معرفی بهترین یوتیوبرهای فارسی زبان

امروزه با اینکه فیلترینگ اینترنت باعث سخت شدن دسترسی به یوتیوب در کشور ایران شده است، اما همچنان روز به روز تعداد کاربرانی که علاقه‌مند به یوتیوبر شدن هستند بیشتر می‌شود. یوتیوب هم اکنون ۲ ملیارد کاربر ماهانه دارد و همچنین یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد شرکت بزرگ گوگل می‌باشد. افرادی که به صورت اختصاصی در یوتیوب فعالیت می‌کنند و ویدئو آپلود می‌کنند، با عنوان یوتیوبر شناخته می‌شوند. این افراد به واسطه فعالیتشان در یوتیوب پس از اینکه به موفقیت‌های آماری مطلوب رسیدند، درآمد بسیار مناسبی را از یوتیوب دریافت می‌کنند. در ادامه قصد داریم چند تن از معروف‌ترین یوتیوبرهای فارسی زبان را معرفی کنیم.

 

میا پلیز

میا از معروف‌ترین یوتیوبرهای فارسی زبان دنیا می‌باشد که از زمان شروع فعالیت خود تا کنون موفق شده است که ۳۷۳ هزار مشترک جذب کند. نام واقعی او کیمیا راونگر می‌باشد و فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است. جالب است بدانید که میا پلیز در سال ۱۳۹۰ در کنکور هنر رتبه دوم کشوری را به دست آورد! سپس در رشته طراحی صنعتی شروع به تحصیل کرد. او به طراحی علاقه بسیار زیادی دارد و این استعداد او نیز در طراحی داستان‌ها و سناریوهای ویدئوهای یوتیوب شدیدا به او کمک می‌کند. او اغلب اوقات طراحی‌های شگفت انگیز خود را با دنبال کنندگان خود نیز به اشتراک می‌گذارد. میا پلیز همراه با دوست پسر خود کوروش فعالیت می‌کند و همراه او در ونکور زندگی می‌کند.

 

 

سوگنگ (SoGang)

علیرضا عزازیل با نام هنری سوگنگ در سال ۱۳۷۸ در استان بوشهر به دنیا آمد. سوگنگ نسبت به دیگر یوتیوبرها با سرعت بسیار بیشتری شهرت پیدا کرد. او که هم اکنون ساکن عمان است، به ۴۱۳ سابسکرایبر دست پیدا کرده است. او همچنین پس از مدتی به درخواست کاربران و همچنین علاقه خودش، در اینستاگرام شروع به فعالیت کرد و صفحه او تاکنون ۱٫۳ ملیون دنبال کننده داشته است.

فرشاد سایلنت (Farshad silent)

نام اصلی فرشاد سایلنت فرشاد دهقانی می‌باشد. او در سال ۱۳۶۷ در ایران متولد شد و در سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را به عنوان یک یوتیوبر شروع کرد. تعداد کاربران مشترک او در یوتیوب ۵۴۹ هزار می‌باشد. فرشاد سایلنت نیز مانند سوگنگ در مدت زمان بسیار کمی توانست در بین ایرانیان نامی شود و سرعت پیشرفت او در سه سال نسبت به دیگر یوتیوبرها بالاتر بود.

مدگل

مدگل از یوتیوبرهای مورد علاقه من می‌باشد که متولد سال ۱۳۷۴ تهران می‌باشد و هم اکنون در تورنتو کانادا اقامت دارد. مدگل در زمان نگارش این مقاله ۲۲۰ هزار دنبال کننده دارد. مدگل در کنار حرفه یوتیوبری، یک خواننده رپ و آر اند بی معروف می‌باشد که طرفداران خاص خود را دارد و در حیطه‌های عاشقانه و احوالات اجتماعی ایران اثراتی را منتشر کرده است. همچنین مدگل با پخش اثر اجتماعی خود در روزهای اخیر تبدیل به یکی از چهره‌های اخیر اعتراضات سراسری ایران شد.

 Kouman

کوروش زراندوز و ایمان دست پاک دو یوتیوبر معروف می‌باشند که در ونکور زندگی می‌کنند و نام این کانال یوتیوب با ترکیب نام این دو یوتیوبر ساخته شده است. با اینکه یک سال بیشتر از فعالیت این کانال نمی‌گذرد، اما موفق شده اند که ۳۶۸ مشترک جذب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید