرید سیلیکات سدیم برای چه مواردی اهمیت دارد؟

خرید سیلیکات سدیم برای چه مواردی اهمیت دارد؟

برای اینکه با اهمیت خرید سیلیکات سدیم آشنا شوید، ابتدا بهتر است درباره این ماده و فواید آن اطلاعات لازم را به دست آورید. در لوازم آرایشی، ترکیبی از سدیم، سیلیکون و اکسیژن وجود دارد. بنابراین یکی از موارد خرید سیلیکات سدیم برای لوازم آرایش است.

سیلیکات سدیم چیست؟

سیلیکات سدیم به نام آب شیشه نیز شناخته می شود. این ماده می تواند یک پودر سفید محلول در آب نیز باشد.

خرید سیلیکات سدیم برای صنایع مختلف از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد شوینده، مصالح ساختمان، تولید سیمان و… مورد توجه قرار می گیرد. سیلیکات سدیم به غلیظ شدن و تثبیت محصولات مختلف کمک می کند و دارای خواص پاک کنندگی و بافری است.

خرید سیلیکات سدیم

سیلیکات سدیم هنگامی که طبق دستور استفاده می شود، یک ماده بی خطر است و برای پوست عوارضی به همراه ندارد. هنگام خرید محصولات حاوی سیلیکات سدیم، به دنبال محصولاتی باشید که برچسب “غیر سمی” یا “غیر حساسیت  زا” دارند.

سیلیکات سدیم برای محصولات مراقبتی، آرایشی و بهداشتی

خرید سیلیکات سدیم به عنوان یک عنصر رایج در بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت شخصی حائز اهمیت است. این ماده اغلب به عنوان غلیظ کننده یا امولسیفایر استفاده می شود و در شامپوها، نرم کننده ها، لوسیون ها و مواد آرایشی یافت می شود. در حالی که سیلیکات سدیم به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود اما نگرانی هایی در مورد استفاده از آن در لوازم آرایشی وجود دارد.

خرید سیلیکات سدیم برای محصولات آرایشی در چه رتبه ای انجام می شود؟

خرید سیلیکات سدیم با درجه خطر مدنظر قرار می گیرد. در واقع سیلیکات مورد استفاده در لوازم آرایشی باید از نظر میزان خطر رتبه ۲ از ۱۰ را داشته باشد. با این حال، این ماده می تواند باعث تحریک چشم شود. در صورت تماس سیلیکات با چشم، باید فوراً چشم با آب شسته شود.

خرید سیلیکات سدیم

چرا استفاده از سیلیکات سدیم در لوازم آرایشی بحث برانگیز است؟

برخی افراد بر این باورند که استفاده از سیلیکات سدیم در صورت استنشاق یا بلعیدن می تواند مضر باشد. همچنین این  نگرانی وجود دارد که این ماده می تواند به پوست نفوذ کند، وارد جریان خون شود و منجر به مشکلات سلامتی شود. در این مورد، در حال حاضر، هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

سیلیکات سدیم سال هاست که در لوازم آرایشی استفاده می شود. زیرا به چسبیدن مواد به یکدیگر کمک می کند و به محصولات بافتی صاف می بخشد. همچنین در محصولات مراقبت از پوست برای محو خطوط ریز و چین و چروک استفاده می شود.

سایر موارد استفاده از سیلیکات سدیم

استفاده از سیلیکات سدیم می تواند به عنوان یک عامل ساینده در خمیر دندان و دهان شویه ها باشد. از این رو، این ماده در لوازم و محصولات مراقبت شخصی با توجه به دستورالعمل های برچسب ایمن مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید سیلیکات سدیم برای کاربردهای مختلف اهمیت دارد. این ماده، جزء ضروری سیالات حفاری نفت و گاز است. زیرا به تجزیه سازندهای سنگی برای آزادسازی هیدروکربن ها کمک می کند.

استفاده از سیلیکات سدیم در نرم‌کننده‌ها و شامپوهای مو به حفظ رطوبت و کاهش وز شدن موها کمک می‌کند.

خرید سیلیکات سدیم همچنین می تواند برای تصفیه آب با کاهش سطح pH و اتصال فلزات سنگین مانند آهن یا مس قبل از انتشار آن ها در محیط حائز اهمیت باشد.

استفاده از سیلیکات سدیم برای ساخت قالب های ریخته گری نیز مدنظر است. چرا که این ماده قدرت چسبندگی فوق العاده ای دارد. از این رو می تواند استحکام قابل توجهی را برای مصالح مختلف نیز فراهم کند. این ماده می تواند دانه های شن و ماسه را بسیار موثر به هم بچسباند. هسته های ماسه در مواجه با کربن دی اکسید جامد می شوند و همچنین انعطاف پذیر می مانند.

خرید سیلیکات سدیم

از سیلیکات مایع می توان برای آب بندی سطوح بتنی و گچ استفاده کرد. اعمال یک پوشش نازک پیوسته، تخلخل ذاتی این مواد را کاهش داده و آن ها را به دفع کننده آب تبدیل می کند. فیلم سیلیکات به طور طبیعی شفاف خواهد بود – اما می توان آن را با افزودن رنگدانه های آلومینیومی مات کرد.

شیشه لیوان آب چیزی نیست جز سیلیکات سدیم که هم در استودیوهای هنری و هم در صنایع تولیدی کاربرد فراوانی دارد.

شرکت سیلیکات گستر اصفهان با بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه تولید انواع سیلیکات مایع، پودری و جامد فعالیت دارد. نکته قابل توجه در مورد محصولات این شرکت قیمت بهینه و کیفیت بی نظیر آن هاست.

https://silicategostar.com/

دیدگاهتان را بنویسید