راهنمای گام به گام خرید ردیاب خودرو با ۱۰ نکته طلایی

راهنمای گام به گام خرید ردیاب خودرو
راهنمای گام به گام خرید ردیاب خودرو با ۱۰ نکته طلایی

راهنمای گام به گام خرید ردیاب خودرو با ۱۰ نکته طلایی

افزایش امنیت خودرو در برابر سرقت از دغدغه‌های اصلی هر صاحب خودرویی است. ردیاب (GPS خودرو) یکی از محصولاتی است که توسط شرکت‌های زیادی طراحی و به بازار ارائه شده است تا از تحمیل شدن ضرر‌های مالی به عموم افراد جامعه جلوگیری کند. یکی از اقدامات مهم در جهت افزایش امنیت ماشین، خرید ردیاب خودرو است که شما می‌توانید با به کارگیری این دستگاه، در صورت سرقت یا گم شدن خودرو، به سرعت آن را ردیابی کرده و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنید. انتخاب ردیاب مناسب در میان انبوهی از برندها و مدل‌های مختلف موجود در بازار، کار آسانی نیست. بنابراین نیاز است قبل از خرید اطلاعات کافی درباره فرایند خرید داشته باشیم. ۱۰ نکته طلایی درباره راهنمای خرید ردیاب خودرو که قبل از خرید جی پی اس به شما کمک می‌کند، در ادامه بررسی خواهیم کرد.

نکات راهنمای خرید ردیاب ماشین

قبل از خرید جی پی اس برای ماشین نیاز است نکات زیادی را بررسی کنید تا خرید مطمئن‌تری داشته باشید. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

نکته اول: نیاز سنجی قبل از خرید

قبل از هر اقدامی، به این فکر کنید که از GPS چه انتظاری دارید؟ آیا صرفاً به ردیابی موقعیت نیاز دارید یا به قابلیت‌های جانبی دیگر مانند خاموش کردن خودرو از راه دور، هشدار SOS، شنود صدای داخل کابین، تاریخچه مسیر طی شده و … نیز احتیاج دارید؟

نکته دوم: تعیین بودجه

جی پی اس‌ها طیف قیمتی متفاوتی دارند. امکانات ردیاب از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت این محصولات است. قبل از جستجو، محدوده قیمتی که می‌توانید برای خرید ردیاب اختصاص دهید را مشخص کنید.

نکته سوم: انتخاب برند معتبر

از خرید ردیاب‌های بدون نام و نشان و یا برندهای متفرقه اکیدا خودداری کنید. برای خرید جی پی اس ماشین برندهای معتبر و شناخته شده ای که خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسبی دارند را در اولویت قرار دهید.

نکته چهارم: بررسی دقیق مشخصات فنی

قبل از خرید، حتماً مشخصات فنی ردیاب مد نظر را به دقت مطالعه کنید. به عواملی مانند دقت ردیابی، نوع ردیابی، تاریخچه سفر، قابلیت‌های جانبی، منبع تغذیه، عمر باتری و … توجه داشته باشید.

نکته پنجم: بررسی نظرات خریداران

یکی از طلایی ترین نکات این محتوا نکته پنجم است. سایت های زیادی همچون سایت شرکت ایگل، پیام جی پی اس، ایران رهیاب، وایزر، دیجی کالا، ترب و …. ارائه دهنده ردیاب خودرو هستند. کافی است نظرات کاربرانی که برند جی پی اس مد نظرتان را خریداری نموده اند بررسی کنید تا به شما در انتخابی آگاهانه‌تر کمک کند.

نکته ششم: مشخص کردن نوع ردیاب

ردیاب‌ها در دو نوع کلی آفلاین و آنلاین به بازار عرضه می‌شوند. عملکرد ردیاب آفلاین به این گونه است که اطلاعات مربوط به موقعیت را ذخیره و از طریق کابلUSB یا بلوتوث به PC انتقال می‌دهد. این در صورتی است که ردیاب آنلاین بصورت کاملا لحظه‌ای و از طریق اینترنت موقعیت خودرو را به شما نشان می‌دهند.

نکته هفتم: دقت ردیابی

دقت ردیابی، به این معنا که مکان نمایش داده شده در اپلیکیشن چقدر می‌تواند به مقصد واقعی شما نزدیک باشد. واحد دقت اندازه گیری، متر است. همچنین قدرت آنتن و کیفیت چیپ جی پی اس از عوامل موثر در دقت ردیابی هستند. هر‌چه عدد مربوط به دقت ردیابی کمتر باشد، دقت ردیابی بالاتر خواهد بود.

نکته هشتم: قابلیت های جانبی

قابلیت‌های جانبی جی پی اس از جمله خاموش کردن ماشین از راه دور، شنود صدا کابین، هشدار SOS، تاریخچه مسیر طی شده و ردیابی لحظه‌ای می‌تواند از قابلیت‌های برجسته ردیاب ماشین باشد.

نکته نهم: منبع تغذیه مناسب

منبع تغذیه ثابت و سیار دو نوع منبع تغذیه ردیاب به حساب می‌آیند. اگر برای مصارف دائمی قصد خرید ردیاب دارید ردیاب‌های ثابت با برق خودرو بهترین گزینه است. جی پی اس‌های سیار با باتری، برای استفاده موقت و یا در خودروهایی که برق دائمی ندارند، کاربرد دارد.

نکته دهم: خرید از فروشگاه معتبر

با توجه به اینکه اصالت و کیفیت کالا از عوامل مهم در خرید ردیاب ماشین است، برای خرید به فروشگاه‌های معتبر و مجاز مراجعه کنید.

نکات راهنمای خرید جی پی اس ماشین

شاخص‌های مهم در خرید ردیاب خودرو

شاخص‌های خرید ردیاب به فاکتور‌هایی گفته می‌شود که قبل از خرید دقت به آن بسیار ضروری است. این شاخص‌ها نیاز‌های شما را بر طرف می‌کند و شما متناسب با نیازتان می‌توانید جی پی اس مناسب خودرو تان را انتخاب کنید. در ادامه مهم ترین شاخص‌های لازم برای محصولات ردیابی را بررسی خواهیم کرد.

تکنولوژی ردیابی: تعیین موقعیت به روش‌های مختلفی انجام می شود که از جمله آن‌ها می‌توان به ردیابی با GPS، ترکیبی و سلولی اشاره کرد. هر کدام از این تکنولوژی‌ها مزایا و معایبی دارد. با در نظر گرفتن موقعیت مکانی و شرایط استفاده بهترین ردیاب برای خودروتان را انتخاب کنید.

ویژگی‌های ردیاب: ردیاب‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند که استفاده از آن ها بر اساس میزان نیاز و انتظارات شما تعیین می‌شود.

تاریخچه سفر: شما می‌توانید تمامی مسیر‌های پیموده شده بوسیله خودرو را از طریق اپلیکیشن مشاهده نمایید.

سهولت استفاده: موقعیت خودرو می‌بایست به سادگی قابل فهم باشد. رابط کاربری اپلیکیشن باید به گونه‌ای باشد که استفاده از آن برای خریداران گیج کننده نباشد.

اندازه و وزن: ردیاب باید کوچک و سبک باشد تا به‌راحتی در خودرو پنهان شود.

گارانتی: از وجود گارانتی معتبر برای اطمینان از کیفیت محصول مطمئن شوید.

افزایش امنیت خودرو با خرید ردیاب ماشین

در این مطلب راهنمای گام به گام خرید ردیاب خودرو با ۱۰ نکته طلایی سعی کردیم یک راهنمای کامل در مورد نکاتی که نیاز است قبل از خرید ردیاب خودرو در نظر بگیریم را در اختیار شما قرار دادیم. قبل از خرید ردیاب حتما اطلاعات دقیقی درباره پشتیبانی محصول، گارانتی، قیمت ردیاب، کیفیت ساخت، کیفیت قطعات و …. کسب کنید. با نصب جی پی اس ماشین و استفاده از ویژگی‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، می تواند تا حد زیادی از نگرانی شما نسبت به امنیت خودرو می کاهد.

دیدگاهتان را بنویسید