کارهای لازم در سفر به استانبول

از کاخ توپکاپی بازدید کنید

کاخ توپکاپی یک نقطه‌ی برجسته معماری در استانبول است و به همین دلیل در لیست ۵ کاری که باید در سفر به استانبول انجام دهید، قرار دارد. این کاخ به مدت نزدیک به ۴۰۰ سال خانه‌ی سلاطین عثمانی بوده و قلب امپراتوری وسیع عثمانی به شمار می‌رفت. اگر با رزرو هتل فلایتیو یک اتاق در هتل‌های فوق‌العاده‌ی استانبول رزرو کرده‌اید، خوب است بدانید که این کاخ صدها اتاق دارد و اتاق‎ها با کاشی‌های زیبا، طلا و تزئینات دیگر تزئین شده‌اند.

در برخی از اتاق‌های این کاخ وسایلی قرار داده‌اند که آنها را بیشتر شبیه به یک موزه کرده است. در این کاخ می‌توانید توپخانه‌ی امپراتوری عثمانی را پیدا کنید و مجموعه‌ای دیدنی از وسایل منسوب به حضرت محمد را تماشا کنید. مطمئن شوید که زمان کافی برای کاخ توپکاپی در نظر گرفته‌اید، زیرا می‌توانید ساعت‌ها در این مکان خیره‌کننده به گشت‌وگذار بپردازید و یادتان باشد که باید در یک صف طولانی از مردمی که منتظر ورود به آن هستند، بایستید.

چرا باید در خیابان استقلال پیاده‌روی کنید؟

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در استانبول باید انجام دهید، بازدید از خیابان پر جنب‌وجوش استقلال است. استقلال شلوغ‌ترین خیابان شهر است که با خیابان آکسفورد در لندن، خیابان پنجم در شهر نیویورک یا خیابان شانزه‌لیزه در پاریس قابل مقایسه است. این خیابان طولانی ۱٫۴ کیلومتری دارای طیف گسترده‌ای از مغازه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، سالن‎های سینما و بسیاری موارد دیگر است.

حالا که بلیط هواپیما استانبول را خریده‌اید، خوب است بدانید که این خیابان مکان عالی برای امتحان غذاهای محلی مانند کومپیر، دونر یا صبحانه‌ی سنتی ترکی است. علاوه بر آن فراوانی فروشگاه‌ها از تمامی برندهای معروف جهان در این خیابان، باعث می‌شود که شما بتوانید هم برای خودتان و هم برای عزیرانتان سوغاتی‌های مورد نظر خود را خریداری کرده و با لباس‌هایی که از ترکیه خریده‌اید، شیک و مد روز بشوید.

خرید از بازار بزرگ و بازار ادویه استانبول

یکی از بهترین و متفاوت‌ترین مکان‌ها برای خرید در استانبول بازار بزرگ و بازار ادویه است. این بازارها در شهر قدیمی استانبول و در نزدیکی پل گالاتا قرار دارند. هر چند که در این بازارها از فروشگاه‌های برند و لباس‌های مد روز خبری نیست اما به جای آن انقدر تنوع محصولات در آنها زیاد است که شما را به شدت سرگرم می‎کند.

بازار ادویه یک بازار سرپوشیده‌ی غول‌پیکر است که اکثر فروشگاه‌های آن خوراکی هم می‌فروشند. شما می‌توانید شیرینی سنتی ترکی و سایر چیزهای معروف ترکیه‌ مانند زیتون، انجیر و پسته را در اینجا پیدا کنید. این بازار همچنین به بازار بزرگ نزدیک است که مرکز واقعی شلوغی و هیجان است. بازار بزرگ با بیش از ۴۰۰۰ غرفه، همه چیز از سرامیک گرفته تا طلا و چرم و فرش ترکی را برای فروش دارد. شما می‌توانید با خرید از این بازار، خود را در فرهنگ محلی غرق کنید، اما اگر واقعا می‌خواهید چیزی بخرید، چانه زدن را فراموش نکنید.

 

سایر کارهایی که می‌توانید در استانبول انجام دهید

یکی از کارهای جذاب دیگری که می‌توانید در استانبول انجام دهید، بازدید از برج گالاتا است. این برج تاریخی در بالای شهر قرار دارد و از همه‌ی جهات قابل مشاهده است. زمانی از آن به عنوان برج مراقبت استفاده می‌شد، اما اکنون به موزه تبدیل شده است. شما می‎توانید بهترین مناظر استانبول را از برج گالاتا تماشا کنید و هم‎چنین با استفاده از راهنمای صوتی، اطلاعات مفیدی از برج و محوطه‌ی اطراف آن به دست آورید.

منبع:تابناک

دیدگاهتان را بنویسید