بهترین متخصص ارتودنسی کیست؟

ارتودنتیست‌ها متخصص‌های دندانپزشکی هستند که در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان ناهنجاری‌های دندانی و فک آموزش دیده‌اند. به واسطه این آموزش‌ها، یک دکتر ارتودنسی می‌تواند طیف گسترده‌ای از گزینه‌های درمانی را برای صاف کردن دندان‌های کج، اصلاح بایت‌های ناهنجار و تراز کردن فک‌ها ارائه دهد.

متخصص ارتودنسی، پس از گذراندن دوره پنج‌ساله دندانپزشکی عمومی، ۵۰۰۰ ساعت (معادل سه سال مطالعه تمام وقت) دیگر تحت آموزش تخصصی در زمینه ارتودنسی دندان قرار می‌گیرد.

این متخصصان بیشتر به مهارت‌شان در صاف کردن دندان‌ها شناخته می‌شوند، اما می‌توانند به بایت‌های دردناک و ناهماهنگ، حرکت دندان‌ها ناشی از عادت‌های بد (مانند مکیدن شست) و حتی برخی از اشکال آپنه انسدادی حین خواب هم کمک کنند.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان و دیگر شهرها، دانش و توانایی لازم برای تشخیص درست درمان ( (از بریس‌های فلزی گرفته تا مدل‌های نامرئی مانند Invisalign)، با توجه به شرایط بیمار حتی بیمارانی با پیچیدگی و مشکلات فک و دندانی شدید را دارد.

تفاوت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک عمومی

ارتودنتیست‌ها و دندانپزشک‌ها شباهت‌های زیادی دارند؛ هردو به بهبود سلامت کلی دهان و دندانِ شما کمک می‌کنند. اما روش کار آنها بسیار متفاوت است. دندانپزشک‌ها طیف وسیعی از مسائل مربوط به سلامت دهان را پوشش می‌دهند. اما دکتر ارتودنسی یک متخصص دندانپزشکی است که روی موضوع خاصی تمرکز می‌کند: صاف کردن دندان‌ها و تراز کردن فک‌ها.

برای اینکه مراجعه‌کننده بتواند تصمیم آگاهانه‌ای درباره درمان خود بگیرد، خوب است که تفاوت‌های کلیدی بین این دو گروه بداند. در واقع یک دکتر متخصص ارتودنسی به دلیل تخصص و دانش بیشتر، مشکلات و پیچیدگی های شدید دندان و فک را انجام میدهد، اما دندانپزشک عمومی دانش لازم برای درمانهای ساده با پلاک متحرک را دارد. در ادامه میزان دانش و تفاوت هر دو را با هم مقایسه می کنیم:

میزان تخصص دکتر ارتودنسی در اصفهان

ارتودنتیست‌ها متخصصانی هستند که سه سال دیگر آموزش دانشگاهی تمام‌و‌قت در زمینه ارتودنسی، رشد و تکامل صورت، بیولوژی و بیومکانیک را گذرانده‌اند (دارای مدرک عمومی دندانپزشکی + مدرک تخصصی ارتودنسی هستند).
دکتر متخصص ارتودنسی متخصص رشد صورت و رشد دندان است. او دندان‌های کج، بایت‌های مشکل‌دار و فک‌های نامرتب را تشخیص می‌دهد و درمان می‌کند.
آنها در تمام گزینه‌ها و فناوری‌های درمان ارتودنسی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تخصص دارند.
یک متخصص ارتودنسی خوب با استفاده از دستگاه‌های تخصصی از جمله بریس‌ها و هدگیر، دندان‌های کج را مرتب و بایت‌های ناهنجار را اصلاح می‌کنند. اندودنتیست‌ها اما در بافت داخلی دندان به نام پالپ متخصص هستند.
آنها در کانال‌های ریشه و سایر درمان‌هایی که عفونت‌های این پالپ ظریف را هدف قرار می‌دهند، تخصص دارند.

متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ به چه معناست؟

قطعا شما هم شنیده‌اید که می‌گویند این متخصص دارای فلوشیپ است، رشته های فلوشیپ به رشته ها و دوره هایی گفته می‌شود که به صورت خیلی تخصصی در مورد یک موضوع خاص برگزار می‌شود. در واقع متخصصین با گذراندن چنین دوره‌هایی توانایی و دانش لازم برای درمان‌های سخت و بیمارانی با سندروم های سخت یا مشکلات صعب و العلاج را بدست می‌آورد.

پس متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ، یکی از بهترین گزینه ها برای درمان ارتودنسی است و میزان دانش و توانایی او در رفع مشکلات و ناهنجاری های دهان و فک بسیار بیشتر است.

خدمات بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

یک دکتر ارتودنسی خوب در زمینه رفع برخی بیماری‌های مادرزادی مانند شکاف کام و لب (لب شکری) هم می‌تواند به مراجعان کمک کند، اما این خدمات شامل طیف وسیعی از درمان ها می‌شود. رایجترین مشکلاتی که یک دکتر ارتودنسی میتواند آن ها را برطرف کند عبارتند از:

 درمان انحرافات قدامی-خلفی

انحرافات قدامی خلفی اشاره به مشکلاتی دارد که در بخش بالا یا پایین دهان یا فک بالا و پایین رخ میدهد. درمان این نوع ازط ناهنجاری‌های فک مانند ناهنجاری فک کلاس‌های دو و سه، انحراف فک، بزرگی و یا کوچکی فک‌های بالا و پایین نیز بر عهده متخصص ارتودنسی خوب است. برای مثال ممکن است فک بالا از پایین جلوتر باشد و یا برعکس فک پایین خیلی از فک بالا جلوتر باشد.

درمان انحرافات عمودی

درمان ناهنجاری‌های دندانی پیچیده مانند اورجت، دیپ بایت، اپن بایت، غیبت دندانی، ناهماهنگی خط وسط دندان‌ها، فاصله بین دندان‌ها، از شایعترین انحراف عمودی دهان و دندان می‌باشند.

اپن بایت، یعنی زمانی که یک فضای قابل توجه بین دندان ها حین بسته شدن دهان وجود دارد. در حالت طبیعی وقتی دهان را میبندیم باید هیچ فاصله ای بین دو فک بالا یا پایین نباشد. اما در اپن بایت این فضا و فاصله وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید