چگونه ویزای اسپانیا بگیریم

ویزای اسپانیا مجوزی است که به شما اجازه می دهد، به عنوان مسافر یا مهاجر وارد خاک اسپانیا شوید. برای رفتن به اسپانیا ویزاهای مختلفی وجود دارد که دراین مقاله قصد داریم، به بررسی آن ها بپردازیم. اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید تا پایان با ما همراه باشید.

دریافت ویزای اسپانیا

همان طور که اشاره شد، ویزای اسپانیا مجوزی مشروط است که از سوی دولت این کشور به منظور اجازه ورود خارجی ها به اسپانیا، صادر می شود. اگر موفق به دریافت ویزای این کشور شوید، اجازه خواهید داشت، مدت زمانی را در خاک این کشور سپری کنید.

اسپانیا کشوری زیبا و تاریخی در غرب اروپا است که احتمالاً شنیدن نام آن برای شما یاد آور جزایر قناری خواهد بود. این کشور زیبا یکی از محبوب ترین مقاصد دنیا برای گردشگران به شمارمی رود. سفر به این کشور می تواند یکی از بهترین تجربه های زندگی شما باشد.

ویزای اسپانیا معمولاً به صورت یک مهر در گذرنامه شما خواهد بود که بعد از درخواست و گذارندن مراحل به شما اعطا می شود. برای اخذ این ویزا می توانید با کمک مشاورین موسسه سفری دیگر، از سفارت اسپانیا واقع در کشور محل زندگی خود اقدام به دریافت ویزا کنید.

موسسه مهاجرتی سفری دیگر، با اطلاعات کامل درباره قوانین کشور اسپانیا راهنمای شما در سفر به این کشور خواهد بود. این موسسه با سالها تجربه در زمینه  مشاوره، یکی از معتبرترین موسسات مهاجرتی در ایران است که آماده خدمت رسانی به شما است.

انواع و اقسام ویزای اسپانیا

شما با توجه به هدفی که از سفر به اسپانیا دارید، می توانید مشخص کنید که چه ویزایی می خواهید. ویزای اسپانیا با توجه به مدت زمان آن به دو دسته تقسیم می شود که عبارت است: ویزای بلند مدت و ویزای کوتاه مدت. ویزای کوتاه مدت به منظور اقامت های کوتاه مدت و به مدت سه ماه صادر می شود، اما ویزای طولانی مدت اسپانیا با اعتبار ۵ ساله برای مقاصد بلند مدت در اختیار شما قرار می گیرد. در تمام مدت اعتبار ویزای بلند مدت، رفت و آمد در حوزه شینگن برای دارنده ویزای اسپانیا آزاد خواهد بود.

لیست ویزاهای اسپانیا

در این بخش لیستی کامل از انواع مختلف ویزاهای بلند مدت و کوتاه مدت اسپانیا را مشاهده می کنید که می توانید یکی از آن ها را با توجه به نیاز خود انتخاب و برای دریافت آن اقدام کنید.

لیستی از ویزاهای کوتاه مدت اسپانیا به شرح زیر است:

  1. ویزای توریستی اسپانیا
  2. ویزای تحصیلی کوتاه مدت اسپانیا
  3. ویزای کوتاه مدت کاری
  4. ویزای ترانزیت فرودگاهی اسپانیا
  5. ویزای ترانزیت دریایی
  6. ویزای اعضای خانواده
  7. ویزای همراه ( پیوست به خانواده )
  8. ویزای درمانی

دولت اسپانیا برای دریافت هرکدام از این ویزاها شرایط و مدارکی را در نظر گرفته است. برای اطلاع از این شرایط به مشاوری راه بلد و واقف به قوانین کشوراسپانیا نیاز دارید که بدون مشکل و با اطمینان کامل موفق به دریافت ویزای خود شوید.

لیست زیر ویزاهای بلند مدت اسپانیا را نشان می دهد که دریافت آنها به مراتب راه طولانی تر و دشوارتری برای متقاضیان به شمار می رود.

  1. ویزای ثبت شرکت و کارآفرینی
  2. ویزای تحصیلی بلند مدت
  3. ویزای کاری بلند مدت
  4. ویزای ازدواج
  5. ویزای تولد
  6. ویزای تمکن مالی

مراحل اخذ ویزای اسپانیا

گرفتن ویزای اسپانیا مراحلی دارد که دانستن آنها برای کسانی که قصد دریافت ویزای این کشور را دارند، ضروری است. به عنوان اولین مرحله باید مشخص کنید، هدفتان از سفر به این کشور چیست. مشخص کردن هدف در انتخاب ویزا به شما کمک خواهد کرد.

دومین مرحله انتخاب ویزایی متناسب با هدفتان و مهیا کردن مدارک مورد نیاز برای این ویزا است. بعد از انتخاب ویزا و آماده کردن مدارک، نوبت به مراجعه به سفارت اسپانیا می رسد.

از این مرحله تا مرحله بعد که مصاحبه با سفارت اسپانیا است، مدت زمانی فرصت خواهید داشت که برای انجام مصاحبه آماده شوید. برای این آمادگی می توانید از مشاوران کمک بخواهید و بدون نگرانی یک مصاحبه حرفه ‌ای با سفارت داشته باشید.

توجه داشته باشید که دریافت وقت از سفارت و تکمیل مدارک قانونی برای دریافت ویزای اسپانیا هرکدام پروسه های سخت و زمانبری هستند که از حوصله افراد پر مشغله خارج است. پیشنهاد می کنیم، این کارهای تخصصی را به دست متخصصین بسپارید و با خیالی آسوده آماده سفر به مقصد رویایتان شوید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اسپانیا

دقت داشته باشید که با توجه به نوع ویزای مورد نظر شما، مدارک متفاوتی نیاز است. اما به طور کلی مدارکی که فارغ از نوع ویزا باید مهیا کنید، به صورت زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پرسنلی
  • نامه درخواست
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • بیمه درمانی معتبر
  • گواهی سلامت
  • برگه رزرو بلیط برای پرواز
  • و…

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارک مورد نیاز می توانید با متخصصین در این زمینه تماس بگیرید.

هزینه دریافت ویزای کوتاه مدت اسپانیا

دریافت ویزای اسپانیا به صورت کوتاه مدت با توجه به سن و سال افراد متفاوت است. بزرگسالان برای دریافت این ویزا ملزم به پرداخت مبلغ ۸۰ یورو و برای نوسالان زیر دوازده سال ۴۰ یورو در نظر گرفته شده است. به این نکته توجه داشته باشید که کودکان کمتر از شش سال معاف از پرداخت هزینه خواهند بود.

هزینه دریافت ویزای بلندمدت اسپانیا

هزینه دریافت ویزای بلند مدت به سبب شرایط خاص برخی از این ویزاها متفاوت است. به منظور جلوگیری از سردرگمی شما عزیزان نمی توانیم مبلغی مشخص را ذکر کنیم. شما می توانید در تماس با مشاورین در این زمینه به طور مفصل هزینه های ویزای بلند مدت خود را محاسبه کنید.

مدت زمان انتظار برای صدور ویزا

مدت زمان صدور ویزا نیز از سری مراحلی است که به عوامل مختلفی بستگی دارد، مثلاً اگر درخواست صدور ویزای اسپانیا برای اقامت کوتاه مدت را دارید، ممکن است تقریباً ۱۵ روز منتظر بمانید.

برای تسریع در روند صدور ویزا به مشاوری احتیاج دارید که مراحل کار را با دقت به شما نشان دهد. در صورت اقدامات غیر اصولی ممکن است، صدور ویزا برای شما ۳۰ یا حتی ۶۰ روز کاری به تعویق افتد. پس پیشنهاد می کنیم، برای جلوگیری از تأخیر در دریافت ویزای اسپانیا تماس با مشاورین را در دستور کار خود قرار دهید.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم، چگونگی دریافت ویزای اسپانیا را به طور کامل برای شما متقاضیان شرح دهیم. سفر به کشورهای حوزه شینگن شرایط ویژه و قواعدی دارد که دانستن آن برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ضروری است.

مؤسسه سفری دیگر با اطلاعات کامل در این حوزه در نقش مشاوری دلسوز و کارکشته تا پایان راه دریافت ویزای اسپانیا راهنمای شما خواهد بود. در پایان امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید