تور گرجستان نوروز ۱۴۰۲

از میان تفلیس و باتومی، کدام یک را انتخاب کنیم؟

کشور گرجستان یکی از مقاصد گردشگری منطقه اوراسیا است که آب و هوای بسیار شگفت انگیزی دارد و مسافران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود می کشد. قیمت تور گرجستان پایتخت کشور گرجستان تفلیس است و یکی از شهرهای تاریخی دنیاست. تفلیس و باتومی دو مقصد گردشگری بسیار پر طرفدار کشور گرجستان هستند و بیشتر تفریحات گرجستان در این دو شهر صورت می گیرد. هر کدام از این دو شهر ویژگی های خاص خودشان را دارند و شما می توانید با توجه به معیارهای خود برای لذت از سفر، یکی از آنها یا هردو را انتخاب کنید.
شهر تفلیس، پایتخت گرجستان

تفلیس یک شهر بسیار کهن و پر از تاریخ غنی است که در گذشته جزو گذرگاه های پر رونق جاده ابریشم بوده است و هر گوشه آن داستان های تاریخی زیادی برای گفتن دارد. یکی از نقاط قوت این شهر بناهای کهن و تاریخی آن است که دوستداران تاریخ را به خود جذب می کند. معماری های قرون وسطی، کلیساهای با قدمت و دژهای قدیمی آینه ای از گذشته پر بار این شهر هستند. همراه فلای تودی باشید تا برخی مکان های دیدنی این شهر را

مجسمه مادر

یکی از جاهای دیدنی تفلیس، نماد کشور گرجستان مجسمه آلومینیومی زنی است که مادر گرجستان یا کارتلیس ددا نام دارد و ۲۰ متر ارتفاع دارد. این مجسمه در یک دست خود شمشیری را نگه داشته که برای محافظت در مقابل دشمنان است و در دست دیگر خود جامی برای خوشامدگویی به میهمانان دارد.

پل صلح تفلیس

بر روی رود کر پلی زیبا به طول ۱۵۰ متر قرار دارد که یکی از خیره کننده ترین چشم انداز های دیدنی تفلیس در شب است. روی این پل ۶۰۱۴ لامپ ال ای دی قرار گرفته است که قبل از غروب آفتاب روشن می شوند و انعکاس زیبایی روی سطح آب دارند. در برخی شب ها برنامه های زنده موسیقی و رقص آب در این مکان اجرا می شود و مکان مناسبی برای پیاده روی های شبانه و از جاهای دیدنی تفلیس است.

کلیسای جامع تثلیث

سامبا نام دیگر کلیسای تثلیث است که بزرگترین کلیسای ارتدکس در جهان و همچنین سومین کلیسای مرتفع ارتدکس در جهان است. این بنای بسیار بزرگ و با شکوه ۹۷ متر ارتفاع دارد و در معماری خود از عناصری با سبک بیزانس استفاده کرده است. کف این کلیسا از سنگ مرمر و پر از نقاشی های گروهی کلیسا است و همه این ها باهم ترکیب با شکوهی ساخته اند. این بنا خود متشکل از ۹ کلیسای کوچک دیگر است و ۵ کلیسای دیگر در طبقات زیرین خود دارد.

منبع:اسیا نیوز

دیدگاهتان را بنویسید