کارتریج چیست وچگونه در چاپگرکار میکند

امروزه چاپگر یکی از ملزومات مورد نیاز در شرکتها ،سازمانها، مراکز آموزشی و حتی منازل میباشد تمام چاپگرها دارای مواد مصرفی میباشند که توسط آن کارچاپ روی کاغذ انجام میگردد،در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کارتریج آشنا کنیم تا بتوانید بهترین کارتریج رابرای چاپگر خود انتخاب و خرید نمایید.

کارتریج چیست؟

به منبع رنگ چاپگرکه جوهر و یا تونر در آن نگهداری میشود کارتریج گفته میشود،کارتریج ها برحسب نوع چاپگر به دودسته کارتریج های جوهر افشان و کارتریج های لیزری تقسیم میشوند.

کارتریج جوهر افشان چیست ؟

منبع تأمین رنگ در چاپگرهای جوهرافشان است. چاپگرهای جوهرافشان به وسیلهٔ پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحهٔ کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی می‌شود.کارتریج های جوهر افشان برای چاپ عکس و تصاویر با کیفیت بالامناسب میباشد.

رنگ‌های اصلی در چاپگرهای جوهرافشان معمولاً به سه رنگ اصلی تقسیم می‌شود: cyan(آبی)، magenta (قرمز) و yellow (زرد) که به همراه آن‌ها یک رنگ سیاه (black)نیز وجود دارد که برای تولید تصویر با رنگ مشکی به کار می‌رود. البته تعدادی از چاپگرها ۶ رنگ هستند که رنگ‌های قرمز روشن و آبی روشن به آن‌ها افزوده شده‌است و باعث بهبود کیفیت و دقت بیشتر چاپ رنگی می‌شود.برای خرید کارتریج جوهرافشان باید دقت کنید که همیشه کارتریج اصلی تهیه کنید چراکه کارتریج های متفرقه و یاطرح نمیتوانند کیفیت مطلوب را درچاپ ارائه دهند.

کارتریج لیزری چیست؟

کارتریج لیزری مواد مصرفی چاپگر لیزری میباشد که به وسیله پودر تونر روی کاغذ عملیات چاپ را انجام میدهد ،تونر به شکل پودر میباشد و به رنگهای سیاه،زرد،قرمز و آبی موجود میباشد،درچاپگر های لیزری سیاه و سفید این پودر سیاه رنگ میباشد و در چاپگر های لیزری رنگی این پودر در چهار رنگ سیاه،آبی،زردوقرمز میباشد که هر کارتریج از قطعاتی تشکیل شده است که هریک وظایف خاصی را برای عملیات چاپ بر عهده دارند .

کارتریج لیزری از لحاظ کیفیت متفاوت میباشد که انواع آن عبارتند از:

کارتریج اورجینال یا اصلی: کارتریجی که توسط شرکت سازنده ساخته و در بازار به فروش می رسد،که بهترین کیفیت را دارا میباشد وطبق استاندارهای چاپگر تولید شده است.

کارتریج طرح اورجینال: کارتریجی که معمولا درکشور چین تولید می شود ودر کیفیت های مختلف به بازار ارائه می شود،که کارتریج های غیر اورجینال(اصلی) با کیفیت پایین میتواند به چاپگر شما آسیب رسان باشد.

کارتریج بازیافتی یا شارژی: کارتریج هایی که قبلا یک یا چند بارمصرف شده اند دوباره شارژ می شوند ودر بازار به فروش می رسند،که خرید این نوع کارتریج به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود، چراکه استفاده از این کارتریج مساوی با خسارت به چاپگر شما میباشد.

چه کارتریجی برای چاپگر لیزری تهیه کنیم؟

همیشه کارتریج اصلی و اورجینال بهترین گزینه برای خرید کارتریج میباشد اما بالا بودن قیمت کارتریج اصلی و همچنین تقلب در فروش این محصول همیشه یکی از دغدغه های کاربران بوده ،چند سالی هست که یکی از شرکتهای پیشرو درزمینه کارتریج پرینتر توانسته کارتریج با برند ایرانی تولید وبه بازار ارائه دهد ،این کارتریج ایرانی تا کنون توانسته رضایت بیش از سه هزار سازمان دولتی و خصوصی را جلب نماید و قیمت مقرون به صرفه و همچنین کیفیت بالا این محصول تمامی دغدغه کاربران برای تهیه کارتریج را برطرف کرده است.

کارتریج ایرانی پردیس:

این کارتریج ساخت شرکت پردیس چاپگرباران (سهامی خاص)میباشد که توسط متخصصین زبده ایرانی تولید شده است ،این محصول توان رقابت با کالای وارداتی و اصلی را دارامیباشد و از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه و کیفیت آن مشابه کارتریج اصلی میباشد همچنین ایجاد شعب و نمایندگی کارتریج ایرانی پردیس در سراسر کشور توانسته بهترین خدمات پس ازفروش را به مشتریان این محصول ارائه کند.شایان ذکر است که این محصول دارای گارانتی بی قیدوشرط و مادام العمر میباشد و قابلیت استفاده چندباره یا  شارژ کارتریج را نیز دارد.

برای اطلاعات بیشتر برروی این لینک کلیک نمایید>>خرید کارتریج

شرکت پردیس چاپگر باران (سهامی خاص)

تلفن دفترمرکزی:۰۲۱۸۸۳۲۲۱۲۰

تلفن دفتر فروش: ۰۲۱۸۸۳۴۱۹۱۹

آدرس سایت اینترنتی:https://parchaba.com/

دیدگاهتان را بنویسید