انواع ویزای فنلاند

برای دریافت هر یک از ویزای فنلاند، متقاضیان ایرانی که قصد دریافت یکی از انواع ویزای فنلاند دارند، باید شرایط لازم برای اخذ هر یک از این ویزاها را داشته باشند. ارائه تمکن مالی برای اخذ ویزای فنلاند، دعوت‌نامه و سایر مدارک لازم برای اخذ ویزای فنلاند جزء موارد ضروری هستند. در حال حاضر بسیاری از شهروندان ایرانی برای تحصیل و کار به کشور فنلاند سفر می‌کنند و ازجمله ویزا هایی که توسط کشور دانمارک برای ایرانیان صادر می شود ویزای تحصیلی است. دانشجویان یا محصلان ایرانی که به قصد تحصیل در دانشگاه ها یا مدارس فنلاند اقدام به دریافت ویزای این کشور می نمایند، باید شرایط لازم را داشته باشند و مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی فنلاند را آماده کنند. ویزای فنلاند شامل انواع مختلفی می شود که هر یک شرایط و مدارک خاص خود را دارند. در واقع ویزای فنلاند همان ویزای شینگن است و شرایط آن مانند شرایط ویزای شینگن است. ویزای شینگن دارای دو نوع کوتاه‌ مدت و بلند مدت است. ویزای شنگن کوتاه مدت شامل ویزای نوع A، ویزای نوع B و ویزای نوع C می‌ شود؛ اما ویزای بلند مدت شنگن در دسته ویزای نوع D قرار می گیرد.

انواع ویزای فنلاند

ویزای کوتاه مدت فنلاند

  • ویزای نوع A

افرادی که قصد دارند تنها چند ساعت در فرودگاه فنلاند بمانند و به کشور دیگری پرواز کنند، ویزای نوع A فنلاند دریافت می کنند و حق خروج از فرودگاه را ندارند.

  • ویزای نوع B

ویزای نوع B فنلاند، برای مسافرانی صادر می ‌شود که قصد اقامت کوتاه مدت پنج روزه در کشور فنلاند را دارند و می خواهند به صورت زمینی به کشور دیگری در منطقه شنگن بروند.

  • ویزای نوع C

ویزای نوع C نیز جزء ویزا های کوتاه مدت فنلاند است. افرادی که این ویزا را دریافت کنند، می توانند به مدت ۹۰ روز در کشور فنلاند و منطقه شنگن بمانند. ویزای توریستی فنلاند در دسته کوتاه مدت قرار می گیرد. افرادی که ویزای نوع C فنلاند دریافت کنند، اجازه اقامت ۶ ماهه در منطقه شینگن دارند و می توانند با توجه به نوع ویزا یک بار، دوبار یا چند بار به کشور های منطقه شنگن سفر کنند و مجدداً وارد کشور فنلاند شوند.

ویزای توریستی فنلاند

ویزای توریستی فنلاند دارای اعتبار ۹۰ روزه است. افرادی که با هدف گردشگری، دیدار نزدیکان، دوستان و خانواده و یا انجام سفر های کوتاه مدت کاری به فنلاند سفر می کنند، باید ویزای کوتاه مدت توریستی فنلاند را اخذ نمایند.

ویزای بلند مدت فنلاند

ویزای بلند مدت فنلاند شامل ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای پزشکی و درمانی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای بلند مدت، ویزای بازنشستگی، تجاری، خود اشتغالی و … می شود. هر یک از این ویزا ها دارای مدارک مربوط به خود هستند و همه آن ها در دسته ویزای نوع D شینگن قرار می گیرند.

  • ویزای نوع D فنلاند

ویزای نوع D دارای اقامتی بیشتر از ۹۰ روز است. افرادی که این ویزا را دریافت کنند، می‌ توانند بیشتر از

سه ماه در کشور فنلاند بمانند. ویزای نوع D به ویزای ملی فنلاند هم معروف است. در ادامه به انواع ویزای بلند مدت فنلاند اشاره می کنیم و مطالبی را در رابطه با شرایط و مدارک آن ها عنوان می‌ کنیم. در صورتی که قصد دریافت هر یک از انواع ویزای فنلاند را داشته باشید می توانید با کارشناسان مجموعه گردشگری یوروپ تورز تماس بگیرید و یا تمام مراحل اخذ ویزا را به عهده کارشناسان این مجموعه بگذارید.

ویزای تحصیلی فنلاند

ویزای تحصیلی فنلاند برای همه دانشجویان بین المللی و افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور را دارند، صادر می شود. با توجه به اینکه یکی از انواع ویزای فنلاند، ویزای تحصیلی است، دانشجویانی که بتوانند از موسسات آموزشی و دانشگاه‌ های این کشور نامه پذیرش دریافت کنند، با ارائه نامه پذیرش از دانشگاه و آماده کردن مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی فنلاند می‌توانند به مدت ۳ تا ۴ سال در کشور فنلاند اقامت کنند. البته در صورت ادامه دوران تحصیل می‌توانند تا پایان مدت تحصیلات اقامت خود را تمدید نمایند.

ویزای کاری فنلاند

ویزای کاری فنلاند جزء ویز اهای بلند مدت کشور فنلاند است. افرادی که بتوانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کشور فنلاند یا از طرف کارفرما و شرکت معتبر فنلاندی دریافت نمایند، می توانند با ارائه دعوت نامه کاری به همراه سایر مدارک مورد نیاز ویزای کاری فنلاند این ویزای نوع D را دریافت کنند و به مدت طولانی در فنلاند اقامت داشته باشند. اعتبار ویزای کاری فنلاند بیشتر از ۹۰ روز است و تا زمانی که شهروند خارجی در کشور فنلاند مشغول به کار باشد و قرارداد کاری خود را تمدید نماید، می تواند اقامت را نیز همچنان تمدید کند.

ویزای کاری فنلاند

ویزای درمانی فنلاند

ویزای درمانی فنلاند یا ویزای پزشکی فنلاند، برای مسافرانی صادر می ‌شود که به قصد ادامه درمان پزشکی، ویزای فنلاند را دریافت می کنند. مدت اعتبار ویزای درمانی فنلاند ۳ ماه است؛ اما در صورتی که به توصیه پزشک مدت زمان بیشتری برای درمان لازم باشد، فرد خارجی می تواند در این کشور بماند و می تواند ویزای خود را تمدید کند.

ویزای سرمایه گذاری فنلاند

ویزای سرمایه گذاری فنلاند شامل ویزای خود حمایتی فنلاند، ویزای کارآفرینی فنلاند، ویزای ثبت شرکت و ویزای خرید ملک در فنلاند می‌شود. افرادی که با قصد سرمایه گذاری یا راه اندازی کسب و کار و خرید املاک در کشور فنلاند، اقدام به اخذ ویزای فنلاند می ‌کنند، باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای سرمایه گذاری فنلاند را آماده کرده و تا زمانی که در این کشور مالیات پرداخت می کنند و سرمایه گذاری می کنند، می توانند در فنلاند اقامت داشته باشند.

ویزای همراه دانشجویی فنلاند

ویزای همراه دانشجویی فنلاند هم جزء انواع ویزای بلند مدت این کشور است که برای همسر دانشجو و اعضای خانواده وی که شامل فرزندان زیر ۱۸ سال می شود، صادر خواهد شد. افرادی که قصد داشته باشند در این کشور تحصیل کنند، می‌توانند با ارائه مدارک لازم برای ویزای همراه دانشجویی فنلاند خانواده خود را نیز به این کشور دعوت نمایند. علاوه بر ویزای همسر یا ویزای همراه دانشجویی فنلاند ویزای این کشور انواع دیگری نیز دارد.

انواع این ویزا ها برای افرادی صادر می ‌شود که به قصد شرکت در مسابقه های ورزشی فنلاند، شرکت در رویدادهای فرهنگی در فنلاند، نمایشگاه های بین المللی یا برای قصد تجارت و کارآموزی یا ازدواج با اتباع فنلاند به این کشور سفر می کنند. می توان گفت که انواع ویزای فنلاند متنوع هستند و هر یک از این ویزا ها در دسته ویزا های بلند مدت یا کوتاه مدت شنگن فنلاند قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید