نقش هدایای تبلیغاتی در بازاریابی برند یا محصول شرکت‌ها

ایلنا؛ روش‌های متعددی وجود دارد که در دنیای امروزی بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید. تبلیغات اگر هوشمندانه و حساب شده انجام شود مانند یک سکوی پرتاب برای شما عمل می‌کند تا برند خود را بهتر از قبل در ذهن مخاطب ماندگار کنید. هدایای تبلیغاتی می‌تواند گزینه خوبی برای بهتر مطرح شدن برند شما باشد.

چندین سال است که این روش بین مشاغل مختلف انجام می‌شود. یک نمونه واضح از آن را برای شما مثال می‌زنیم. حتما شما هم به نمایشگاه‌های سالیانه سری زده‌اید. در این نمایشگاه ممکن است هدایای تبلیغاتی مختلفی از برندهای متنوع دریافت کنید مانند برندینگ سازمانی با استفاده از بج سینه . این هدایا حتی اگر به عنوان یک خودکار باشد که نام خاصی بر روی آن حک شده، با هر بار استفاده شما را یاد آن برند می‌اندازد. البته برخی از آن‌ها به قدری جذاب طراحی می‌شوند که مخاطب را برای آگاهی بیشتر از برند کنجکاو می‌کند.

همچنین برخی از هدایا به صورت سازمانی برای افراد خاصی، آماده و طراحی می‌شوند. نشان سینه با برگرفته از لوگوی سازمانی شما یا ساخت تندیس می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این هدایا را می‌توانید از گروه تبلیغاتی دیبانگار برتر سفارش دهید.

یک هدیه کوچک اما موثر در دنیای بازاریابی
برای هدیه تبلیغاتی گزینه‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند. هر برندی باید با آگاهی و هوشمندی کامل از بین هدایای مختلف انتخاب مناسبی انجام دهد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. بج سینه ، تندیس پلکسی، ماگ‌های متنوع، ساعت دیواری، خودکار، تقویم، سالنامه و … از هدایای تبلیغاتی است که حتما همه ما یکی از آن‌ها را دریافت کرده‌ایم.

به واسطه همین هدایا نام برندهایی که صاحبان این تبلیغات بوده‌اند را به یاد داریم و شاید مشتری همیشگی آن خدمات شده باشیم. بنابراین بزرگی یا کوچکی هدیه از نظر مادی گاهی برای این کار در اولویت نیست. مهم این است که مخاطبان خود را بشناسید و با آنان ارتباط بگیرید. برای مثال اگر هدیه تبلیغاتی شما خودکار باشد، مخاطبان شما می‌توانند از گروه‌های دانشجویان، کارمندان و صاحبان مشاغل اداری باشند. اما اگر هدیه شما لیوان و ماگ باشد، دست‌تان در انتخاب مخاطب بازتر است. زیرا از لیوان و ماگ همه رده سنی و از هر نوع شغل استفاده خواهند داشت.

این هدایا علاوه بر این که باید زیبایی قابل قبولی داشته باشند، لازم است به صورت کاربردی طراحی شوند. استفاده از آن باید برای مخاطب فایده‌ای داشته باشد و برای انجام کاری به کمک او آید. مفید بودن این هدیه در ذهن استفاده کننده می‌مانند و این موضوع یک خاطره خوب در ذهنش باقی می‌گذارد. نتیجه این حس و حال خوب مشتری را ترغیب می‌کند تا دوباره به سمت شما بیاید و با پرداخت هزینه از دیگر خدمات شما استفاده کند. چرا که برای بار اول حس اعتماد را در ذهن او ایجاد کرده‌اید.

 

از مناسبت‌ها غافل نشوید
مناسبت‌هایی که در تقویم وجود دارد، فرصت خوبی برای ارائه هدیه تبلیغاتی به مشتریان است. با این کار شما ارتباط بهتری با آنان برقرار می‌کنید. یکی از روش‌های بازاریابی آگاهی از اصول روانشناسی است. در واقع هدیه دادن هرچند کوچک هم باشد، می‌تواند مخاطب شما را خوشحال کند. آن‌ها این کار شما را تحلیل می‌کنند، چرا که بسیاری از مناسبت‌ها برای آنان روزهای مهمی است که می‌خواهند متفاوت‌تر از روزهای عادی برگزار شود.

حتی این تبلیغات کم هزینه‌تر و پربازده‌تر از تبلیغات تلویزیونی به حساب می‌آید. تبلیغاتی که بین سریال‌های پرمخاطب پخش می‌شود جذابیت خاصی برای آنان ندارد و حتی ممکن است آن‌ها را خسته و عصبی کند. همچنین این دسته از تبلیغات سریعا از جلوی چشم بیننده عبور می‌کند و اکثرا بیننده در زمان پخش پیام بازرگانی مشغول به کار دیگری می‌شوند تا ادامه سریال خود را ببینند.

در فرهنگ‌های مختلف جستجو کنید. برای مثال در فرهنگ ما ایرانی‌ها دو مناسبت عید نوروز و شب یلدا فرصت خوبی برای ارائه این هدایای تبلیغاتی است. در این دو مناسبت سعی می‌شود هدایای مناسب با آن مهیا شود تا حس شیرین و فراموش نشدنی به مخاطبان انتقال دهند.

دیدگاهتان را بنویسید