بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟

یک بک لینک که به آن لینک ورودی، لینک خارجی یا فقط یک لینک نیز گفته می شود، اساساً یک مرجع یا استناد از یک صفحه به صفحه دیگر است. هنگامی که روی آن کلیک می شود، یک بک لینک کاربر را از صفحه فعلی خود به منبع وب دیگری متصل می کند، که ممکن است صفحه وب، وب سایت، تصویر یا فهرست وب مرتبط دیگری باشد.

بک لینک ها در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای افزایش رتبه از طریق گسترش کلاه سفید استفاده می شوند. بک لینک به عنوان یک تکنیک خارج از صفحه برای افزایش رتبه وب سایت با توجه به نتایج موتورهای جستجو استفاده می شود. داشتن لینک به منابع دیگر نمونه ای از تکنیک های درون صفحه است. بک لینک ها می توانند به شکل URL وب سایت یا متن لنگر باشند و همچنین می توانند به یک تصویر اضافه شوند.

بک لینک ها چگونه کار می کنند؟

بک لینکهنگامی که صاحب وب سایت یا تولید کننده محتوا اطلاعاتی را در سایت شما پیدا می کند که آنها آن را مرتبط، مفید یا جذاب می دانند، پیوندی از سایت خود به سایت شما اضافه می کنند تا با ارائه اطلاعات اضافی، تجربه را برای خوانندگان خود افزایش دهند و از تخصص شما برای ارائه استفاده کنند. شواهدی برای ادعای آنها تعداد لینک‌ها و کیفیت منابعی که لینک‌ها در آن یافت می‌شوند، الگوریتم‌های موتورهای جستجو را در تعیین رتبه‌بندی یک صفحه تحت تأثیر قرار می‌دهند. این به طور کلی به این معنی است که هرچه لینک های با کیفیت بیشتری از وب سایت های مربوطه داشته باشید، بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شوید.

تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن سایت خود را ایجاد کنید
لینک ها مانند رأی هایی هستند که محبوبیت شما را در گوگل افزایش می دهند. زمانی که سایت های معتبر به سایت شما لینک می دهند، به گوگل نشان می دهد که افراد واقعی اطلاعات سایت شما را مرتبط و مفید می دانند. اگر سایتی که به شما پیوند می‌دهد قبلاً صدایی قابل اعتماد و معتبر در نظر گرفته می‌شود، حتی بهتر است – ربات‌های موتور جستجو برای لینک‌های سایت‌های مورد اعتماد ارزش قائل هستند، زیرا مثل این است که آن سایت برای شما تضمین می‌کند. آنها به بازدیدکنندگان وب سایت خود این فرصت را نمی دهند که از سایت شما بازدید کنند اگر فکر نمی کردند که حاوی اطلاعات ارزشمندی برای خوانندگان آنها باشد. بنابراین، هر چه تعداد بک لینک‌های بیشتری از وب‌سایت‌های معتبر داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل در پاسخ به درخواست جستجوی کاربر، سایت شما را با قرار دادن آن در بالا در نتایج جستجو توصیه کند.

چرا داشتن رتبه بالا در موتورهای جستجو مهم است؟

آیا تا به حال “صنعت خود + شهر خود” را جستجو کرده اید تا بفهمید برای کلمات کلیدی مورد نظر در چه رتبه ای قرار می گیرید، فقط متوجه شده اید که باید پیمایش کنید… و پیمایش کنید… و برخی دیگر از سایت های رقبای خود را برای یافتن پیوند جستجو کنید. به وب سایت شما؟ این یک نشانه وحشتناک است. تصادفی نیست که رقبای شما در SERP بالاتر از شما هستند – به این دلیل است که آنها از استراتژی های SEO مانند ایجاد بک لینک به نفع خود برای بهبود حضور آنلاین خود استفاده می کنند.

واقعیت این است که در جایی که شما در نتایج جستجو برای جستجوهای محلی رتبه بندی می کنید، مشتریان بالقوه تأثیر زیادی بر تعداد سرنخ هایی که می توانید ایجاد کنید دارد. رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو گامی کلیدی در رشد طولانی مدت و پایدار کسب و کار است. اولین نتیجه ارگانیک در SERP تقریباً ۳۰٪ کلیک ها را دریافت می کند و از آنجا به سرعت در حال سقوط است. نتیجه دهم تنها ۲٫۵ درصد از کلیک ها را دریافت می کند و تنها ۰٫۷۸ درصد از جستجوگران روی پیوند در صفحه دوم نتایج کلیک می کنند. اگر ترافیک وب سایت دریافت نمی کنید، مشتریان بالقوه فقط شما را نادیده نمی گیرند – آنها حتی نمی دانند شما وجود دارید. تعدادی از عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو وجود دارد که از میزان بهینه سازی سایت شما برای کلمات کلیدی مرتبطی که جستجوگران در منطقه محلی شما استفاده می کنند تا تعداد بک لینک های با کیفیت بالا که جمع آوری کرده اید متغیر است.

مزایای استفاده از بک لینک چیست؟

چند مزیت بزرگ برای ساختن پورتفولیو بک لینک وجود دارد، از جمله:

اقتدار وب سایت شما را ایجاد می کند
رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما را بهبود می بخشد
ترافیک بیشتری را به محتوا و وب سایت شما می آورد
بک لینک ها اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهند و به افزایش رتبه در موتورهای جستجو کمک می کنند که به نوبه خود توجه شما را از سوی مشتریان بالقوه جلب می کند و تأثیر مثبتی بر درآمد شما دارد.

افزایش رتبه سئوی ارگانیک
این مهم ترین دلیل استفاده از بک لینک است، زیرا در اینجاست که بیشترین پاداش را برای داشتن یک پروفایل بک لینک قوی دریافت می کنید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، بک لینک ها رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما را افزایش می دهند، به این معنی که شما سرنخ های بیشتری ایجاد می کنید و سهم عادلانه خود را از مشتریان جدید در منطقه خود به دست می آورید.

هنگامی که در تلاش برای افزایش تلاش های سئوی خود، بک لینک می سازید، مرتبط بودن لینک ها بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت لوله‌کشی را اداره می‌کنید و یک سازمان لوله‌کشی به سایت شما پیوند می‌دهد، این نسبت به پیوندی از یک وب‌سایت تصادفی که ربطی به لوله‌کشی ندارد، ترجیح داده می‌شود. پیوند از یک سایت غیر مرتبط هنوز کمک می کند، اما نه به اندازه لینکی که از یک منبع مرتبط در صنعت شما آمده است. به همین ترتیب، نزدیکی جغرافیایی نیز مهم است زیرا Google همیشه سعی می کند جستجوگران را با نتایج مرتبط با منطقه محلی آنها مطابقت دهد، به خصوص اگر جستجو مربوط به خدماتی باشد که به صورت محلی انجام می شود، مانند لوله کشی. این بدان معناست که اگر شرکت لوله کشی تورنتو شما یک بک لینک از وب سایت سازمان لوله کشی تورنتو دریافت کند،

سهولت و سرعت نمایه سازی را افزایش دهید
بهینه سازی موتور جستجو به هیچ وجه یک فرآیند آنی نیست. ربات‌های گوگل در وب‌سایت‌هایی که به دنبال سیگنال‌های SEO مانند بک لینک‌ها هستند، خزیده می‌شوند که نشان‌دهنده اعتبار دامنه برای افزایش رتبه‌بندی SERP هستند و این فرآیند که فهرست‌سازی نامیده می‌شود، زمان می‌برد. ایندکس کردن امروزه بسیار سریعتر از گذشته است، اما هنوز هم می‌تواند برای افرادی که مشتاق رتبه‌بندی سایت خود هستند و در آن کلیک‌ها افزایش می‌یابد، روند بسیار کندی باشد.

یکی از راه های کلیدی برای سرعت بخشیدن به ایندکس سازی، ساخت بک لینک هایی است که از وب سایت های پربازدید منشا می گیرند. تعداد لینک های ورودی و رتبه صفحه دامنه های مبدأ مستقیماً بر تعداد کل صفحات ایندکس شده در سایت شما و همچنین سرعت ایندکس شدن آنها تأثیر می گذارد. به بیان دیگر، هر بار که لینکی از یک سایت پربازدید و قابل اعتماد به سایت شما اضافه می شود، مدت زمانی که طول می کشد تا سایت شما توسط موتورهای جستجو ایندکس شود کاهش می یابد و تعداد صفحات آن افزایش می یابد. وب سایت شما که در فهرست موتورهای جستجو گنجانده شده است.

افزایش ترافیک از وب سایت های متصل
این امتیاز بک لینک چندان با نمایه سازی یا رتبه بندی موتور جستجوی شما مرتبط نیست، اما همچنان برای جلب توجه شما از سوی مشتریان احتمالی که به خدمات یا محصولات شما علاقه مند هستند، بسیار مفید است. وقتی در مورد بک لینک صحبت می کنیم، تمرکز به طور کلی بر کمک به الگوریتم های موتورهای جستجو برای شناسایی سایت شما به عنوان قابل اعتماد و معتبر است. با این حال، برای افراد واقعی نیز مهم است که سایت شما را با مراجعه به یک وب سایت مرتبط که به آن اعتماد دارند، کشف کنند.

وقتی کاربر در وب سایتی است که با آن آشنایی دارد و آن سایت با پیوند دادن به آن وب سایت شما را توصیه می کند، احتمال بیشتری دارد که روی آن لینک کلیک کرده و از سایت شما بازدید کند. ترافیک ارجاع از آن لینک ورودی به این معنی است که خوانندگان بیشتری محتوای وب سایت شما را می بینند و با آن درگیر می شوند، که یک هدف مهم سئو است.

نمونه ای از بک لینک چیست؟

جیک یک وبلاگ در مورد بازاریابی دیجیتال می نویسد. او در وبلاگ خود به Digital Shift اشاره می کند و URL را به صفحه اصلی وب سایت آنها ارائه می دهد. این بک لینک به https://digitalshiftmedia.com به Digital Shift در بهینه سازی موتور جستجوی خارج از صفحه خود کمک می کند و به وبلاگ Jake در بهینه سازی موتور جستجوی درون صفحه خود کمک می کند. جیک می تواند از متن لنگر “Digital Shift” به جای URL برای پیوند به وب سایت Digital Shift استفاده کند.

وقتی به صفحه دیگری در وب سایت خود لینک می دهم، آیا این یک بک لینک است؟
پیوند دادن از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگر را لینک داخلی می نامند. این یک بک لینک نیست که به لینک های خارجی اشاره دارد، اما همچنان ابزاری ارزشمند برای افزایش بهینه سازی موتورهای جستجو در وب سایت شما است. دلیلش این است که الگوریتم گوگل هنوز پیوندهای داخلی را “خوانده” می کند و ارزش پیوند را به آنها اختصاص می دهد. با پیوند دادن به صفحات دیگر در سایت خود، به گوگل کمک می کنید تا بفهمد کدام صفحات حاوی محتوای مرتبط هستند.

پیوندهای داخلی نیز برای سئو مفید هستند زیرا می توانند ارزش را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل کنند. به عنوان مثال، اگر صفحه اصلی شما بیشترین بک لینک یا لینک های خارجی را داشته باشد، گوگل صفحه اصلی را به عنوان معتبرترین صفحه در سایت شما خواهد دید. با پیوند دادن از صفحه اصلی به صفحه جدیدی از محتوا، به گوگل نشان می دهید که صفحه جدید نیز مرتبط و قابل اعتماد است. گوگل صفحه را سریعتر پیدا می کند و رتبه بهتری در SERP ها کسب می کند.

چه چیزی یک بک لینک را با کیفیت بالا یا پایین می کند؟

اساساً، بک لینک‌های با کیفیت بالا از وب‌سایت‌هایی با اعتبار دامنه بالا می‌آیند، به این معنی که هم موتورهای جستجو و هم افراد واقعی که با محتوای آن‌ها درگیر هستند به آن‌ها اعتماد دارند. اما نه هر سایتی با دامنه معتبر – بهترین بک لینک ها از سایت های قابل اعتمادی می آیند که هم به صنعت یا موضوع شما و هم به موقعیت جغرافیایی شما مرتبط هستند.

از سوی دیگر، لینک‌های با کیفیت پایین از سایت‌هایی با اعتبار دامنه پایین می‌آیند، به این معنی که موتورهای جستجو به آن‌ها ناشناخته هستند یا به آن‌ها اعتماد ندارند و ترافیک ارگانیک زیادی دریافت نمی‌کنند. آنها ممکن است مرتبط با صنعت یا موضوع شما نباشند و حاوی اطلاعاتی مشابه محتوای وب سایت شما نباشند.

شایان ذکر است که بک لینک ها قطعا کیفیتی نسبت به نوع کمیت دارند. تعداد انگشت شماری از بک لینک های با کیفیت بسیار ارزشمندتر و مفیدتر از تعداد زیادی بک لینک با کیفیت پایین برای تلاش های بهینه سازی موتور جستجوی شما هستند. به همین دلیل است که تمرکز کمپین های لینک بیلدینگ خود بر روی معتبرترین و مرتبط ترین سایت ها مفید است.

آیا بک لینک ها واجد شرایط سئو کلاه سیاه هستند؟

بک لینک ها با گوگل و سایر موتورهای جستجو خوب هستند. در واقع، موتورهای جستجو بک لینک ها را دوست دارند زیرا ایندکس کردن را برای ربات های موتور جستجو بسیار آسان تر و سریع تر می کنند. بنابراین، ایجاد بک لینک به عنوان یک تاکتیک سئو کلاه سفید در نظر گرفته می شود که اخلاقی است و توسط موتورهای جستجو پذیرفته شده است – تا زمانی که خط مشی های موتورهای جستجو را در مورد نحوه به دست آوردن و پیکربندی بک لینک ها نقض نکند. برخی از شیوه های ایجاد بک لینک سایه وجود دارد که به عنوان سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شود و می تواند وب سایت شما را جریمه یا حتی به تعلیق درآورد.

چه نوع بک لینک هایی بر خلاف سیاست های گوگل هستند؟

زمانی که گوگل برای اولین بار راه اندازی شد، بیشتر برای همه رایگان بود. هنگامی که توسعه دهندگان وب و کارشناسان سئو شروع به درک ارزش بک لینک کردند، شروع به سوء استفاده از حفره ها و ارائه استراتژی هایی برای ایجاد تعداد زیادی لینک غیر طبیعی در مدت زمان کوتاه کردند. گوگل با معرفی خط‌مشی‌ها و دستورالعمل‌هایی به این امر پاسخ داد که بر آنچه که آنها به‌عنوان شیوه‌های ساخت بک لینک قابل قبول و غیرقابل قبول می‌دانند، تأکید می‌کنند.

یکی از زمینه هایی که در آن با مشکل مواجه خواهید شد پرداخت هزینه برای بک لینک است. گاهی اوقات یک وب سایت از شما می خواهد که در ازای دریافت نوعی غرامت، پیوندی را در سایت خود قرار دهید. این مجاز است، اما باید یک پیوند nofollow باشد که نتواند توسط موتورهای جستجو ایندکس شود و بنابراین در رتبه بندی صفحه قرار نگیرد و بر رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارد. اگر پرداختی را برای گنجاندن پیوندهای dofollow که می توانند ایندکس شوند بپذیرید، سایت شما می تواند توسط موتورهای جستجو جریمه شود.

در اینجا لیستی از انواع دیگر بک لینک ها و تکنیک هایی وجود دارد که خط مشی های گوگل را نقض می کنند:

پیوندهای به دست آمده از یک شبکه وبلاگ خصوصی
هک کردن سایت ها برای مخفی ماندن بک لینک ها در CSS و Javascript
بک لینک های سمی از سایت های مشکوک که به طور خاص برای دستکاری رتبه های جستجو وجود دارند
متن های لنگر بیش از حد بهینه شده است
بک لینک بیش از حد از وب سایت های خارجی زبان
لینک هایی که به طور خودکار توسط ربات ها در مکان هایی مانند بخش نظرات و انجمن ها ایجاد می شوند
پیوندهایی از صفحات با استفاده از محتوایی که سرقت ادبی شده یا از سایت دیگری چرخانده شده است
طرح های پیوند برای ایجاد پیوندهای غیر طبیعی از سایت های غیر مرتبط تنظیم شده اند
آیا اگر تعداد زیادی بک لینک دریافت کنم، گوگل من را جریمه می کند؟
خوشبختانه پاسخ منفی است. تا جایی که به گوگل مربوط می شود، محدودیتی برای تعداد بک لینک هایی که می توانید جمع آوری کنید وجود ندارد، تا زمانی که به طور قانونی خریداری شده و مطابق با سیاست های گوگل پیکربندی شده باشند.

چگونه بک لینک دریافت کنم؟

ساخت تعدادی بک لینک با کیفیت بالا از سایت های مرتبط با اعتبار دامنه کاری زمان بر و دشوار با پست های هدف در حال تغییر است، به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان مشاغل برای کمک به آژانس های سئو مراجعه می کنند. همانطور که گفته شد، مراحلی وجود دارد که می توانید انجام دهید که سبد بک لینک شما را افزایش می دهد و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را بهبود می بخشد.

محتوای با کیفیت در سایت شما
اولین کاری که باید برای افزایش بک لینک انجام دهید این است که روی قرار دادن محتوای آموزنده و جذاب در سایت خود کار کنید. وب‌سایت‌های معتبر و با اعتبار بالا تنها زمانی انتخاب می‌کنند که به سایت شما پیوند بزنند که چیزی برای ارائه به بازدیدکنندگان سایتشان داشته باشید. یک محتوای ارزشمند می تواند یک پست وبلاگ، یک بررسی، یک صفحه محصول یا خدمات، یا حتی یک تعریف واژه نامه مانند آنچه در حال حاضر می خوانید باشد.

وبلاگ نویسی مهمان
پست های مهمان می توانند برای ایجاد لینک واقعا مفید باشند. روشی که به طور کلی کار می کند این است که شما یک وبلاگ نویس با وب سایتی پیدا می کنید که به نوعی با برند شما مرتبط است و ایده ای برای یک مقاله مهمان به او ارائه می کنید. اگر آنها آن را دوست داشته باشند، مقاله شما را در سایت خود پست می کنند و به شما اجازه می دهند یک پیوند انجام دنبال را به وب سایت خود اضافه کنید. مشارکت کنندگان گاهی اوقات تبادل پست نیز انجام می دهند، جایی که آنها پستی را برای شما می نویسند تا در ازای آن در سایت خود قرار دهید. این یک روش محکم است که می تواند منجر به مقالات (و بک لینک) بیشتر در آینده از مشارکت کنندگان مهمان شود.

بک لینک های رقبا را بررسی کنید
همیشه ایده خوبی است که بدانید رقبای شما چه کار می کنند و بک لینک ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از تحقیقات بک لینک رقابتی برای بررسی بک لینک های رقبای خود با یافتن اینکه کدام سایت ها به آنها لینک می دهند، استفاده کنید. اگر آنها مایل به پیوند به سایت های رقبای شما هستند، شاید مایل به پیوند به سایت شما نیز باشند – به خصوص اگر محتوای جذاب و آموزنده ای دارید که می توانند بازدیدکنندگان وب خود را به آن راهنمایی کنند.

ساختمان لینک شکسته

این یک استراتژی جالب است که می تواند به طرز شگفت انگیزی خوب کار کند. اساساً، این شامل یافتن یک پیوند مرده در یک وب سایت و ایجاد محتوایی در سایت خود است که شبیه به آنچه پیوند تلاش می کرد به آن منتهی شود. سپس با وب سایت دارای لینک خراب تماس می گیرید و آنها را در جریان آن قرار می دهید و محتوای خود را به عنوان جایگزینی برای تعمیر لینک ارائه می دهید. اگر آنها انتخاب کنند که پیوند مرده را با پیوندی به محتوای شما جایگزین کنند، شما بک لینک دیگری کسب می کنید. برای مثال، ممکن است یک لینک شکسته با متن لنگر پیدا کنید، “چگونه لوله کش ها می توانند در هزینه های آب و برق صرفه جویی کنند.” سپس می توانید یک پست وبلاگی در مورد آن موضوع بنویسید، آن را در سایت لوله کشی خود ارسال کنید، و آن را با پیوند شکسته به سایت ارائه دهید تا بتوانند به محتوای مرتبط پیوند خود را ادامه دهند.

آیا زمان زیادی را صرف تلاش برای سئو به جای رشد کسب و کار خود می کنید؟ برای آشنایی با فرآیند سئوی چهار مرحله ای ما، با کارشناسان صنعت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید