صافکاری بهتر است یا تعویض

صافکاری  خودرو که از روش تعمیرات خودرو است که امروزه از آن استفاده بسیاری می ‌کنند. در واقع صافکاری روش ‌های بسیار زیادی دارد که معمولاً به‌ صورت بدون رنگ یا غیره انجام می ‌شود. همچنین ابزارهای مدرن برای صافکاری به‌ وجود آمده است که میله‌ های پی دی آر،  دستگاه‌ های مکنده و غیره نمونه ‌هایی از آن‌ ها می ‌باشند.

حال ممکن است سوالی که برای افراد دارای خود را به وجود آید، که آیا صافکاری بهتر است یا تعویض کردن ماشین؟ در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که راجع به این‌ موضوع نیاز دارید تا برای شما شرح دهیم.

صافکاری چیست؟

در برخی از مواقع ممکن است که شما در اثر استفاده ‌های متفاوتی و همچنین تصادف دچار آسیب‌ هایی در ماشین شوید و بدنه آن دچار فرو رفتگی شود. برای تعمیر آن‌ ها و همچنین تعمیراتی جزئی دیگر که به صافکاری نیاز است، از دستگاه‌ ها و روش‌ هایی استفاده می ‌کنند. صافکاری خودرو اینگونه است که  فشاری در مخالف جهت بدنه آسیب‌ دیده وارد می ‌نمایند تا فرو رفتگی درست شود.

معمولاً همان‌ طور که در مطالب بالا هم بیان شد، صافکاری خودرو انواع بسیاری دارد که با توجه به میزان آسیب‌ دیدگی ماشین افراد از آن ‌ها استفاده می ‌نمایید. توجه داشته باشید که امروزه صافکاری ‌های بی ‌رنگ طرفداران بسیار زیادتری دارند. زیرا نیازی نیست برای پرداخت هزینه رنگ و هزینه‌ های سنگین دیگر قطعات نیز اقدام نمود.

تعویض ماشین راه حل مناسبی است؟

در بیشتر مواقع، اگر صافکاری بی رنگ باشد و به بهترین نحو انجام شود، نیازی به تعویض ماشین نیست. زیرا صافکاری برای کارکرد بهتر ماشین ‌ها انجام می ‌شود. اما اگر ماشین‌ ها آسیب بسیار جدی در  اثر تصادف‌ های سنگین دیده‌ اند و به شاسی کشی یا مدل ‌های دیگری از صافکاری نیاز دارند، تا حد امکان بهتر است که افراد خودروهای خود را پس ‌از تعمیر تعویض کنند.

زیرا تعمیر ماشین و شاسی کشی هر قدر هم که توسط افراد مجرب انجام شود اما پس از شاس کشی دچار مشکلاتی مثل ساییدگی لاستیک ‌ها و… می ‌شود. اما اگر آسیب‌ دیدگی جزئی باشد و در حد فرو رفتگی بدنه یا جمع شدن سپر و غیره باشد با یک صافکاری تمیز، درست و تخصصی می ‌توان دوباره ماشینی نو داشت و نیازی به تعویض هم نبود.

البته با توجه به وضعیت اقتصادی امروزه و نرخ قیمت اتومبیل ‌ها تا حد امکان پیشنهاد می‌ شود که شما در صورت آسیب دیدن ماشین از صافکاری بیرنگ استفاده نمایید تا هزینه تعویض ماشین مجدد برای شما به وجود نیاید.

نقاشی ماشین چیست؟

به‌ جز صافکاری روش نقاشی ماشین هم امروزه توسط مکانیک های بسیار زیادی انجام می ‌شود. در واقع نقاشی خودرو زمانی صورت می گیرد که خودرو دچار رنگ ‌پریدگی و یا خط و خش‌ های بسیار زیادی شده باشد. در این‌ صورت افراد با تشخیص آسیب از انواع رنگ‌ های خودرو استفاده می ‌نماید.

 معمولاً زمانی ‌که یک خودرو نقاشی شود، قیمت آن تا حد بسیار زیادی کاهش می ‌یابد و در خصوص خرید و فروش نیز می ‌توان گفت به ضرر افراد عمل می کند. توجه داشته باشید که اگر می ‌خواهید از انواع نقاشی خودرو برای اتومبیل خود استفاده کنید، این کار باید حتما توسط افراد مجربی صورت گیرد تا بتواند نقاشی را بدون مشکل و به بهترین نحو انجام دهد.

مزایای صافکاری چیست؟

صافکاری مزایای بسیار زیادی دارد. در واقع با انجام دادن یک صافکاری و نقاشی خودرو که تمیز باشد، نیازی به تعوصی مجدد خودرو نیست. حال برخی از این مزایای صافکاری عبارت اند از:

قیمت کم

نسبت به تعویض خودرو، صافکاری هزینه بسیاری دارد. در واقع اکثر افرادی که در این خصوص تجربه دارند، تا حد امکان پیشنهاد می کنند تا زمانی که ماشین کاملا به یک تکه آهن تبدیل نشده، آن را تعویض نکنید.

زیرا همان طور که بیان شد امروزه قیمت ماشین ها تا حد بسیار زیادی افرایش یافته است و تعویض مجدد آن ها، می تواند بسیار گران شود. سعی کنید که یک مجموعه خوب را در خصوص صافکاری بیرنگ بیابید و کار تعمیرات خودرو خود را به آن ها بسپارید. اینگونه نیازی به تعویض هم نیست.

صرفه جویی در زمان

یکی دیگر از مزایای استفاده نمودن از صافکاری، صرفه جویی در زمان است. صافکاری در کمترین زمان ممکن انجام می شود و همچنین با استفاده نمودن از ابزارهای مدرن و بروز، این کار را بدون رنگ انجام می دهند.

 توجه داشته باشید که حتما صافکاری بی رنگ باید از اهرم کششی یا میله های pdr صورت گیرد. زیرا دیگر نیازی به نقاشی خودرو هم نیست و اتومبیل به راحتی تعمیر می شود.

در چه زمان هایی می توان از صافکاری استفاده نمود؟

در اکثر مواقع که ماشین یا خودرو دچار ضربه یا آسیب شده باشد، می توان از انواع صافکاری ها استفاده نمود.

معمولا صافکاری هایی هستند که با ترفندهای جالبی مثل چسب حرارتی و… انجام می شود. این مدل صافکاری ها برای فرو رفتگی های جزئی و سطحی می باشد و برای آسیب های عمقی، از روش های دیگر استفاده می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید