بهترین خانه های هوشمند ایرانی

در این مقاله قصد داریم بهترین خانه هوشمند ایرانی در سال ۱۴۰۱ را به شما معرفی کنیم.  برای اینکه بیشتر با خانه هوشمند آشنا شوید نیاز است که ابتدا تعریفی از خانه هوشمند داشته باشیم. خانه هوشمند که اغلب به آن اتوماسیون خانگی نیز گفته می‌شود، با امکان کنترل دستگاه‌های هوشمند  از طریق اپلیکیشن در تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت، امنیت، آسایش، راحتی و بهره‌وری انرژی  را برای صاحب خانه فراهم می‌کند. بخشی از اینترنت اشیاء و دستگاه‌ها، سیستم‌های خانگی هوشمند اغلب با یکدیگر کار می‌کنند و مصرف داده‌ها را بین خود تقسیم می‌کنند و عملکرد این دستگاه‌ها کاملا بر اساس تنظیمات صاحبان خانه خواهد بود. پس خانه هوشمند برای راحتی و آسایش طراحی شده است. در ایران هم استقبال از هوشمندسازی ساختمان در یک دهه اخیر به شدت افزایش یافته است و شرکت های ایرانی زیادی اقدام به تولید محصول می کنند و حتی برخی از شرکت ها محصولات در کلاس جهانی و قابل رقابت با محصولات خارجی تولید می کنند. در ادامه این بحث به معرفی بهترین خانه های هوشمند  در سال ۱۴۰۱ می پردازیم.

هوشمندسازی ساختمان

بهترین خانه های هوشمند ایرانی در سال ۱۴۰۱

وقتی صحبت از خانه هوشمند ایرانی می شود شاید خیلی ها به محصولات ایرانی زیاد اعتقادی نداشته باشند یا باور نکنند که شرکتی ایرانی  بتواند محصولاتی در رقابت با محصولات اسمارت هوم چینی یا اروپایی تولید کند. خوشبختانه شرکت های ایرانی با توانایی مهندسان بومی و داخلی اقدام به تولید محصولات بسیار باکیفیت می کنند. ما در این جا ۴ مورد از بهترین خانه های هوشمند ایرانی را به شما معرفی می کنیم که محصولاتی در کلاس جهانی تولید می کنند. ملاک این رده بندی ما تنوع محصولات، پروژه های موفق، داشتن پکیچ کامل تجهیزات هوشمندسازی ساختمان، داشتن نمایندگی فعال و خدمات پس از فروش می باشد.

۱-بهترین خانه هوشمند ایرانی : خانه هوشمند هانتا

بی شک بهترین خانه هوشمند ایرانی شرکت هوشمندسازی ساختمان هانتا است. شرکت دانش بنیان آینده سازان و ایده پردازان نسل توسعه الکترونیک تحت عنوان برند هـانتـــا طـراح و تولیـد کننده سـیـــستم های هوشمند ساختمان به شماره ثبت ۳۸۲۶۲۰ در سال ۱۳۸۹ با هدف ارائه محصولات و خدمات تخــصصی مدیریت هوشمند ساختمان در راســـتای بهینه سازی مصرف انرژی، ارتقاء امنیت و راحتی فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت با در اختیار داشتن تیمی متخصص و مجرب و با کسب چندین گواهیـنامه ثبت اخـتراع در این زمینه، پس از سال ها تحقیق و پژوهش مستمر توانسته است با به دست آوردن دانش فنی روز دنیا در زمینه سیستم های مدیریت ساختمان، اقدام به بومی سازی آن نماید و در نهایت محصولی با کیفیت و با قابلیت های منحصر بفرد ارائه نماید که در مقایسه با محصولات خارجی، دارای انعطاف لازم و متناسب با نیاز ســاخــتمان های داخل کشـــور باشد . این شـــرکت فــــــعالیت های خود را در بخـــــش های مشاوره، طراحی، نظارت، ارائه تجهیزات، نصب و راه اندازی در زمینه هوشمند سازی ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و هتل به منصه ظهور رسانیده است.

بهترین خانه هوشمند ایرانی

دلایل انتخاب خانه هوشمند هانتا :

  • خانه هوشمند هانتا کامل ترین پیک محصولات هوشمندسازی ساختمان در بین تمام شرکت های ایرانی را دارد و با داشتن بیش از ۱۰۰ نوع محصول، تنوع رنگی و قیمت محصولات، تجهیزات هوشمندسازی ساختمان را برای تمام اقشار جامعه با هر توانایی مالی و سطح بودجه تولید می کند. این برند پک های اقتصادی ارائه می دهد که می توانید تنها با ۱۰ میلیون تومان از یک خانه هوشمند بهره مند شوید.
  • شرکت هانتا در طول ۱۰ سال فعالیت بیش از ۱۰۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری را در سراسر کشور هوشمندسازی کرده است. پروژه هوشمندسازی ساختمان ریاست جمهوری ، پروژه های هتلی و تجاری مسکونی عظیم در جزیره کیش و بیش از صدها پروژه در سراسر کشور گوشه ای از فعالیت های این شرکت می باشد.
  • محصولات هانتا دارای دو سال گارانتی بی قید و شرط و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشد. همچنین این شرکت در سراسر کشور نمایندگی خدمات نصب و پشتیبانی را دارد تا خیال مشتریان از خرید، نصب و آموزش استفاده از تجهیزات این شرکت راحت باشد.

خانه هوشمند هانتا به طور مستقیم برای ۲۰۰ نفر و غیر مستقیم برای بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال زایی کرده است و هر سال بر تعداد افرادی که با این شرکت همکاری می کنند افزوده می شود. این شرکت با تکیه بر هوش و نبوغ مهندسین داخلی در حال اماده سازی زیرساخت های لازم  جهت صادرا ت محصولات خود به کشور های همسایه و تعدادی از کشورهای اروپایی می باشد.

خانه هوشمند هانتا

۲- خانه هوشمند  گلدور

شرکت دانش بنیان “طراحان فناوری گلدور توس” توسط متخصصان صنعت الکترونیک، مهندسی کامپیوتر، طراحی صنعتی و مدیریت فناوری در سال ۱۳۹۳ تاسیس گردید. رویکرد این شرکت، تولید و طراحی تجهیزات هوشمندسازی ساختمان بر پایه ۳۱ سال تجربه در صنعت الکترونیک و کامپیوتر بوده است. تجارب ارزشمند در حوزه های انتقال تصویر و دیتا، مانیتورینگ و تلویزیون های تعاملی تحت شبکه، تلفن های تحت شبکه و اجرای پروژه های هوشمندسازی ساختمان اینترنت اشیا با محصولات اروپایی، مدیران مجموعه را بر آن داشت تا گام در مسیر تولید بگذارند. تحقیق و مطالعه فرا مِلی و با نیاز سنجی بازار، هدفگذاری بلند مدت خود را تولید تکنولوژی، پیشگام شدن کشور در صنعت نوپای اینترنت اشیا در خاورمیانه،خودکفایی ملی و تجمیع سیستم های کنترلی و امنیتی در یک پکیج قرار داده و به دنبال یافتن راهی برای کاهش  هزینه های هوشمندسازی ساختمان باشند. این شرکت حمایت از مصرف کننده با تولید کالای باکیفیت ایرانی را سر لوحه کار خود داده است در این راستا نهایت دقت در انتخاب مواد اولیه با کیفیت و استاندارد و همچنین قطعات الکترونیکی باکیفیت مدنظر قرار می دهد.

ویژگی های محصولات هوشمندسازی گلدور

  • بستر ارتباطی وایرلس امنیت یافته
  • سطوح کنترلی مختلف برای مدیر ساختمان و کاربران انتهایی
  • گستره عملکردی وسیع عملگر ها از درب ها گرفته تا اجزاء کنترل عملکرد سیستم گرمایش و سیستم سرمایش
  • نرم افزار دارای رابط گرافیکی گویا و آسان
  • سادگی در نصب و راه اندازی بدون نیاز به نیروی متخصص
  • سازگاری ماژول ها برای کارکرد در ساختمان های قدیمی و جدید
  • وجود سناریو های خودکار کنترلی مختلف برای صرفه جویی انرژی در زمان اوج مصرف و یا تعطیلات
  • مشاوره فنی قبل از اجرای پروژه
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش

۳- خانه هوشمند کوباکو

هولدینگ رنگین کمان ساختمان و تاسیسات در سال ۱۳۸۱ فعالیت خود در صنعت ساختمان آغاز نمود. در حوزه هوشمندسازی ساختمان در ایران پس از تجربه همکاری با برندهای خانه هوشمند خارجی و لمس مشکلات ناشی از واردات برای مصرف کنندگان به لحاظ قیمت ، خدمات پس از فروش و … برآن شد تا تحقیقات جهت تولید تجهیزات خانه هوشمند را به دست توانمند تیم متشکل از نخبگان صنعت برق و الکترونیک و فارغ التحصیلان دانشگاههای برتر کشور در قالب شرکت دانش بنیان کنترل بهین آفاق با برند کوباکو “ از سرگیرد که منجر به ثبت اختراعات مختلف سیستم شد و تولید اولین سری از تجهیزات خانه هوشمند ایرانی در سال ۱۳۸۹  به بازار ارئه کرد که پس از خانه هوشمند هانتا به عنوان دومین تولید کننده تجهیزات خانه هوشمند در ایران با برند “کوباکو” تبدیل گردد.

این شرکت امروز با تکیه بر دست توانمند نخبگان کشور با تولید سبد کاملی از محصولات هوشمند بصورت اصولی و تخصصی “مطابق با استاندارد ها و پروتکل های روز دنیا” توانسته نیاز قابل توجهی از پروژه های ساختمانی کشور را پاسخ دهد ، به شکلی که گامی بلند در جهت “رفع دغدغه های هوشمند سازی” از جمله “قیمت مناسب” ، “امکانات متنوع” و همچنین “گارانتی و خدمات پس از فروش مطمئن” برداشته شد

شرکت دانش بنیان کنترل بهین آفاق با برند کوباکو

ویژگی های خانه هوشمند کوباکو

 

  • منو ساده و فارسی محصولات
  • نصب آسان
  • خدمات پس از فروش
  • پک کامل محصولات

۴- خانه هوشمند هایکا

شرکت خانه هوشمند هایکا از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت تا به امروز صدها پروزه ی هوشمند سازی را در شهر اصفهان تکمیل نموده و هر روزه اقدام به بروز کردن و تکمیل کردن سبد محصولات هوشمند سازی خود نموده به طوری که یکی از کامل ترین مجموعه ها را به صورت تخصصی با قیمت های معقولانه ارائه می کند و اکنون به عنوان یکی از برترین شرکت خانه هوشمند اصفهان می باشد.

 خانه هوشمند هایکا بر این باوراست که در آینده ای نه چندان دور صنعت هوشمند سازی ساختمان به عنوان پایه ای مهم و اساسی برای همه ساختمان ها شده و تقریبا همه ی افراد آنرا ضروری  می دانند.

فعالیت شرکت هایکا بیشتر در شهر اصفهان است و تاکنون در شهر تهران و در رقابت با شرکت های هانتا، کوباکو و برندهای چینی بازار توفیق چندانی نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید