ضایعات کاغذ هر آنچه که باید بدانید

اگر در طول چند سال گذشته چیزی یاد گرفته‌ایم، آن اهمیت بازیافت است، مخصوصاً وقتی صحبت از محصولاتی است که اغلب تقاضای زیادی دارند، مانند کاغذ. این به دلیل این واقعیت ساده است که در حالی که حدود ۳۰٪ از زباله های خانگی کاغذ است، این میزان برای برخی مشاغل اداری به ۸۰٪ می رسد . در نتیجه، صاحبان مشاغل این مسئولیت را دارند که اطمینان حاصل کنند که هر کاغذی که در فعالیت های روزمره کسب و کارشان استفاده می شود، به طور ایمن و ایمن دور ریخته و بازیافت می شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا راهنمای همه چیزهایی است که باید در مورد کاغذ و بازیافت کاغذ بدانید.

زباله های کاغذی

کاغذ چگونه ساخته می شود؟

کاغذ قبل از اینکه به محصول نهایی روی میز شما تبدیل شود، سفری طولانی را طی کرده است. در اینجا دقیقا نحوه تولید کاغذ آمده است.

براده برداری . در طی این مرحله، ابتدا پوست درخت از کنده ها جدا می شود و سپس به قطعات کوچکتر و قابل کنترل تر خرد می شوند.

خمیرسازی . سپس تراشه ها با استفاده از ماده شیمیایی به نام لیگنین به خمیر تجزیه می شوند. این فرآیند الیاف سلولزی را که کاغذ را تشکیل می دهند از مواد اولیه استخراج می کند.

کاغذ سازی . سپس خمیر را در دستگاهی ریخته می شود که آب اضافی را خارج می کند. سپس پخش می شود و یک ورقه نازک را تشکیل می دهد. سپس آن را صاف می کنند، خشک می کنند و به اندازه برش می دهند.

 

چقدر کاغذ در بریتانیا استفاده می کنیم؟

تنها در انگلستان، سالانه بیش از ۱۲٫۵ میلیون تن کاغذ استفاده می کنیم. این به این دلیل است که در مشاغل مختلف، از کارخانه ها گرفته تا ادارات ، استفاده می شود. در حالی که مطالعات تخمین می‌زنند که حدود ۸۰ درصد از این زباله‌ها بازیافت می‌شوند، هنوز جا برای بهبود وجود دارد، زیرا هر سال تقریباً هفت میلیون تن کاغذ به محل دفن زباله فرستاده می‌شود.

 

آیا تمام کاغذها قابل بازیافت هستند؟

سه نوع کاغذ قابل بازیافت هستند. این شامل:
آسیاب کاغذ را شکست . این به ضایعات یا برش هایی اشاره دارد که در اولین تولید کاغذ از بین می روند. این اغلب در داخل بازیافت می شود.

ضایعات قبل از مصرف این به کاغذهایی اطلاق می شود که قبل از استفاده توسط مصرف کننده دور انداخته یا دور ریخته شده است. این می تواند شامل مجلات یا روزنامه هایی باشد که چاپ شده اند اما هرگز فروخته نشده اند.

ضایعات پس از مصرف این به کاغذهایی اشاره دارد که پس از استفاده دور ریخته می شود.

در نتیجه، اکثریت قریب به اتفاق کاغذ قابل بازیافت هستند. تنها استثناهای این قانون، محصولات کاغذی هستند که با مواد دیگری مانند موم، پلاستیک یا فویل پوشانده شده اند. همچنین می تواند شامل اقلام کاغذی باشد که توسط مواد غذایی آلوده شده اند. نمونه هایی از کاغذهای غیر قابل بازیافت عبارتند از صفحات کاغذی یا کاغذ بسته بندی فلزی.

 

نحوه بازیافت کاغذ

بازیافت حجم زیادی از ضایعات کاغذ نیازی به دردسر برای صاحبان مشاغل ندارد – در واقع، ما می توانیم کار سخت را برای شما انجام دهیم! در BusinessWaste، ما می توانیم:

یک برنامه مدیریت پسماند تهیه کنید که به شما امکان می دهد تا با خیال راحت و ایمن زباله های تولید شده را در طول فعالیت روزانه کسب و کار خود دفع کنید. ما همچنین به شما بینشی در مورد روش‌های متعددی ارائه می‌کنیم که از طریق آنها می‌توانید حجم زباله‌ای را که تولید می‌کنید به طور کلی کاهش دهید.

به شما امکان دسترسی به طیف وسیعی از سطل های بازیافت کاغذ رایگان را متناسب با حجم زباله ای که تولید می کنید، می دهد. این می تواند شامل سطل های چرخ دار یا سطل های سنتی باشد.

اطمینان حاصل کنید که می دانید چگونه همه زباله های خود را قبل از جمع آوری به بهترین شکل دفع و ذخیره کنید. سپس یک برنامه زمان‌بندی مجموعه‌ای که برای شما کار می‌کند جمع‌آوری می‌کنیم.

پس از جمع‌آوری زباله‌های شما، با کار در کنار تأسیسات تخصصی بازیافت و اجتناب از مکان‌های دفن زباله، اطمینان حاصل می‌کنیم که دفع زباله‌های کاغذی شما به روش صحیح انجام می‌شود.

 

کاغذ چگونه بازیافت می شود؟

دفع .زباله های کاغذ توسط کاربر/مصرف کننده در سطل های مناسب مانند سطل های بازیافت مخلوط خشک ریخته می شود.

حمل و نقل . ضایعات کاغذ توسط یک حامل مجاز جمع آوری می شود که کاغذ و سایر کالاها را به یک مرکز تخصصی بازیافت منتقل می کند.

جدایی . سپس محصولات کاغذی در صورت لزوم جدا می شوند.

نظافت . برای اینکه کاغذ به درستی بازیافت و تغییر کاربری داده شود، باید تمیز شود. فرآیند تمیز کردن هر گونه نشانه ای از جوهر، چسب، منگنه یا محصولات مشابه را از روی کاغذ پاک می کند و ماده ای به نام دوغاب را تشکیل می دهد. سپس دوغاب را در ظرف بزرگی ریخته و با آب مخلوط می کنیم. در این مرحله، مواد جدیدی را می توان به مخلوط اضافه کرد تا کاغذ «جدید» تولید شود.

در حال گسترش . سپس دوغاب را با احتیاط پخش کرده و خشک می کنند تا بتوان آن را به صورت ورقه برش داد. این بدان معنی است که کاغذ برای توزیع مجدد آماده است.

 

کاربردهای کاغذ خرد شده چیست؟

بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند ضایعات کاغذ خود را قبل از دفع خرد کنند. این به این دلیل است که زباله ها ممکن است حاوی اطلاعات محرمانه یا حساس مانند آدرس های شخصی و جزئیات بانکی باشند. با این حال، لزوماً لازم نیست فوراً کاغذهای خرد شده را دور بیندازید. کاربردهای جایگزین کاغذ خرد شده عبارتند از:

شعله ور شدن برای آتش سوزی یا باربیکیو.
کمپوست سازی
باغبانی.
هنر و صنایع دستی.
بستر گربه.
بسته بندی.
آیا می توانید کاغذ خرد شده را بازیافت کنید؟
کاغذ خرد شده را می توان بازیافت کرد، اما کمی دشوارتر از دور انداختن کاغذ است. این به این دلیل است که گاهی اوقات قطعات کوچک ممکن است در دستگاه گیر کنند و ایجاد خمیر را سخت تر کنند. این بدان معناست که می‌توانید کاغذهای خرد شده را در سطل بازیافت قرار دهید، اما بهتر است ابتدا آن را از بقیه زباله‌های کاغذ خود جدا کنید – چه از یک ظرف جداگانه یا یک کیسه زباله استفاده کنید.

برخی از کاربردهای کاغذ کادو استفاده شده چیست؟
همانطور که قبلا ذکر شد، برخی از اشکال کاغذ بسته بندی غیر قابل بازیافت هستند، به خصوص اگر فلزی باشند یا حاوی زرق و برق باشند. بنابراین، برای جلوگیری از ارسال مقادیر بیش از حد زباله به محل دفن زباله، ابتدا باید به نحوه استفاده مجدد از کاغذ فکر کنید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

هنر و صنایع دستی.
ایجاد تزئینات مهمانی، مانند بند.
آستر رنگارنگ برای قفسه کتاب و کشو.
ساخت زیرلیوانی یا زیر لیوانی.
آیا کاغذ بسته بندی قابل بازیافت است؟
کاغذ بسته بندی معمولی یا براق کاملاً قابل بازیافت است و می توان آن را در سطل بازیافت معمولی خود ریخت. با این حال، اگر مراقب باشید که تمام نوارهای فروش زودتر از موعد حذف شده اند، کمک می کند، زیرا این امر می تواند روند بازیافت را پیچیده تر کند.

 

آیا کاغذ پخت قابل بازیافت است؟

کاغذ پخت، که گاهی به عنوان کاغذ روغنی شناخته می شود، یک کالای رایج خانگی است، اما اغلب در صنعت مهمان نوازی در رستوران ها و نانوایی ها استفاده می شود. متأسفانه، کاغذ پخت بازیافت نمی‌شود، زیرا با پوشش سیلیکونی ساخته شده است و گاهی اوقات می‌تواند روغن ضایعات فرآیند پخت را حفظ کند. این بدان معنی است که در صورت امکان، باید محصولات جایگزین را برای استفاده جستجو کنید. این می تواند شامل یک سینی پخت شیشه ای باشد.

آیا می توانید کاغذ کمپوست کنید؟
همانطور که قبلا ذکر شد، کمپوست کردن یک راه عالی برای استفاده مجدد از کاغذ به جای دور ریختن کامل آن است. این به این دلیل است که افزودن کاغذ به یک توده کمپوست می تواند به خاک کمک کند آب را حفظ کند یا حجم آن را افزایش دهد. همچنین منبع عالی کربن است که به سرعت بخشیدن به تجزیه مواد آلی کمک می کند. در اینجا می توانید درباره ارزش های کمپوست سازی در کسب و کار خود اطلاعات بیشتری کسب کنید .

 

حقایق کاغذی

بازیافت یک تن کاغذ باعث صرفه جویی ۳۰۰۰۰ لیتر آب و ۳۰۰۰-۴۰۰۰ کیلووات ساعت برق می شود. این نیرو برای نگهداری یک خانه متوسط ​​سه خوابه برای یک سال کافی است.

تولید کاغذ بازیافتی از منابع محدود محافظت می کند و ۲۸ تا ۷۰ درصد انرژی کمتری نیاز دارد.

کاغذ یکی از پربازیافت ترین مواد در انگلستان است.

خانواده‌ای که در بریتانیا زندگی می‌کنند سالانه شش درخت کاغذ را دور می‌اندازند.

یک کارمند اداری به طور متوسط ​​در یک سال از ۱۰۰۰۰ برگ کاغذ استفاده می کند که اهمیت بدون کاغذ را روشن می کند.

دیدگاهتان را بنویسید