محصولات شبکه سیسکو

محصولات شبکه سیسکو

همواره محصولات و راهکارهای سیسکو، بعنوان شرکتی پیشرو در صنعت شبکه، مورد توجه ارگان ها و سازمان های پیشرفته بوده است. این شرکت با ورود به حوزه های مختلف از قبیل نتورک، امنیت، Collaboration و مانیتورینگ، پاسخگوی نیاز مشتریان خود در هر سطحی میباشد و موجب اطمینان خاطر سازمان ها و مدیران آنها است. در حال حاضر این شرکت دارای سیر وسیعی از محصولات به منظور پیاده سازی راهکارهای مختلف میباشد.

راهکارهای شبکه داخلی

امروزه با معرفی نسل جدید سوئیچ Catalyst 9000 این شرکت مشتریان میتوانند از راهکارهای زیر به منظور ارتقای شبکه داخلی خود استفاده نمایند:

  • پیاده سازی شبکه های LAN با استفاده از سوئیچ کاتالیست سیسکو
  • پیاده سازی اتوماسیون در شبکه داخلی بوسیله DNA Center Cisco
  • امن سازی شبکه های LAN با استفاده از نرم افزار ISE سیسکو

سوئیچ سیسکو دستگاهی می باشد که تجهیزات تحت شبکه را در بستر LAN به یکدیگر متصل می کند. بصورت کلی، یک سوئیچ بسته های دریافتی را پردازش کرده و از طریق پورت های خود و بر اساس MAC Address دستگاه های موجود در بستر شبکه، اطلاعات را ارسال می نماید. سوییچ های عموما در لایه دو شبکه کار می کنند و میتوانند با ایجاد ارتباط Full-Duplex یا Half-Duplex دستگاه های مختلف را به هم متصل نمایند. این تجهیزات شامل مدل ها و ویژگی های مختلفی می باشند و میبایست برحسب نیاز شبکه انتخاب شوند تا علاوه بر مقرون‌ به ‌صرفه بودن، کارآیی موردنیاز را نیز فراهم کند. همچنین سوییچ های لایه سه علاوه بر انتقال اطلاعات در لایه دو شبکه و بر اساس MAC Address،  از IP Address هم پشتیبانی میکنند. شرکت سیسکو بعنوان شرکتی پیشتاز در ارائه راهکارهای شبکه قدرتمندترین و مقیاس پذیر ترین سوئیچ ها را در سری ها و مدل های مختلف برای تامین نیازهای مشتریان خود ارائه میکند.

راهکارهای دیتاسنتر سیسکو

این شرکت با معرفی سوئیچ Nexus 9000 خود قدم بزرگی برای رفع پیچیدگی فرایندهای شبکه دیتاسنتر برداشته است. در ادامه به راهکارهای سیسکو برای دیتاسنترهای پیشرفته اشاره شده است:

  • پیاده سازی معماری سه لایه ای شبکه با استفاده از سوئیچ Nexus Cisco و Cisco DCNM
  • پیاده سازی معماری Leaf and Spine دیتاسنتر با استفاده از سوئیچ نکسوس سیسکو و کنترلرهای APIC سیسکو
  • پیاده سازی زیرساخت SAN با استفاده از سوئیچ MDS سیسکو و سرورهای HyperFlex سیسکو

راهکارهای شبکه WAN سیسکو

امروزه با رشد اینترنت و سرویس های ابری، وجود ارتباطات امن بین شعب مختلف سازمان ها و مدیریت ترافیک های کاربران جزو دغدغه های اساسی مدیران میباشد. شرکت Cisco  با ارائه راهکارهای زیر به کاهش این پیچیدگی ها پرداخته است:

  • پیاده سازی ارتباطات WAN بین شعب با استفاده از روتر ISR و روتر ASR سیسکو
  • پیاده سازی شبکه SD-WAN با استفاده از Cisco vManage

بصورت کلی، روتر سیسکو یک دستگاه لایه ۳ می باشد و در لایه شبکه کار می کند. وظیفه روتر این است که دو یا چند شبکه محلی جدا از هم و با سیستم آدرس دهی و IP Range  متفاوت را به بهم اتصال داده و بین آنها مسیریابی می کند. در حقیقت می توان گفت روترها در شبکه نقش Gateway  را دارند و به همین دلیل Packet ها، برای انتقال از یک شبکه به شبکه دیگر، باید از روتر لبه شبکه عبور کنند که نشان دهنده اهمیت عمل مسیر یابی است. البته قابل ذکر است که روترها و بخصوص روترهای سیسکو با گذشت زمان پیشرفت کرده و امکانات امنیتی زیادی به آنها اضافه شده است.

 راهکارهای امنیتی سیسکو

در دنیای دیجیتال امروز که پیشرفت های مداوم در عرصه های مختلف موجب ایجاد بستر گسترده تری برای پیشرفت کسب و کارها میشود، خطرات جدی نیز بهمراه دارد. با همه گیر شدن اینترنت رشد تهدیدات، حمله ها و نفوذهای مجازی نیز افزایش یافته است و روزانه شاهد انواع و اقسام تهدیدات گوناگون و پیشرفته تری هستیم که امنیت افراد و سازمان ها را تهدید میکند. شرکت Cisco با ارائه راهکارهای زیر، امنیت کامل را برای مشتریان خود فراهم میکند:

  • امن سازی ترافیک های ورودی شبکه با استفاده از فایروال فایرپاور سیسکو
  • مدیریت جامع فایروال ها بوسیله نرم افزار FMC سیسکو
  • بررسی ترافیک های درون شبکه بوسیله نرم افزار Stealthwatch سیسکو

فایروال سیسکو فایرپاور که جزء نسل جدید فایروال ها (NGFW) بحساب می آید از ترکیب فایروال  ASA سیسکو و نرم افزار FTD سیسکو تشکیل شده است. نرم افزار Firepower Threat Defense با یکپارچه سازی قابلیت های LINDA و Sourcefire  از قابلیت های قدرتمندی همانند کنترل اپلیکیشن ها، جلوگیری از نفوذ، نظارت بر ترافیک رمزنگاری شده و محدودسازی بدافزارهای و فیلترکردن URL های مخرب پشتیبانی میکند این فایروال قابلیت کنترل برروی بیش از ۴۰۰۰ نرم افزار تجاری را دارا میباشد و در سطح ۷ لایه های OSI  میتواند آنها را کنترل و فیلتر نماید.

قیمت محصولات سیسکو

مشتریان میتوانند برای خرید تجهیزات سیسکو و اطلاع از قیمت لایسنس سیسکو با کارشناسان فروش شرکت سورنا در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید