صعود به قلهٔ گوگل با ترفندهای سئو سایت!

صعود به قلهٔ گوگل با ترفندهای سئو سایت!

رسیدن به صفحه اول گوگل با استفاده از سئو سایت، برای کسانی که کسب‌وکارشان دارای سایت است از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که حضور در صفحه اول گوگل، مزیت‌های بسیاری دارد که از آن‌ها می‌توان به گسترش کسب‌وکار اشاره کرد.

صعود به قلهٔ گوگل با استفاده از سئو سایت، کار راحتی نیست اما به معنای سخت بودن هم نیست، شما برای این کار باید صبر داشته باشید و با داشتن یک برنامه مشخص، بتوانید بین لینک‌های برتر موتورهای جستجو قرار بگیرید.

اهمیت رسیدن به رتبه اول با استفاده از سئو سایت

باتوجه‌به رقابتی که بین کسب‌وکارها در فضای اینترنت وجود دارد، آمدن به صفحه اول گوگل در قدم اول، سبب دسترسی راحت‌تر کاربران به سایت شما می‌شود. باید بدانید که بیش از ۸۰ درصد کاربران در اینترنت، نیازهای خود را از طریق موتورهای جستجو و در رأس آنها گوگل، برطرف می‌کنند و این اهمیت موتورهای جستجو را نشان می‌دهد.

از سراسر وب
تکنیک های لینک سازی کلاه سفید در ۱۴۰۱

پس بدون شک اهمیت حضور و قرارگرفتن سایت در نتایج جستجوی گوگل با استفاده از خدمات سئو سایت بسیار زیاد است، نه‌تنها صفحه یک بلکه صفحات دیگر هم اهمیت دارد. این کار موجب دیده‌شدن کسب‌وکار شما می‌شود.

اهمیت افزایش ترافیک سایت با استفاده از خدمات سئو سایت

کسب رتبه در صفحه اول گوگل برای وب‌سایت شما بسیار اهمیت دارد زیرا از میان ۱٫۲ تریلیون جستجوی روزانه‌ای که توسط کاربران انجام می‌شود تنها ۰٫۷۸% از افراد وارد صفحات ۲ به بعد گوگل می‌شوند و آنجا کلیک می‌کنند؛ بنابراین شما باید سعی کنید در صفحه اول نتایج گوگل و جلوی چشم مخاطب باشیم.

به‌علاوه قرارگرفتن در صفحه اول گوگل موجب افزایش نرخ کلیک ((CTR و افزایش ورودی کاربران و در نتیجه افزایش ترافیک سایت می‌شود. این افزایش ورودی و افزایش ترافیک در نهایت  می‌تواند موجب افزایش میزان نرخ تبدیل سایت هم شود.

۱۰ مزیت کسب رتبه در صفحه اول گوگل با سئو

رسیدن و قرارگرفتن در نتایج صفحات نتایج جستجوی گوگل، مزیت‌هایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

۱.دیده‌شدن بهتر برند

زمانی که سایت شما در صفحات اول نتایج جستجو قرار بگیرد، کسب‌وکار شما بیشتر دیده می‌شود و گسترش بیشتری نیز میابد.

۲.افزایش اعتبار کسب‌وکار

با گسترش کسب‌وکار شما و دیده‌شدن بیشتر، اعتبار و ارزش کاری شما نیز افزایش میابد.  برای افزایش اعتبار کسب‌وکارتان حتماً باید به رتبه‌تان در صفحات گوگل توجه کنید و برای بهبود آن با سئو سایت اقدام کنید.

۳.کسب اعتماد بیشتر

هنگامی که کسب‌وکار شما گسترش پیدا کند و اعتبار بیشتری هم بگیرد، اعتماد کاری‌تان برای جذب کاربر و مشتری بیشتر خواهد شد. کسب اعتماد یکی از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت یک سایت در فضای مجازی است، زیرا به علت مبهم بودن اینترنت برای خیلی از افراد و بعضاً سو استفاده‌هایی که از این طریق می‌شود، جلب اعتماد کاربران یک هنر است.

۴.افزایش میزان کلیک

اگر سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد یعنی از نظر گوگل اعتبار سایت شما بالا خواهد بود؛ بنابراین میزان کلیکی هم که از طرف کاربر دریافت خواهید کرد، افزایش میابد.

۵.افزایش ترافیک سایت

با افزایش نرخ کلیک، میزان ترافیک سایت نیز افزایش خواهد یافت. به این منظور که کاربران بیشتری به سایت شما وارد می‌شوند. هرچه تعداد افراد بیشتری سایت شما را ببینند، آگاهی از برند شما بیشتر می‌شود و هرچه وب‌سایت شما، مخاطب بیشتری داشته باشد، شانس فروش، ارائه خدمات، کسب درآمد و سود بالاتری دارید

۶.افزایش نرخ تبدیل

اگر سایت شما سئوی بالایی داشته باشد و در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد، با ارائهٔ خدمات مناسب، نرخ تبدیل کاربر به مشتری برای شما افزایش میابد.

۷.افزایش تعامل با مشتری

قرارگرفتن سایت در صفحه اول گوگل، در مرحله اول باعث افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری و پس از آن، سبب افزایش تعامل با مشتری می‌شود.

۸.کسب اقتدار بیشتر در بازار و حوزهٔ کاری

اگر در این زمینه، کار شما گسترش یابد و سبب بهبود فعالیت کاری شما شود؛ اقتدار شما در حوزهٔ کاری‌تان بیشتر می‌شود و پایه‌های کسب‌وکار شما مستحکم‌تر خواهد شد. ورود به صفحه اول گوگل با استفاده از ترفندهای سئو سایت، مستلزم ایجاد محتوای باکیفیت و کاربردی و مفید برای کاربران است و در طول زمان و با تلاش زیاد به دست می‌آید که موجب افزایش قدرت وب‌سایت می‌شود.

۹.افزایش رقابت‌های شدید

زمانی که شما از بهترین‌های زمینهٔ کاری خودتان شوید، باید با رقابت‌های شدیدتری دست‌وپنجه نرم کنید که همین موضوع سبب تلاش و پیشرفت بیشتر شما می‌شود

۱۰.موفقیت بلندمدت

با گسترش کسب‌وکارتان و تلاش‌هایی که در این زمینه خواهید کرد، به پیشرفت‌هایی دست میابید که از نوع موفقیت‌های بلندمدت هستند. این موفقیت‌ها نتیجه صبر و سرمایه‌گذاری برای پروژه سئوی سایتتان خواهد بود.

با استفاده از سئو سایت، چگونه به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برسیم

با استفاده از سئو سایت، چگونه به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برسیم؟

برای رسیدن به جایگاه و رتبه اول در گوگل، می‌توان از ترفندهای سئو سایت استفاده کرد، اما مهم‌ترین و تأثیرگذارترین این ترفندها کدام‌اند؟

ترفند اول | نام دامنه وب‌سایت

نام دامنه باید کوتاه باشد. البته همیشه این مسئله امکان‌پذیر نیست، در بعضی مواقع آدرس اینترنتی هرچند دارای نام دامنه بلند است، اما همین موضوع از نظر مفهوم کمک بسیاری می‌تواند به برندینگ آن کند.

اما مهم‌تر از کوتاه بودن نام دامنه، تطابق مفهومی آن با محتوای سایت است، یعنی استفاده از کلمات کلیدی اصلی به موتورهای جستجو و کاربران کمک می‌کند تا بتوانند علاوه بر فهمیدن موضوع صفحه، راحت‌تر آن را به حافظه بسپارند. امروزه موتورهای جستجو علاوه بر اینکه محتوای سایت شما را در هنگام جستجوی کاربر بررسی می‌کنند، دامنه را هم نیز مورد کاوش قرار می‌دهند.

استفاده کلمات کلیدی معادل انگلیسی آن، به بهینه‌سازی سایت شما کمک می‌کند، زیرا اولین مکانی که گوگل بررسی می‌کند، نام دامنه است تا اگر اسپم باشد آن را نشان ندهد.

ترفند دوم | کلمات کلیدی طولانی

اگر شما نمی‌توانید برای کلمات کلیدی موردنظر خود در رقابت بالایی برای آن‌ها وجود دارد رتبهٔ خوبی را دریافت کنید، بهترین کار استفاده از کلمات کلیدی طولانی است.

ترفند سوم | تولید محتوای بیشتر نسبت به رقبا

با فعالیت بیشتر و تولید محتوای بیشتر نسبت به رقبای خود، نشان دهید که سایت فعال‌تری دارید و هرچه محتواهای بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت رنک‌های برتر از طرف گوگل خواهید داشت.

هرچه بیشتر تولید محتوا کنید، در نتیجه مقاله‌های بیشتری در سایت خود منتشر کرده‌اید و هرکدام از این مقاله‌های به‌صورت جداگانه ترافیک مخصوصی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

ترفند چهارم | متاتگ عنوان (Meta Title)

متاتگ عنوان، موردی است که در صفحه نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود. اگر این عنوان که گاهی با عنوان سئو خوانده می‌شود، جذاب باشد، کاربران به کلیک بر لینک سایت شما ترغیب می‌کند.

ترفند پنجم | متاتگ توضیحات (Meta Description)

در توضیحات متا دیسکریپشن، باید خلاصه‌ای از کل محتوایتان را در حدود چند خط و کمتر از ۲۰۰ کلمه بنویسید، به‌طوری‌که نظر کاربر را برای کلیک و واردشدن به سایت شما جلب کند.

ترفند ششم | تگ‌های داخل متن

تگ‌های داخل متن به این صورت هستند: (H1 , H2 , H3 , H4 , H5 , H6)

این تگ‌ها در واقع، تیترهای محتوای شما هستند که از ۱ تا ۶ می‌توان از آنها استفاده کرد. تگ‌های h تأثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه سئوی سایت شما دارند.

تگ H1 فقط یک‌بار در ابتدای متن به‌عنوان تیتر اصلی استفاده می‌شود که در همان ابتدای محتوا باید نظر کاربر را به خودش جلب کند.

سخن آخر

شما برای اینکه بتوانید به قلهٔ گوگل برسید، باید مسیری را طی کنید که نیازمند تلاش بسیار است. می‌توانید برای راحت‌تر شدن کارتان از خدمات و ترفندهای سئو سایت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید