مقایسه قیمت ملک در ایران و ترکیه

خرید ملک در ترکیه

با نگاهی به آمار سال ۲۰۲۲، می‌توان به این نکته پی برد که ایرانیان، صدرنشنین جدول خرید ملک در ترکیه هستند. شاید این موضوع در ظاهر کمی عجیب به نظر برسد، اما حقیقت این است که خرید ملک در این کشور، از آنچه که فکرش را کنید، پرسودتر خواهد بود و منافع زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. بدیهی است که به دنبال وجود چنین منافعی، ایرانیان زیادی نیز به خرید ملک در این کشور روی بیاورند. قيمت مسكن در تركيه نسبت به ايران خيلي متفاوت است و بايد براي اينكه بتوانيد در تركيه مسكني را خريداري كنيد حتماً از قيمت‌هاي مسكن با اطلاع باشيد. البته با كمي مقايسه متوجه مي‌شويم كه قيمت مسكن در كشورهاي همسايه ايران به مراتب ارزان‌تر است. دولت تركيه توانسته كه قيمت مسكن را تثبيت كرده و متعادل نگه دارد.  قيمت مسكن در تركيه نسبت به ايران ارزان‌تر است. قيمت مسكن آپارتمان در تركيه نسبت به ايران خيلي كمتر است و با توجه به شهر و منطقه شهري متفاوت خواهد بود. حتي قيمت مسكن در گران‌ترين مناطق شهري در تركيه نسبت به ايران ارزان‌تر هستند. قيمت مسكن در تركيه را مي‌توان به اقتصاد با ثبات آن نسبت داد. قيمت مسكن در تركيه هرگز نوسانات شديدي متحمل نشده است. قيمت مسكن آپارتمان در تركيه تا حدي يكسان بوده و در مناطق مختلف تركيه يكسان و برابر است. قیمت مسکن در شمال تهران تقریبا ۴ تا ۵ برابر یک منطقه خوب و حدود ۱۰ تا ۱۲ برابر یک منطقه معمولی در ترکیه است. قیمت خانه در ترکیه به پول ایران از ۵۰۰ میلیون تومان شروع می شود و تا ۳ میلیارد تومان می‌رسد؛ در حالی که برای خرید یک آپارتمان ۵۰ متری در ارزانترین منطقه تهران به طور میانگین باید ۷۲۰ میلیون تومان هزینه کرد. در شمال تهران نرخ‌ها به قول معروف فضایی شده است. از مهم‌ترین دلایل علاقه‌مندی ایرانیان به خرید ملک در ترکیه، کسب اقامت دائم و یا شهروندی ترکیه است. شما می‌توانید تنها با خرید ملک به مبلغ ۶۰ هزار دلار آمریکا، اقامت دائم کشور ترکیه، و با ۲۵۰ هزار دلار، پاسپورت ترکیه و شهروندی ترکیه را به دست آورید. ایرانیان دومین خریدار خانه در ترکیه‌اند و حتی چهار برابر آلمانی‌ها در بازار ملک ترکیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند

خرید ملک در ترکیه

ویژگی خرید ملک در ترکیه

 

در سال های اخیر خرید خانه و ملک توسط ایرانیان در ترکیه افزایش پیدا کرده است.نزدیکی ترکیه به ایران و فاصله پروازی ۳ ساعته ایران و ترکیه بسیاری از افراد را علاقه مند به خرید ملک در این کشور کرده است.با توجه به قیمت بسیار مناسب خانه در ترکیه نسبت به ایران خرید خانه برای حفظ ارزش پول و همچنین گذراندن اوقات تفریحی گزینه بسیار مناسبی به نظر می رسد.همچنین با خرید خانه در ترکیه اقامت این کشور را برای خود و خانواده دریافت می کنید.

قیمت خرید ملک در استانبول

استانبول به عنوان توریستی ترین شهر ترکیه همواره دارای بیشترین رشد قیمت خانه بوده و از نظر سرمایه گذاری مناسب ترین شهر ترکیه می باشد. قیمت خرید ملک در استانبول به پول ایران برای هر متر حدود ۱۰ میلیون تومان یعنی حدود ۴۰۰۰ لیر در سال ۲۰۲۰ می باشد. با این پول میتوان یک خانه نرمال و خوب در استانبول خریداری کرد. اما باید بدانید در حاشیه و اطراف استانبول مانند بیوک چکمجه و سیلیوری با نصف این پول هم میشود خانه خریداری کرد اما به دلیل فاصله زیاد با مرکز شهر ممکن است تایم رفت و آمد زیادی را دست بدهید.قیمت ملک در استانبول از یک خیابان به خیابان دیگر ممکن است تفاوت زیادی بکند. آن هم به دلیل ساختار شهر استانبول هست. بر خلاف تهران که مناطق آن رنج قیمتی مشخصی  دارند استانبول این ساختار را ندارد. در مناطق خارجی نشین که عمدتا عرب ها ساکن هستند ( مانند اسنیورت) قیمت خانه ها بسیار پایین تر است.

ویژگی خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

  • در ترکیه نسبت به کشور های اروپایی و آمریکایی هزینه های جاری کمتری پرداخت میشود.
  • هزینه ای مانند خورد و خوراک، پوشاک، رفت و آمد، تحصیل، خودرو، خانه، مالیات، اینترنت و…
  • از طرفی در ترکیه به اندازه لازم محصولات باکیفیت هست و خریدار نگرانی ندارد.
  • مراکز تفریحی و سرگرمی و گردشگری بسیاری در ترکیه وجود دارد که هر گردشگری را جذب میکند.
  • مناطق ساحلی و دریایی مدیترانه، اسکی، زمین ورزشی و دوچرخه سواری نیز به وفور در ترکیه موجود است.
  • خرید ملک در ترکیه بسیار سریع انجام میشود و دولت ترکیه این کار را برای رفاه حال اتباع خارجی انجام داده است.
  • انواع خانه ها در نوع آپارتمانی، مجتمعی، ساحلی در ترکیه میتوان پیدا کرد.
  • میتوانید مبلغ خانه را قسطی پرداخت کنید اما همزمان سند هم به نام شما باشد.
  • سیستم حمل و نقل ترکیه کامل و به راحتی قابل دسترس است. از مترو گرفته تا هواپیما و سایر وسایل نقلیه در این کشور موجود است.
  • فرصت سرمایه گذاری مناسب با خرید ملک در ترکیه فراهم است و گرفتن شهروندی ترکیه از این روش بسیار آسان است.

ترکی بست هوم با تكيه بر تجارب و موفقيت هاى مدیریتی و با تمرکز بر فعالیت خود در زمینه های سرمایه گذاری، خرید ملک در ترکیه، خدمات حقوقی و مالی مفتخر است با همكارى گروه مشاورين متخصص روياى مهاجرت و سرمايه گذارى شما را به واقعيت تبديل نماید. ما یاری رسان شما در امر سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید