ربات‌های مدیریتی تلگرام و روش راه‌اندازی آن

چکیده:

این مقاله به صورت کلی به بررسی ربات‌های تلگرام و فواید آن‌ها و همچنین چگونگی به‌کارگیری ربات ها پرداخته است.

به زبان ساده بگوئیم ربات تگلرام در واقع یک حساب کاربری اما به جای انسان  یک کد نوشته شده مانند هوش مصنوعی صاحب این حساب کاربری است و  یک سِری کارهایی را که برنامه نویس برای آن مشخص نموده انجام می دهد

این ربات ها بصورت خودکار و ۲۴ ساعته  با توجه به قابلیت هایی که برای آنها برنامه نویسی شده قادر به ارائه امکانات و سرویس های بیشماری در ازای ارسال درخواست به کاربران خود هستند.

مقدمه:

تلگرام، یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های اجتماعی جهان، بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد و روزانه بیش از ۲٫۵ میلیون ثبت‌نام جدید دارد. کاربران تلگرام را به دلیل امنیت و رمزگذاری آن بر بسیاری از گزینه های دیگر ترجیح می دهند.

ربات‌های تلگرام همیشه یکی از ویژگی‌های کلیدی این پلتفرم بوده‌اند و بسیاری از گروه‌ها از ربات‌های شخص ثالث برای مدیریت خودکار، تأیید صحت و حذف هرزنامه استفاده می‌کنند.

ربات های تلگرام با استفاده از Telegram api و SDK ساخته شده و توسعه یافته اند.

ربات تلگرام نوعی چت بات است که برای تعامل با کاربران در پلتفرم پیام رسان محبوب تلگرام طراحی شده است. همه از چت بات ها آگاه هستند که در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده اند و تقاضای زیادی دارند. کسب و کارها و سازمان ها از آنها برای ساده کردن عملیات و تقویت تجربه مشتری استفاده می کنند. تلگرام، یک اپلیکیشن پیام‌‌رسان فوری محبوب نیز با استفاده از این فناوری به کاربران اجازه ایجاد و استفاده از ربات‌های چت در پلتفرم خود را داده است.

این یک برنامه کامپیوتری است که برای شبیه سازی مکالمه انسانی و ارائه پاسخ های خودکار به سوالات کاربران طراحی شده است.

از ربات های تلگرام می توان برای خودکارسازی کارهای مختلف مانند ارائه خدمات به مشتریان، ارسال اعلان ها و ارائه اطلاعات استفاده کرد. از ربات های تلگرام می توان به روش های مختلفی برای کمک به کسب و کارها استفاده کرد. به عنوان مثال، می توان از آنها برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده کرد.مانند پاسخ به سوالات و اراِئه ی پشتیبانی. همچنین می‌توان از آنها برای ارسال اعلان‌هایی مانند تأیید سفارش یا به‌روزرسانی محصول استفاده کرد. علاوه بر این، می توان از آنها برای ارائه اطلاعاتی مانند توضیحات محصول یا اطلاعات قیمت استفاده کرد.

سرویس پیام‌ رسان تلگرام به دلیل ویژگی‌‌های منحصر به‌ فرد و خاص خود، توانسته است محبوبیت زیادی در بین کاربران ایرانی و خارجی پیدا کند به صورتی که در سال ۲۰۲۱ تعداد کاربران این پیام رسان به بیش از یک میلیارد رسیده است. کاربران از ربات‌‌های تلگرام برای:

  • ارسال پیام ناشناس
  • بازی‌‌های گروهی
  • دانلود فایل‌ها از سایت‌ها و پیام رسان‌های معروف
  • ارسال فایل‌‌های چند رسانه‌ ای به گروه یا یک کانال خاص
  • مدیریت گروه‌های تلگرامی
  • و…

استفاده می‌ کنند. برخی ربات‌‌ها حتی فراتر از این حد رفته و امکانات فوق العاده‌ ای در اختیار کاربران قرار می‌ دهند و آن‌‌ها برای دسترسی به این امکانات، ناچار به پرداخت هزینه هستند. خوشبختانه امکان توسعه‌ ی ربات‌‌های تلگرام نیز وجود دارد و شما می‌ توانید ربات تلگرامی خود را ساخته و آن را به افراد زیادی بفروشید.

به طور کلی، ربات‌های تلگرام می‌توانند راهی عالی برای کسب‌وکارها برای خودکارسازی وظایف و ارائه خدمات بهتر به مشتریان باشند. آنها می توانند به کسب و کارها در صرفه جویی در زمان و هزینه کمک کنند و در عین حال تجربه ای کارآمدتر و شخصی سازی شده برای مشتریان فراهم کنند.

بررسی مزایای استفاده از ربات تلگرام

شما می توانید صفحه کلید کاربر را با استفاده از ربات تلگرام تغییر دهید. ربات های تلگرام به نویسنده خود اجازه می دهند تا تعامل کاربر با ربات چت در تلگرام را با جایگزین کردن صفحه کلید معمولی با گزینه های مربوط به عملکرد آن ربات تلگرام تغییر دهد.

این قابلیت ربات تلگرام برای کاربرانی که مایل به ایجاد ربات پرسش و پاسخ در تلگرام هستند مفید است. یک سازنده ربات تلگرام ممکن است این نوع ربات تلگرام مبتنی بر دستور خاص را ایجاد کند.

تلگرام یکی از اولین کسانی بود که حساب بانکی شما را به یک اپلیکیشن چت متصل کرد. این قابلیت ربات های تلگرام به کاربران این امکان را می دهد تا با سایر کاربران یا شرکت های موجود در شبکه تراکنش های مالی انجام دهند . این ویژگی همچنین جمع آوری کمک های مالی را انعطاف پذیرتر می کند زیرا ممکن است یک انسان با کمک ربات تلگرام در تراکنش کمک کند. این قابلیت اکنون در روسیه و برزیل قابل دسترسی است. با این حال، در آینده نزدیک در کشورهای دیگری نیز ارائه خواهد شد. به عنوان مثال، یک ربات تلگرام ممکن است به مشتریان اجازه دهد بدون خروج از شبکه پول منتقل کنند یا هزینه خدمات را پرداخت کنند.

به دلیل این قابلیت، ربات تلگرام ممکن است به کسب و کارها در تعامل با مشتریان خود و تکمیل کل تراکنش در یک پلتفرم کمک کند.

چت ربات های تلگرام کاملا رایگان هستند

تلگرام یک پلتفرم منبع باز است که همچنین رایگان است، به این معنی که هر کسی ممکن است ازAPI و کد آن استفاده کند.

سازندگان ربات تلگرام رایگان وجود دارند که به شما در طراحی و راه اندازی ربات کمک می کنند. ربات های تلگرام ممکن است به شما و کسب و کارتان کمک کنند تا با بهره برداری از خدمات رایگان آن، مشتریان جدیدی به دست آورید.

چت ربات های تلگرام به افزایش مشارکت مشتریان کمک می کند

اگر پایگاه مشتریان شما در تلگرام فعال است، داشتن یک ربات تلگرام ممکن است ابزاری باورنکردنی برای تعامل باشد اگر شما یک تجارت یا برند هستید.

ربات های تلگرام ممکن است با استفاده از ربات های موجود در تلگرام، تعاملات بسیار جالبی را در اختیار کاربران قرار دهند. ربات های تلگرام ممکن است از شکلک های متحرک، استیکرها و گیف ها استفاده کنند.

جدای از بازاریابی، برخی از کسب و کارها به خدمات مشتری ۲۴ ساعته نیاز دارند، بنابراین ممکن است یک ربات چت تلگرام یا یک تیم پشتیبانی مشتری بسازند تا تقریباً بلافاصله به سؤالات مشتری پاسخ دهند. این می تواند به شرکت ها کمک کند تا تعامل قوی تر با مشتری را حفظ کنند.

چت ربات های تلگرام ایمن هستند

همه ما هر‌از‌گاهی در مورد نقض داده ها می شنویم که تقریباً همه ابزارهای شبکه های اجتماعی را شامل می شود. ربات‌های تلگرام برای ارائه مناسب‌ترین پاسخ ممکن، داده‌ها را از کاربران می‌گیرند و وقتی اطلاعات شخصی در میان باشد، بسیاری از افراد نگران می‌شوند. برعکس، تلگرام یک ابزار بسیار امن است زیرا شامل رمزگذاری داده ها، امنیت و حریم خصوصی است.

همین امر در مورد ربات های تلگرام نیز صدق می کند، به این معنی که هر ارتباطی که بین کاربر و ربات تلگرام ارسال می شود از ابتدا تا انتها رمزگذاری می شود.
هنگام استفاده از پروتکل امنیتی جفت به جفت، فقط فرستنده و گیرنده به ارتباطات دسترسی دارند. در مورد چت بات تلگرام این ۲ عامل کاربر و خود ربات تلگرام هستند.

چت ربات های تلگرام در تمامی پلتفرم های اصلی قابل دسترسی هستند

تلگرام در تمامی پلتفرم‌های اصلی از جمله گوشی‌های اندروید،  ویندوز و ios و همچنین نسخه های دسکتاپ برای مک، لینوکس و ویندوز. همچنین دارای یک نسخه آنلاین است که به شما امکان می دهد مشتریان بالقوه خود را در مقیاس بزرگتر هدف قرار دهید.

از آنجایی که ربات تلگرام یک کاربر واقعی نیست، هیچ محدودیتی مانند ناتوانی در کار ۲۴ ساعته، اشتباهات، تاخیر پیام ها و غیره ندارد. در نتیجه، کسب و کار شما دائما باز است. به دلیل این مزایا، ربات های تلگرام می توانند به شما در افزایش نرخ تبدیل کمک کنند.

از چت ربات های تلگرام در تبلیغات استفاده می شود

ربات های API مجهز به هوش مصنوعس تلگرام به شما در ارسال پیام های بازاریابی هدفمند به مشتریان بالقوه و همچنین فروش به مشتریان فعلی کمک می کند.

ربات های مبتنی برNLP به شما در تولید سرنخ کمک کند. می‌توانید اطلاعات مشتری را جمع‌آوری کنید و آن را به صورت خودکار در صفحه‌گسترده پر کنید. ایجاد یک ربات چت تلگرام به مشتریان این امکان را می دهد که رزرو کنند، جلسات را ترتیب دهند و به سرعت دموها را برنامه ریزی کنند.

ربات های تلگرام برای اهداف تجاری بسیار محبوب هستن

استفاده از ربات تلگرام برای مقاصد تجاری به طور فزاینده ای محبوب می شود. این فناوری طیف وسیعی از مزایایی را ارائه می دهد که می تواند به مشاغل کمک کند تا عملیات خود را ساده کرده و خدمات مشتری را بهبود بخشند.

یکی از مزایای اصلی استفاده از ربات تلگرام این است که می تواند بسیاری از وظایف مرتبط با خدمات مشتری را خودکار کند.
با استفاده از ربات تلگرام، کسب و کارها می توانند به سرعت به سوالات مشتریان پاسخ دهند، اطلاعات محصول را ارائه دهند و حتی سفارشات را پردازش کنند. این می تواند به کاهش زمان صرف شده برای وظایف خدمات مشتری کمک کند و منابع را برای سایر زمینه های کسب و کار آزاد کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از ربات تلگرام این است که می توان از آن برای ایجاد یک تجربه شخصی مشتری استفاده کرد. با استفاده از ربات تلگرام، کسب‌وکارها می‌توانند پیام‌های سفارشی برای مشتریان ایجاد کنند و به آن‌ها اجازه ارائه خدمات مناسب‌تری را می‌دهند. این می تواند به ایجاد وفاداری مشتری و افزایش رضایت مشتری کمک کند.

علاوه بر این، می توان از ربات تلگرام برای ارائه به روز رسانی محصولات و خدمات جدید به مشتریان استفاده کرد. این می تواند به اطلاع مشتریان و درگیر نگه داشتن آنها با تجارت کمک کند. همچنین می توان از آن برای ارسال پیام های تبلیغاتی استفاده کرد و به افزایش فروش و درآمد کمک کرد.

در نهایت می توان از ربات تلگرام برای جمع آوری نظرات مشتریان استفاده کرد. این می تواند به کسب و کارها کمک کند تا زمینه های بهبود را شناسایی کرده و تغییراتی در محصولات و خدمات خود ایجاد کنند. این می تواند به اطمینان حاصل شود که مشتریان از کسب و کار راضی هستند و نیازهای آنها برآورده می شود.

معایب استفاده از چت ربات تلگرام

فقدان ارتباط انسانی و همدلی

یکی از ایرادات اصلی استفاده از چت ربات های تلگرام این است که در تعامل با مشتریان به ارتباط انسانی و شفقت بیشتری نیاز دارند.

چت‌بات‌ها نمی‌توانند تفاوت‌های احساسی درخواست مشتری را درک کنند یا به مسائل حساس‌تر پاسخ مناسبی بدهند. این می تواند منجر به تجربه منفی مشتری شود.

محدودیت در درک پرس و جوهای پیچیده

در حالی که چت ربات های تلگرام می توانند پرس و جوهای ساده و خاص را مدیریت کنند، ممکن است برای سوالات پیچیده تر و ظریف تر به کمک نیاز داشته باشند.
ربات‌های چت تنها زمانی می‌توانند زمینه یک پرس و جو را درک کنند یا پاسخی مرتبط ارائه دهند که سؤال به اندازه کافی آسان باشد. این می تواند منجر به ناامیدی برای مشتری شود و ممکن است نیاز به تشدید به یک عامل انسانی داشته باشد.

نگرانی های امنیتی و حریم خصوصی

ربات‌های چت ممکن است داده‌های مشتری را ذخیره کنند، که می‌تواند نگرانی‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی ایجاد کند. اگر چت ربات ها به اندازه کافی ایمن نباشند، می توانند در برابر کرک شدن یا نقض داده ها آسیب پذیر باشند، که می تواند منجر به به خطر افتادن داده های حساس مشتری شود.

نیاز به تعمیر و نگهداری منظم و به روز رسانی

چت بات ها برای اطمینان از عملکرد صحیح و ارائه پاسخ های دقیق به مشتریان، نیاز به نگهداری و به روز رسانی منظم دارند.

اگر چت بات ها به طور منظم نگهداری و به روز نشوند، می توانند کارایی کمتری داشته باشند و منجر به تجربیات منفی مشتری شوند.
کسب‌وکارها باید زمان و منابع خود را برای نگهداری ربات‌های چت خود سرمایه‌گذاری کنند تا اطمینان حاصل کنند که ارزشی برای مشتریان خود فراهم می‌کنند.

ربات های مدیریتی گروه های تلگرامی

 آیا شما یک ادمین گروه تلگرامی هستید و در تلاش برای پیگیری خواسته های اعضای خود هستید؟

آیا دائماً با درخواست‌ها و پرس و جوها بمباران می‌شوید و زمان کمی برای هر چیز دیگری برای شما باقی می‌گذارد؟

این برنامه های کوچک و زیبا می توانند با خودکار کردن وظایف و ارائه کمک های ارزشمند، زندگی شما را به عنوان مدیر گروه آسان تر کنند.
فرقی نمی‌کند در زمینه تعدیل، تجزیه و تحلیل، یا حتی برخی از ویژگی‌های سرگرم‌کننده برای اعضای خود به کمک نیاز داشته باشید، یک ربات وجود دارد.

چرا باید از ربات های تلگرام برای گروه خود استفاده کنید؟

  • آنها می توانند کارهای خسته کننده را خودکار کنند
  • در هر لحظه ای از روز میتوانند پاسخگوی کاربران باشند
  • می توانند با نظارت بر رفتار اعضا به اعتدال در گروه کمک کنند
  • ادغام ربات های تلگرامی در گروه کار ساده ای است
  • می توانند همزمان چند دستور را کنترل و اجرا کنند مانند اخراج یک کاربر
  • می توانند یک لایه امنیتی اضافی به یک یا چند گروه اضافه کنند
  • شما می توانید ربات ها را بر اساس نیاز های خاص گروه شخصی سازی کنید

راه اندازی یک گروه تلگرام موفق می تواند دلهره آور باشد، به خصوص برای ادمین هایی که مسئولیت هایی مانند تعدیل بحث ها، مدیریت اعضا و برنامه ریزی رویدادها را انجام می دهند.

کارهای خسته کننده را خودکار کنید

یکی از بزرگترین مزیت‌های ربات‌های تلگرام این است که می‌توانند کارهای خسته‌کننده‌ای را خودکار کنند که در غیر این صورت وقت ارزشمند ادمین را می‌گیرد.

ربات ها می توانند کارهای معمولی مانند ارسال پیام خوش آمدگویی به اعضای جدید، برنامه ریزی رویدادها و مدیریت نظرسنجی ها را انجام دهند.

به صورت شبانه روزی فعال هستند

ربات های مدیریتی تلگرام به طور ۲۴ ساعت  در دسترس هستند، به این معنی که می توانند درخواست های اعضا را در هر زمانی از روز رسیدگی کنند.

ادمین ها دیگر نگران پاسخگویی به هر سوال یا درخواست اعضای گروه نیستند.

اعتدال گروه را تقویت میکند

ربات های تلگرام می توانند با نظارت بر رفتار اعضا و فیلتر کردن هرزنامه ها به تعدیل گروه کمک کنند.

می‌توانید ربات‌ها را طوری پیکربندی کنید که پیام‌های نامناسب را حذف کنند، اعضا را ممنوع کنید و به کاربرانی که قوانین گروه را زیر پا می‌گذارند هشدار دهید.

ادغام را راحت میکند

ادغام ربات های تلگرام در یک گروه ساده است.
تنها با چند کلیک، ادمین ها می توانند ربات هایی را برای انجام وظایف مختلف و بهبود تجربه کلی کاربر راه اندازی کنند.

مدیریت گروه را ساده میکند

ربات های تلگرام می توانند بسیاری از کارهای اداری مانند لگد زدن یا ممنوع کردن کاربران، راه اندازی نظرسنجی یا کنترل پیام های خوش آمد گویی گروه را انجام دهند.

مدیران گروه می توانند به جای پرداختن به وظایف اداری پیش پا افتاده، بر تولید محتوا و تعامل با اعضا تمرکز کنند.

امنیت فوق پیشرفته

ربات های تلگرام می توانند یک لایه امنیتی اضافی به یک گروه اضافه کنند.

برای مثال ربات مدیریتی Spambot می تواند به طور خودکار پیام های اسپم یا کاربران را شناسایی و حذف کند.همچنین می تواند از دسترسی غیر مجاز در گروه جلوگیری کند و مانع آن شود.

نحوه راه اندازی یک ربات مدیریتی گروه تلگرام

برای ساخت ربات تلگرام یک ربات معرفی شده است به نام  .BotFather شما میتوانید با طی کردن چند قدم ساده ربات خود را بسازید. پس از ایجاد آن یه کد هویت یا Authorization Token برای شما ارسال می‌شود که درگاه ارتباطی شما با API خواهد بود. برای ساخت ربات تلگرام به مفاهیم و اطلاعات زیر نیاز خواهید داشت:

با ربات BotFather ارتباط برقرار کنید، این ارتباط میتواند از طریق آدرس  https://telegram.me/BotFather  و یا نام کاربری @BotFather آغاز گردد.

دستور /newbot را برای آن ارسال کنید و ربات پدر از شما نام و نام کاربری ربات را درخواست میکند ، در پایان Token هویت را برای شما ارسال خواهد کرد.

نام ربات (name) در لیست مخاطبان و توضیحات آن نمایش داده خواهد شد.

نام کاربری (username) یک عبارت کوتاه است که برای تعیین لینک ربات و مخاطب قرار دادن آن توسط دیگران به کار میرود. این نام کاربری باید بین ۵ تا ۳۲ کاراکتر باشد و تنها میتواند شامل حروف انگلیسی، اعداد و خط زیر (_) باشد. نام کاربری ربات باید همیشه با کلمه bot تمام شود.

توجه کنید که نام کاربری به حروف بزرگ و کوچک حساس است، مثلا شما میتوانید alihossein_bot یا Ali23bot  را بعنوان نام کاربری خود انتخاب کنید.

Token یک رشته از اعداد و حروف مانند ۱۱۰۲۰۱۵۴۳:AAHdqTcvCH1vGWJxfSeofSAs0K5PALDsaw  است که برای ایجاد ارتباط میان شما و ربات بکار میرود.

اگر به هر دلیل Token خود را فراموش کردید با ارسال دستور token/ به botfather یک کد جدید برای شما ارسال می‌شود.

سایر دستورات بسیار ساده بوده و عنوان آنها بیانگر کاری که انجام می‌دهند است.

Setname/ نام ربات تلگرام را تغییر میدهد.

Setdescription/  توضحیات مربوط به معرفی ربات را تعیین میکند که میتواند تا ۵۱۲ کاراکتر باشد، کاربران این متن را پس از شروع مکالمه با ربات شما مشاهده میکنند.

Setabouttext/  این متن که حداکثر میتواند ۱۲۰ کاراکتر باشد در پروفایل ربات نمایش داده میشود و هنگامی که کسی ربات تلگرام شما را به اشتراک میگذارد نیز در زیر نام نشان داده می‌شود.

Setuserpic/  برای تعیین عکس پروفایل ربات تلگرام استفاده می‌شود.

Setcommands/  برای تعیین دستورات جانبی و تکمیلی برای ربات شما استفاده می‌شود.

Setjoigroups/  این دستور برای تعیین قابلیت افزوده شدن ربات به گروه ها استفاده می‌شود. اگر ربات شما برای ارتباط در گروه ها طراحی نشده است می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

Setprivacy/  تعیین میکند که ربات شما چه پیام هایی را در گروه دریافت کند، اگر این گزینه غیرفعال شود ربات تمام پیام های ارسالی در گروه ها را دریافت و برای شما ارسال خواهد کرد.

Deletebot/  ربات شما را حذف کرده و این نام کاربری را آزاد می‌کند.

اضافه کردن یک ربات مدیریتی به گروه های تلگرامی

  1. یک گروه جدید از منو ایجاد کنید. هنوز هیچ رباتی اضافه نکنید
  2. ربات را پیدا کنید (به عنوان مثال می توانید به مخاطبین بروید و آن را جستجو کنید)
  3. برای باز کردن ضربه بزنید
  4. روی نام ربات در نوار بالایی ضربه بزنید
  5. حالا روی سه گانه … ضربه بزنید و دکمه افزودن به گروه را دریافت خواهید کرد
  6. اکنون گروه خود را انتخاب کنید و ربات را اضافه کنید – و اضافه شدن را تأیید کنی

اضافه کردن ویژگی به ربات

اگر بخواهیم رباتی که به گروه اضافه کرده ایم به برخی دستورات ما جواب دهد و آن هارا عملی کند باید آن را هوشمند سازی کنیم یعنی ویژگی هایی به آن اضافه کنیم.

برای این که بتوانیم به ربات خود ویژگی هایی اضافه کنیم باید با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند python یا php آن را کد نویسی کنیم.

در ادامه چند تکه کد پایتون برای اضافه کردن ویژگی به ربات تلگرامی را بررسی کرده ایم.

در این کد، ابتدا یک کلاینت جدید ایجاد شده و سپس دو تابع تعریف شده است. تابع delete_sticker_gif برای پاک کردن پیام‌های حاوی استیکر یا گیف و تابع handle_messages برای پاسخ به تمام پیام‌های گروه استفاده می‌شود. سپس با فراخوانی app.run()، برنامه اجرا می‌شود و هرگاه کاربر استیکر یا گیف ارسال کند، پیام مربوطه پاک خواهد شد.

در این کد، یک تابع به نام mute_user برای محروم کردن کاربر از ارسال پیام تعریف شده است. سپس با استفاده از تابع restrict_chat_member، کاربر مورد نظر از ارسال پیام محروم می‌شود. در تابع mute_command نیز با استفاده از دستور filters.command(“mute”) و filters.private، بررسی می‌شود که دستور mute از طرف ادمین ارسال شده است و سپس با فراخوانی mute_user، کاربر مورد نظر محروم می‌شود.

این تیکه کد نیز برای اخراج کاربر نیاز است

این کد از کتابخانه پایروگرام برای ساخت ربات و اجرای عملیات پاکسازی پیام‌ها استفاده می‌کند. وقتی کاربر ادمین دستور clean””  را در گروه ارسال کند، تمامی پیام‌های گروه پاک خواهند شد. اطمینان حاصل کنید که توکن ربات خود را در جایگاه مناسب قرار داده و از آن استفاده کنید.

نتیجه:

یک ربات تلگرام می تواند کمکی مفید برای ارتباطات هوشمند، به ویژه در محیط های تجاری باشد. در مقایسه با محبوب‌ترین پلتفرم‌های پیام‌رسان، تلگرام مزایای بیشتری از نظر جریان اطلاعات در ترکیب با سؤالات و اقدامات خاص یک ربات دارد که همه آنها کاملاً مشهود هستند.

چت ربات های تلگرام را می توان برای درک و تفسیر زبان طبیعی تا حدودی طراحی کرد.  با پیاده‌سازی تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی، توسعه‌دهندگان می‌توانند توانایی چت‌بات را برای درک پرسش‌های کاربر و ارائه پاسخ‌های مرتبط افزایش دهند.

چت ربات های تلگرام می توانند با سیستم های خارجی و API ها ادغام شوند.  این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌ها را از منابع خارجی واکشی کنند، اقداماتی را بر روی پلتفرم‌های شخص ثالث انجام دهند و تجربه‌های پویا و شخصی‌سازی شده‌ای را برای کاربران فراهم کنند.

با این وجود، برای استفاده قابل توجه از تلگرام، معمولاً باید مهارت های برنامه نویسی قوی داشته باشید، همانطور که در مورد هر زبان برنامه نویسی وجود دارد.

گردآورندگان :

محمد اسماعیلی

حمیدرضا اعتمادی منش

محمد قرائتی

کوروش قیصری

سعید نریمانی

محمد نصر اصفهانی

منابع:

برگرفته از مقالات آموزشی سایت زؤوس- سایت arazcloud- دانش علمی استادان مربوطه و دانشجویان

دیدگاهتان را بنویسید