سالم نهال ، بزرگترین تولید کننده گردو ژنوتیپ رتبه اول کاشت در ایران

نهال گردو ژنوتیپ مقاوم به سرما یکی از ارقام نهال گردو است که خاستگاه آن ایران بوده و از نظر تولید، کاشت و عمر اقتصادی رتبه اول را در کاشت نهال گردو در ایران را دارد.

گردوی ژنوتیپ پرمغز و پرطرفدار

نهال گردو ژنوتیپ مقاوم به سرما از نهال های پرمحصول و اقتصادی به شمار می رود که در مجموعه سالم نهال تولید میگردد .حدود ۷۵ درصد از حجم گردو ژنوتیپ مقاوم به سرما را مغز آن تشکیل می دهد و با رنگ سفید و روشن خود، علاوه بر بازار داخلی، در سایر کشورهای جهان نیز طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

گردو ژنوتیپ بدون نیاز به گرده افشان و مقاوم به سرما

اگر می خواهید این نهال را در باغ خود بکارید، دیگر نیازی به کاشت گرده افشان ندارید. در فصل بهار هم نباید نگران سرما باشید، زیرا گردوی ژنوتیپ به سرما مقاوم هستند و دیرتر گل می دهند. نهال گردو ژنوتیپ مقاوم به سرما، تنها نهال گردویی است که می تواند تا ارتفاع ۳۰۰۰ متری از سطح دریا رشد کند.

کشاورزان عزیز توجه کنید وقتی نهال گردو یک ساله شود اولین گردو ها را روی شاخه های درخت خواهید دید. در واقع این درخت از سال اول کاشت تا ۱۰۰ سال بعد میوه می دهد و هیچ استراحتی ندارد. عملکرد در سال چهارم یا پنجم پس از کاشت به اوج خود می رسد و کشاورزان می توانند ۸ تا ۱۰ تن گردو از این درخت برداشت کنند.

باغبانی تا حدودی شغل سختی است که خوشبختانه در سال های اخیر با کمک متخصصان نهالستان های بزرگ و روش های نوین آبیاری، کار کشاورزان کم شده است. در مورد آبیاری نهال گردو ژنوتیپ مقاوم به سرما بهتر است بدانید که این رقم در برابر کمبود آب مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و تا زمانی که این نهال گردو قابل آبیاری قطره ای است، کاشت نهال گردو ژنوتیپ در مکان های گرم و مرطوب توصیه نمی شود.

خاک خود را برای کاشت گردو ژنوتیپ آماده کنید

اگر خاک منطقه خود و خاکی که می تواند نهال گردو ژنوتیپ مقاوم به سرما را رشد دهد، نمی شناسید، بهتر است از یک متخصص در یک نهالستان بزرگ کمک بگیرید تا تلاش شما هدر نرود. نهال گردو ژنوتیپ مقاوم به سرما با خاک سخت و مرطوب سازگاری ندارد. برای تنظیم سختی و رطوبت خاک می توانید از کمپوست یا ماسه پوسیده استفاده کنید.

یکی دیگر از عواملی که در تولید نهال و سودآوری باغ نقش بسزایی دارد، کوددهی خاک است، در واقع اگر مواد غذایی لازم برای رشد و تولید درخت زمین را تامین نکند، درختان آلوده به حشرات و بیماری ها می شوند و میوه های آنها نیز آسیب می بیند. بهترین کود برای درختان گردو کود دامی پوسیده و کودهای شیمیایی است که بعد از بررسی و آزمایش خاک باید به آن اضافه شود.

در نهایت زمان رسیدگی به بزرگترین مشکل باغبان یعنی آفات حشره فرا رسیده است. شایع ترین آفات و بیماری هایی که بر نهال های گردو را از بین می برند، بلایت گردو، کرم خراط و شانکر باکتریایی هستند. نهال گردو ژنوتیپ مقاوم به سرما نسبت به آفات ذکر شده مقاومت بسیار بالایی دارد اما بهتر است پس از مشورت با مهندسان کشاورزی از سمپاشی بهاره باغ گردو غافل نشوید.

برای سفارش نهال های گردو ژنوتیپ برتر میتوانید با کارشناسان سالم نهال ، تماس بگیرید.

آدرس وب سایت : salemnahal.com

ایمیل : ads@salemnahal.com

آدرس دفتر مرکزی و گلخانه : کوی رابری بلوار دانشگاه باکری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی نهالستان سالم نهال

تلفن همراه : ۰۹۱۴۴۸۰۹۳۹۶

تلفن همراه : ۰۹۰۵۴۸۰۹۳۹۶

دیدگاهتان را بنویسید