معرفی بهترین شهرهای فرانسه

وقتی حرف از کشور های اروپایی میاد اولین چیزی که معمولا ذهن شنوندههای علاقه مند به سفر و جغرافیا را در گیر میکنه پایتخت کشور ها است مثلا اکثریت ما ها با شنیدن اسم فرانسه یاد پاریس و برج ایفل و خیابان های شانزه لیزه و احتمالا موزه لوور میافتیم ولی برای مثال خود کشور فرانسه شهر های دیگری هم داره که اسمشون کمتر به گوش ما آشنا است .

در این صفحه قصد  داریم تا شما را با شهر ها و مناطق دیگری از فرانسه آشنا کنیم .شهر هایی مانند : نیس ، لیون ،بوردو ، مارسی و … اولین شهریی که قصد معرفیش را داریم قطعا شهر پاریس و بعد از اون به معرفی سایر شهر ها میپردازیم .

این مقاله مخصوص کسانی است که قصد سفر به  شهرهای مختلف فرانسه را داشته و همچنین قصد خرید تور فرانسه را دارند. به همین دلیل اگر دیر یا زود به این کشور  سفر می‌کنید، حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

شهر پاریس

همانطور که می‌دانید پاریس پایتخت کشور فرانسه است و مکانی فوق‌العاده است که زندگی در آن مزایای بسیاری دارد. برای مثال ساعت کاریِ مناسب در پاریس (۳۵ ساعت در هفته)  حمل و نقل بسیار باکیفیت، خوراک خوشمزه، امکان تفریح فراوان و…. از جمله مزایای زندگی درشهر زیبای پاریس است. افرادی که پاریس را برای زندگی انتخاب می کنند، می‌توانند با رعایت نکاتی زندگی راحت ‌تری در این شهر تجربه کنند .

برای مثال افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند، بهتر است به فرانسوی صحبت کنند به اخبار فرانسوی گوش دهند و در جریان موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی باشند و با پاریسی‌ها دوست شوند تا احساس تنهایی نکنند. هزینه زندگی در این شهر نیز به طور متوسط برای یک نفر (صرف نظر از اجاره‌ بها) حدود ۹۲۷ یورو در ماه است که نسبت به متوسط درآمد در این شهر که     ۶۳,۲۰۹ یورو در سال است که هزینه معقولی به حساب می آید . هم چنین در شهر زیبای پاریس بیش از دو میلیون نفر زندگی میکنند .

شهر لیون

لیون یکی از بهترین شهرهای فرانسه است. این شهر به دلیل داشتن معماری غنی و مراکز فرهنگی متعدد دارای شهرت بسیار زیادی است و به عنوان یکی از مهاجر پذیر ترین شهر های فرانسه شناخته میشود که علاقه مندان زیادی رو برای زندگی در خودش جذب کرده و به عنوان شهری خلاق و صنعتی شناخته می‌شود. همچنین هرساله حدود ۵۰۰۰۰  نفر از سراسر جهان به این شهر می‌آیند و از بازدید آن لذت می‌برند. افراد با سفر و یا زندگی در شهر لیون می‌توانند به راحتی به دیگر شهرهای اروپایی بروند، زیرا لیون به کوه‌ها، دریا و شهر پاریس بسیار نزدیک است. آشنایی با شرایط آب و هوایی لیون نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که برای افرادی که این شهر را برای زندگی انتخاب کرده‌اند بسیار پراهمیت است. لیون  ۱۷۷ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و به طور کلی به عنوان منطقه‌ای با آب و هوای گرم و معتدل شناخته می‌شود هزینه زندگی در شهر لیون نیز برای یک نفر (صرف نظر از اجار‌ه ‌بها) حدود ۳۰/۸۶۶ یورو در ماه است و همچنین درآمد متوسط نیز ۵۵,۵۲۹ یورو در سال است . همچنین شهر لیون ۵۰۰۰۰۰ هزار نفر را در خودش جای داده و به عنوان یکی از مهمترین شهر های فرانسه ازش نام برده میشود .

شهر نیس

شهر نیس نیز یکی دیگر از برترین شهرهای فرانسه است که در بخش جنوب شرقی این کشور قرار دارد. جمعیت این شهر همچنین دارای رشدی صعودی بوده و برابر ۳۴۲۶۳۷ نفر در سال  ۲۰۱۶است. تابستان‌های این شهر گرم، خشک و آفتابی و پاییز‌های آن سرد و بارانی است.  هزینه زندگی در شهر نیس به ازای هر نفر حدود ۷۹۰ یورو در ماه است و همچنین درآمد متوسط نیز ۵۳,۰۸۱ یورو در سال است .

شهر مارسی

شهر مارسی بعد از شهر پاریس به عنوان دومین شهر پر جمعیت فرانسه شناخته میشود که ۸۶۲۲۱۱ نفر ساکن این شهر زیبا و پر جمعیت هستند .

مارسی علاوه بر اینکه قدیمی‌ترین شهر فرانسه است، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپای غربی نیز شناخته می‌شود و بندری قدیمی، مدیترانه‌ای و جذاب دارد . شهر مارسی که در بخش جنوبی فرانسه واقع شده است به عنوان مرکز تجاری و مدیریتی ناحیه پروانس-آلپ-کوت دازور شناخته می‌شود. در حقیقت مارسی در میان شهرهای برتر فرانسه بوده و آمار گزارش شده نشان می‌دهد که این شهر دارای رتبه خوبی در زمینه خانه ‌سازی و مراقبت‌های درمانی است. آشنایی با شرایط آب و هوایی در این شهر نیز به افرادی که در انتخاب مارسی برای زندگی دچار تردید هستند، کمک شایانی می‌کند. به طور کلی زمستان‌های مارسی معتدل و آفتابی بوده که البته در این فصل از سال نیز امکان خنک شدن و حتی سرد شدن هوا وجود دارد ولی برف در این فصل از سال در مارسی بسیار نادر است. همچنین بهار در شهر مارسی دارای آب و هوایی نسبتاً پایدار است که به تدریج به گرما می‌گراید. مارسی در تابستان نیز گرم بوده و دارای روزهای آفتابی است. هوای پاییز نیز در مارسی در مناطق مختلف این شهر متفاوت بوده و معمولاً بارانی است. همچنین هزینه زندگی در مارسی  برای یک نفر (صرف نظر از اجاره‌ بها) در مارسی حدود ۷۶۶ یورو در ماه است.

در آمد متوسط نیز در شهر مارسی ۵۲,۴۵۳ یورو درسال است .

دیدگاهتان را بنویسید