چرا ترکیه از جذاب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان است؟

ترکیه، کشوری است که موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی داشته و بخشی از آن در آسیا و بخشی دیگر در اروپا قرار دارد. این کشور در طول تاریخ خود به عنوان مانع و پل ارتباطی بین دو قاره عمل کرده است. کشور ترکیه در منطقه خاورمیانه و در شرق دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور در تقاطع شبه جریزه بالکان و قفقاز قرار گرفته است. ترکیه از نظر وسعت سرزمین و جمعیت در بین کشورهای بزرگ و پر جمعیت منطقه قرار دارد و مساحت زمین آن از هر کشور اروپایی بیشتر است. بخش عمده ای از خاک این کشور که در آسیا واقع شده است، شامل شبه جزیره مستطیلی شکل آسیای صغیر است که به آناتولی (آنادولو) معروف بوده و در شرق آن، بخشی از یک منطقه کوهستانی که به عنوان کوهستان ارمنستان شناخته می شود، قرار دارد. بخش کوچک تر این کشور نیز که تراکیه (تراکیا) نام داشته و در قسمت جنوب شرقی اروپا واقع شده است، بازمانده کوچکی از یک امپراتوری بزرگ است که روزگاری در بیشتر مناطق بالکان گسترش یافته بود.

ازشهرهای ترکیه می‌توان به: استانبول، ازمیر، آنتالیا، کوش آداسی ترابزون، وان ،بدروم و ادرنه اشاره کرد که با تور استانبول می توانیم از آنها لذت ببریم و تجربه سفر به آنها را داشته باشیم.

استانبول

استانبول شهری زیبا که در منطقه اوراسیا (قاره اروپا و قاره آسیا) واقع شده است. پیشینه نام استانبول برگرفته از قسطنطنیه به معنای شهرکنستانتین می باشد.استانبول شهری که در میان آسیا و اروپا قرار گرفته و مملوء از جاذبه ها و تفریحات هیجان انگیز است. استانبول دومین کلان شهر در خاورمیانه است و بزرگ ترین شهر در اروپا می باشد.این شهر بزرگ ترین شهر و مرکز مالی و فرهنگی ترکیه است و مساجد عثمانی، حمام های تاریخی، تنگه بسفور و قصرهای باشکوه از آن شهری منحصربفرد ساخته است. پربازدیدترین شهر ترکیه جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد؛ از فرهنگ و تاریخ تا غذا و تفریحات خاص.

آنکارا

آنکارا پایتخت و دومین شهر بزرگ کشور ترکیه می باشد که قطب سیاسی و اداری این کشور هم محسوب می گردد ، این شهر از جمله پرجمعیت ترین و مهم ترین شهرهای ترکیه است و جاذبه های گردشگری بسیاری در آنکارا وجود دارد .آنکارا شهری پر هیاهو است که از جمله قدیمی ترین مناطق ترکیه به شمار می رود، به گونه ای که بناهای تاریخی متعددی در این شهر از دوران امپراتوری هیتی ، فریگاری ، هلنیستی ، رومی ، بیزانس و عثمانی به جای مانده است و باید بدانید که آنکارا ازنظر تاریخی ، اهمیت بسیار زیادی برای مردم ترکیه دارد. آنکارا یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه است که از لحاظ سیاسی بسیار حائز اهمیت می باشد.

ازمیر

سومین شهر بزرگ و پرطرفدار در ترکیه، بعد از استانبول و آنکارا می باشد که دارای موقعیت ممتاز به عنوان شهری تجاری ، صنعتی و بندری است. شهر ازمیر که در زبان ترکی ازمیر زیبا نامیده می شود و نیز بر فراز یک خلیج بلند و باریک قرار دارد و کرانه های دریای اژه ترکیه از جمله زیباترین چشم اندازهای این شهر می باشند . خط ساحلی باشکوهی که آب شفاف دریای اژه به آن برخورد می کند ، مملو از کرانه های قدیمی که توسط باغ های زیتون ، پرتگاه های سنگی و جنگل های کاج است که به زیبایی در خود جای داده است و جالب است بدانید که شهر ازمیر که در پشت پیاده روهای آراسته شده با درختان نخل زیبا و خیابان هایی که کرانه های ساحلی را دنبال می کنند. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه از لحاظ بزرگی و دارای موقعیت ممتاز به عنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری بوده و این شهر در ساحل دریای اژه قرار دارد

وان

شهر وان در شرق ترکیه فاصله چندانی تا مرزهای ایران ندارد و با توجه به قیمت مناسب هتل هایش ایرانی های زیادی راهی سفر به این شهر می شوند. از مهمترین جاذبه های شهر دریاچه وان است که تبدیل به جاذبه نمادین این شهر شده است. در بازدید از این دریاچه پیشنهاد می کنیم حتما سری به رستوران های ساحل دریاچه وان بزنید و غذاهای خوشمزه و البته ارزان آنها را امتحان کنید. در دریاچه وان جزیره ای زیبا به اسم آکمادار هست که برای رسیدن به آن باید سوار قایق شوید و ۲۰دقیقه از ساحل فاصله بگیرید. در این جزیره کلیسای جذابی با معماری ارمنی وجود دارد که گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند.

ترابزون

ترابزون یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور ترکیه است و قدمت سکونت در آن به ۵ هزار سال پیش باز می گردد. این شهر در شمال شرقی کشور ترکیه و در ساحل دریای سیاه قرار گرفته و از طبیعتی تماشایی برخوردار است.

ترابزون یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور ترکیه است و قدمت سکونت در آن به ۵ هزار سال پیش باز می گردد.

در شمال شرقی ترکیه در سواحل دریای سیاه، شهر معروف ترابزون قراردارد شهر سرسبز ترابزون به خاطر بودن در مسیر جاده ابریشم همیشه فرهنگ های و مذاهب متنوعی داشته که این تنوع را در جاذبه های تاریخی اش منعکس کرده است.

اگر عاشق ساحل و شهرهای ساحلی هستید سفر به ترابزون با وجود جاذبه هایی مثل قلعه ترابزون، موزه ترابزون،  بازار ترابزون و موزه ایاصوفیه می تواند گزینه خوبی باشد. در این شهر برای تماشای معماری بیزانسی به بازدیداز موزه ایاصوفیه بروید، بنایی که در ابتدا یک کلیسای یونانی بود اما در قرن شانزدهم به مسجد تبدیل شده است. مطمئنا این موزه با معماری جذابش از آن جاذبه هایی است که می تواند شما را عاشق این شهر کند.

دیدگاهتان را بنویسید