آیا می‌ دانید پس از رنگ کردن موها چگونه از آن ها مراقبت کنید؟ چه نکاتی برای مراقبت‌ های پس از رنگ کردن مو وجود دارد؟ معمولا رنگ کردن موها با مواد شیمیایی انجام می‌ شود، به همین دلیل گاهی ممکن است ریشه مو دچار آسیب شود، پس بهتر است که برخی از نکات مهم را پس …

آیا می‌ دانید پس از رنگ کردن موها چگونه از آن ها مراقبت کنید؟ چه نکاتی برای مراقبت‌ های پس از رنگ کردن مو وجود دارد؟ معمولا رنگ کردن موها با مواد شیمیایی انجام می‌ شود، به همین دلیل گاهی ممکن است ریشه مو دچار آسیب شود، پس بهتر است که برخی از نکات مهم را پس از رنگ کردن مو رعایت کنید تا موهای شما کم تر دچار آسیب شوند. البته برخی از رنگ‌ ها نیز وجود دارند که هیچ گونه ترکیب آمونیاکی در داخل آن ها وجود ندارد و آسیب جدی برای موها نخواهند داشت، اما به هر حال ترکیب آن ها با بافت مو متفاوت است و هم چنان احتمال ایجاد شدن مشکلات برای مو وجود دارد. به همین دلیل در این مقاله نکات طلایی درباره مراقبت‌ های بعد از رنگ مو را بررسی می‌ کنیم، همچنین می توانید برای دریافت دوره آموزش رنگ مو با کارشناسان ما در آکادمی حامد جوان تماس بگیرید.

نکات طلایی درباره مراقبت های بعد از رنگ مو

افراد زیادی علاقه مند به رنگ کردن موهای خود هستند و به دلایل مختلفی انواع متفاوتی از رنگ‌ ها را بر روی موهای خود استفاده می‌ کنند، اما موضوع مهم در این باره این است که ما بتوانیم به طرز صحیحی از رنگ استفاده کرده و پس از انجام دادن رنگ به گونه‌ ای از موها مراقبت کنیم که کم تر دچار آسیب شود. برای آن که موهای شما از هر گونه آسیب دیدگی پس از رنگ کردن در امان بماند، به نکات ذکر شده در زیر توجه داشته باشید:

ماساژ دادن مو با روغن‌ های طبیعی

موها پس از رنگ کردن رطوبت عادی و طبیعی خودشان را از دست می‌ دهند، بنابراین جهت مرطوب نگه داشتن و برطرف کردن خشکی آن ها بهتر است که از برخی روغن‌ های طبیعی را به کار ببرید که موجب تقویت بافت مو می‌ شوند و رطوبت کافی برای آن ها را به وجود می‌ آورند. البته فراموش نکنید که برای این کار حتماً از روغن‌ های طبیعی مانند روغن بادام، روغن زیتون، روغن کرچک و غیره استفاده کنید و هرگز به سراغ روغن‌ هایی نروید که به صورت غیر طبیعی و شیمیایی هستند.

توجه به سلامت پوست

برخی از افراد دارای پوست حساسی هستند، به همین دلیل پس از رنگ کردن پوست سرشان دچار خارش یا سوزش می‌ شود، این علائم نیز نشان دهنده آلرژی می‌ باشد که با رنگ کردن مو تشدید شده است. در این حالت بهتر است که رنگ موی دائمی خودتان را عوض کنید یا این که در هنگام رنگ کردن، تماس رنگ با پوست سر را به حداقل برسانید. حتی بهتر است برای برطرف کردن چنین مشکلاتی حتماً از یک آرایشگر ماهر راهنمایی لازم را بگیرید و در صورت امکان از رنگ موهای طبیعی و ارگانیک استفاده کنید.

استفاده کردن از ماسک مو پس از رنگ

رنگ کردن موی سر به خودی خود موجب خشکی و شکنندگی موها خواهد شد، بنابراین نیاز به استفاده از موادی خواهیم داشت که جهت حفظ رطوبت مو به ما کمک کنند. برخی از ماسک موها دارای مواد مرطوب کننده و ویتامینه هستند، به این ترتیب به مرطوب نگه داشتن موها کمک زیادی خواهند کرد، بنابراین پیشنهاد می‌ کنیم پس از رنگ کردن مو از این نوع محصولات استفاده کنید تا آسیب موهای شما را به حداقل برساند.

آبرسانی به موها

یک راه دیگر جهت برطرف کردن خشکی مو و هم چنین رطوبت رسانی به آن استفاده از آبرسان‌ های مو می‌ باشد که می‌ توانند رطوبت مورد نیاز را برای موها تامین کرده و احتمال ریزش و آسیب آن ها را به حداقل برسانند. این آبرسان‌ ها عملکردی مانند ماسک‌ ها دارند و در بیش تر مواقع استفاده از آن ها برای موهای رنگ شده ضروری می‌ باشد.

پس از استفاده هیچ عجله‌ ای جهت خشک کردن موها نداشته باشید. توصیه می‌ کنیم به هیچ وجه از وسایل حرارتی مانند سشوار استفاده نکنید، چون پس از مصرف کردن آبرسان، موها حتماً باید به صورت طبیعی خشک شوند. هم چنین پیشنهاد می‌ کنیم زمان استفاده کردن از آبرسان با فاصله خوابیدنتان کم نباشد و پیش از خواب حتماً مطمئن شوید که موهای شما خشک شده باشد.

خشک کردن موها پیش از خواب

پس از آن که موهای خود را رنگ کردید، هرگز با موی خیس نخوابید، چون در این حالت شکنندگی آن ها افزایش پیدا می‌ کند. بافت مو نیز آسیب می‌ بیند، حتی در صورت امکان سعی کنید موهای شما موقع خواب بسته نباشد.

عدم استفاده از وسایل حرارتی جهت خشک کردن موها

اتوی مو یا سشوار را شاید بتوان جزو بدترین وسیله‌ ها جهت خشک کردن مو دانست که پیشنهاد می‌ کنیم تا حد امکان از آن ها استفاده نکنید، چون نه تنها بافت موها را از بین می‌ برد، بلکه خطراتی مانند موخوره در مو را نیز افزایش می‌ دهد، به ویژه در مواقعی که موهای خود را رنگ کرده‌ اید، پیشنهاد می‌ شود به هیچ وجه از این وسایل استفاده نکنید.

در واقع خشک شدن موها به حالت طبیعی خود بهترین روش جهت خشک کردن می‌ باشد که بهتر است هیچ گونه وسیله‌ ای یا اعمال فشاری برای این کار استفاده نکنید.

برای این کار می‌ توانید از پارچه یا حوله‌ های لطیف و نرم استفاده کنید که آب موجود در موها را به خوبی جذب می‌ کنند. پس از خشک کردن، موهای خود را باز بگذارید تا با عبور جریان هوا از داخل آن ها، خشک شدن تسریع شود.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله از آکادمی آموزش آرایشگری مردانه حامد جوان، نکات طلایی برای مراقبت از موها پس از رنگ کردن را بررسی کردیم. چند نمونه از مهم‌ ترین مواردی که پس از رنگ کردن مو اهمیت دارند و باید به آن ها توجه داشته باشید را نیز توضیح دادیم که با رعایت آن ها میزان آسیب دیدگی به موهای شما به حداقل می‌ رسد. در سایت حامد جوان بیش تر با نکات طلایی و مراقبت‌ های پس از رنگ کردن مو، نحوه انتخاب رنگ موی مناسب، مراحل درست رنگ کردن مو و غیره آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید