عوامل موثر بر قیمت تیرچه پیش تنیده

عوامل موثر بر قیمت تیرچه پیش تنیده

تیرچه پیش تنیده را می توان از کاربردی ترین تیرچه ها در بازار دانست؛ زیرا به دلیل نحوه ساخت و متریال مرغوبی که در این نوع تیرچه به کار می رود، استفاده از تیرچه پیش تنیده در پروژهای مختلف ساختمانی افزیش یافته است. همچنین این تیرچه ها وزن سبک تری نسبت به تیرچه های دیگر داشته و می توان از تیرچه پیش تنده در پروژهایی که سطح بستر آن ها از مقاوت کمتری برخوردار است، استفاده کرد.

نکته مهم دیگری که باعث شده مهندسین ساختمانی در پروژه های خود از این تیرچه بهره ببرند، قیمت تیرچه پیش تنیده می باشد. تیرچه پیش تنیده نسبت به تیرچه های فندوله و کرومیت ارزان تر است که دلایل قانع کننده‌ای نیز برای این موضوع وجود دارد. از طرف دیگر عوامل مختلفی نیز در قیمت این تیرچه ها موثر هستند که بهتر است قبل از خرید تیرچه پیش تنیده با این عوامل به طور کامل آشنا شوید.

همچنین این امکان برای شما عزیزان وجود دارد تا تیرچه پیش تنیده را با قیمتی مناسب از شرکت بپتا خریداری کنید. بپتا یکی از بهترین شرکت های تولید کننده تیرچه پیش تنیده در ایران است که سابقه ای درخشان در این زمینه دارد. توجه داشته باشید که شرکت بپتا از بهترین دستگاه های روز دنیا و با کیفیت ترین مصالح ساختمانی برای ساخت این تیرچه ها بهره می برد.

قیمت تیرچه پیش تنیده چقدر است؟

برخی از افرادی فکر می کنند که تیرچه پیش تنیده به دلیل تکنولوژی ساخت جدید تری که نسبت به دیگر تیرچه های موجود در بازار دارد از قیمت بسیار زیادی برخوردار است؛ اما باید بگوییم که این طرز فکر کامل اشتباه است. در تیرچه های پیش تنیده به دلیل استفاده از مصالح کمتر و حذف بار مرده، قیمت تمام شده آن ها بسیار کاهش میابد.

در واقع برای ساخت این تیرچه ها از بتن کمتری استفاده می شود که علاوه بر کاهش وزن سقف و مقاومت بیشتر آن باعث کاهش قیمت اجرای این سقف ها در پروژهای ساختمانی شده است. از طرف دیگر در تیرچه پیش تنیده به جای استفاده از کابل های سنگین از کابل های مقاوم استفاده کرده اند. این امر باعث افزایش مقاومت تیرچه پش تنیده در برابر ارتعاشات و فشار جاذبه بر وزن شده است.

چه عواملی در قیمت تیرچه پیش تنیده موثر هستند؟

عوامل مختلفی در قیمت خرید تیرچه پیش تنیده موثر هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اندازه و نوع فولاد استفاده شده

اندازه و نوع فولاد استفاده شده در تیرچه پیش تنیده تاثیر زیادی در قیمت تمام شده این تیرچه دارد. همان طور که گفتیم از آن جایی که تولید کنندگان تیرچه پیش تنیده از میزان فولاد کمتر و سبک تری در ساخت این تیرچه بهره می برند، قیمت تیرچه پیش تنیده به طور کلی کاهش پیدا کرده و باعث به صرفه تر شدن آن نسبت به دیگر سقف ها شده است.

از طرف دیگر در مدل های مختلف این تیرچه که ابعاد و اشکال مختلفی دارند، از اندازه و نوع فولاد مختلفی استفاده می شود. به همین دلیل قیمت آن در مدل های مختلف نیز متغیر است.

هزینه جابجایی و حمل و نقل

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که تاثیر زیادی بر قیمت خرید تیرچه پیش تنیده دارد هزینه جابجایی و حمل و نقل این تیرچه است. فرض کنید که پروژه ساختمانی در شهر تهران در حال بهره برداری می باشد؛ از طرف دیگر شرکتی که از آن تیرچه خود را خریداری می کنید در شهر اصفهان قرار دارد.

مسافت شهر اصفهان تا شهر تهران بسیار بیشتر از مسافت شهر قم به شهر تهران است. هر چه مسافت جابجایی این تیرچه ها بیشتر باشد، هزینه که باید برای این کار بپردازید افزایش خواهد یافت و اینگونه قیمت خرید تیرچه پیش تنیده برای شما گرانتر خواهد شد.

ابعاد تیرچه

زمانی که سفارش ساخت تیرچه پیش تنیده را می دهید، شرکت سازنده از مصالح و مواد اولیه مختلفی برای ساخت این تیرچه بهره می برد؛ به طور مثال بتن، فولاد، کابل های مختلف و… از متریال مهم ساخت این تیرچه ها به حساب می‌آیند. متخصصین ساخت تیرچه های پیش تنیده نسبت به میزان مواد اولیه و متراژ آن ها قیمت های مختلفی را برای این تیرچه ها در نظر می گیرند.

نرخ ارز

نرخ ارز نیز در قیمت تیرچه پیش تنیده بی تاثیر نیست. فولاد و بتن در بورس و اقتصاد کشورها بسیار نقش مهمی دارند. پس هر چه نرخ ارز پایین تر باشد، هزینه خرید مواد اولیه و مصالح برای ساخت تیرچه پیش تنیده نیز کاهش پیدا کرده و در نتیجه قیمت تمام شده آن کمتر خواهد بود.

توصیه ما به شما عزیزان این است که حتما قبل از خرید این تیرچه ها به نوسانات نرخ ارز در بازار دقت کنید تا در بازه مناسبی این تیرچه ها را با قیمتی بهتر برای پروژه های ساختمانی خود تهیه نمایید.

خرید تیرچه پیش تنیده

شما می توانید برای خرید تیرچه پیش تنیده به شرکت بپتا مراجعه کنید. بپتا یکی از قدیمی ترین و موفق ترین شرکت های سازنده مصالح ساختمانی در کشور است که از جدید ترین روش های روز دنیا برای انجام این کار کمک می گیرد.

شرکت بپتا با کمک مهندسین برتر ایرانی توانسته است تیرچه های پیش تنیده با کیفیتی را وارد صنعت ساختمان سازی کند و مقاوت ساخت پروژه های عمرانی را نیز افزایش دهد. قیمت تیرچه پیش تنیده بپتا نسبت به دیگر شرکت های سازنده این تیرچه به صرفه تر می باشد.

سخن پایانی

تیرچه پیش تنیده از مصالح اساسی برای ساخت سقف در پروژهای مختلف به حساب می‌آید. این تیرچه قیمت پایین تری نسبت به تیرچه های دیگر داشته و همین موضوع نیز استفاده از آن را در پروژهای عمرانی افزایش داده است. البته وزن کم و مقاومت بالای این تیرچه نیز در این موضوع بی تاثیر نمی باشد.

قیمت تیرچه پیش تنیده نسبت به عوامل و فاکتورهای مختلفی متغیر است که مهم ترین این عوامل را در این مقاله به طور کامل با هم بررسی کردیم. از مهم ترین آن ها می توان به نرخ ارز، ابعاد تیرچه، هزینه حمل و نقل، نوع فولاد استفاده شد، میزان و کیفیت مواد اولیه و… اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید