تفاوت اجاره روزانه ، ماهانه و سالیانه ویلا

اگر در یک شهر خاص قصد اجاره اقامتگاه را داشته باشید، یکی از مسائل مهمی که وجود دارد مدت زمان اجاره آن است. شما می توانید ویلا را به صورت روزانه، ماهانه یا سالیانه اجاره کنید و هر یک از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. در واقع اگر ندانید که اجاره برای چه مدت زمانی برای شما مناسب است، از نظر اقتصادی به ضرر شما تمام می شود. بنابراین برای اجاره ویلا ابتدا باید مدت زمانی که قرار است در آن شهر اقامت داشته باشید را مشخص کنید و ببینید که کدام نوع اجاره به درد شما می خورد. در این مطلب می خواهیم ببینیم که با اجاره ویلا جاباما برای چه مدت زمان به نفع شما است! پس اگر این سوال برای شما پیش آمده است، در این مطلب همراه ما باشید.

اجاره ویلا به صورت روزانه، ماهانه یا سالیانه؟

چند سالی است که در هر شهری اقامتگاه های مختلفی به وجود آمده اند و رفاه مسافران مختلف را فراهم کرده‌اند! بنابراین فرقی نمی کند که شما در کدام شهر به دنبال اجاره اقامتگاه هستید. به لطف پلتفرم جاباما شما می توانید در هر شهر و روستایی در سراسر ایران بهترین اقامتگاه های ایران را رزرو کنید. تا چند سال گذشته اگر افراد می خواستند در یک شهر برای مدت زمان طولانی اقامت کنند، خودشان خانه اجاره می کردند و وسایل زندگی فراهم می کردند. اما چند سالی است که سوئیت و ویلای مبله به صورت بلند مدت هم اجاره داده می شود و اقامت افراد را راحت تر کرده است.

ویلا شمال

در حال حاضر شما می توانید در شهرهای مختلف ویلا را به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت اجاره کنید! مثلاً می توانید فقط برای یک روز در ویلا اقامت داشته باشید، یک ماه اقامت داشته باشید یا حتی یک سال. مسئله مهمی که برای اجاره ویلا اهمیت زیادی دارد، این است که ببینید کدام نوع اقامت برای شما به صرفه تر است. قطعاً چنین چیزی نیازمند این است که ببینید برای چه مدت قرار است در شهر موردنظر اقامت داشته باشید و سپس به فکر اجاره ویلا یا اقامتگاه موردنظر خود باشید. در ادامه به بررسی اجاره ویلا به صورت روزانه، ماهانه و سالیانه خواهیم پرداخت.

مزایای اجاره ویلا به صورت روزانه

یکی از انواع اجاره ویلا به صورت روزانه است! ممکن است شما تنها برای یک یا چند روز در یک شهر اقامت داشته باشید که در این صورت تنها برای مدت زمان کوتاهی ویلای موردنظر خود را اجاره می کنید. به عنوان مثال اگر قرار است تنها ۳ روز را در شهر نوشهر بمانید، کافی است برای همان ۳ روز اقدام به اجاره ویلا در نوشهر کنید. بنابراین اجاره ویلا برای مدت یک ماه اصلاً منطقی نیست و از نظر اقتصادی هم توجیهی ندارد. اما اگر قصد داشته باشید که برای مدت زمان کوتاهی ویلا اجاره کنید، باید به صورت روزانه اجاره کنید و به ازای هر روز٬ اجاره پرداخت کنید. مهم ترین مزایای اجاره ویلا به صورت روزانه عبارتند از:

اجاره اقامتگاه

●       صرفه جویی در هزینه ها

اولین مزیتی که اجاره ویلا به صورت روزانه دارد، این است که از نظر اقتصادی در هزینه های خود صرفه جویی می کنید. شاید بپرسید چطور؟ فرض کنید شما تنها قرار است دو روز را در یک شهر اقامت کنید. در این صورت اگر بخواهید ویلای موردنظر را به صورت ماهانه اجاره کنید، قطعاً هزینه یک ماه بسیار بیشتر از دو روز است. در چنین شرایطی ویلا را به صورت روزانه اجاره می کنید و تنها هزینه همان دور روز را پرداخت می کنید. همچنین اگر آن ویلا مشکلی داشته باشد، می توانید آن را ترک کرده و به سراغ اجاره یک ویلای دیگر بروید که مشکلی نداشته باشد.

●       استفاده از امکانات کامل و ویلای مبله

با وجود آن که شما تنها چند روز را در یک ویلا می مانید، اما تمام وسایل و امکانات رفاهی در اختیار شما قرار می گیرد. در واقع هنگامی که قصد اجاره ویلا را دارید، به راحتی می توانید، امکاناتی که در آن ویلا وجود دارد را مشاهده کنید. برای این کار کافی است وارد صفحه موردنظر ویلای خود در سایت جاباما شوید و ببینید که آن ویلا چه امکاناتی دارد. همچنین تصاویر مربوط به امکانات تفریحی و رفاهی آن هم در صفحه مربوط به آن قرار گرفته است. بنابراین این مسئله کمک زیادی به شما می کند تا بتوانید در همان مدت زمان کوتاه تمام امکانات رفاهی موردنیاز٬ در اختیار شما قرار بگیرد.

مزایای اجاره ویلا به صورت ماهانه

یکی دیگر از انواع اجاره ویلا به صورت ماهانه است! اگر شما بخواهید برای یک یا دو ماه در یک شهر بمانید، می توانید ویلای موردنظر خود را به صورت ماهانه اجاره کنید. در این صورت دیگر نیازی به پرداخت هزینه یک سال نیست و در واقع قرارداد شما یک ساله نیست. می توانید برای همان مدت زمانی که نیاز دارید ویلای خود را اجاره کنید. در این صورت دیگر هزینه یک سال را پرداخت نمی کنید. از طرف دیگر، هزینه اجاره ماهانه ویلا بسیار کمتر از اجاره روزانه آن است و در هر صورت به نفع شما خواهد بود.

اجاره ویلا

مهم ترین مزایای اجاره ماهانه ویلا عبارتند از:

ثابت بودن ویلا و عدم نیاز به تغییر اقامتگاه

اولین مزیت اجاره یک ویلای ماهانه این است که شما می توانید برای مدت زمانی که قرارداد دارید، در آن ویلا اقامت داشته باشید. در واقع اگر یک ماه در یک شهر هستید، دیگر نیازی به تغییر اقامتگاه نیست. برای منتقل شدن از یک ویلا به ویلای دیگر اذیت خواهید شد و با اجاره ویلای ماهانه جلوی چنین مشکلی را می گیرید. همچنین اگر سفر شما کاری است، ممکن است همکاران شما بخواهند به صورت حضوری در ویلا با شما ارتباط داشته باشند. در این صورت ویلای شما ثابت است و نیازی نیست که هر روز آدرس ویلای جدید خود را برای حضور آن ها ارائه کنید.

صرفه جویی در هزینه نسبت به اجاره روزانه

فرض کنید قرار است برای یک ماه در یک ویلا حضور داشته باشید! در این صورت اگر بخواهید به صورت روزانه اجاره پرداخت کنید، در هر ماه باید ده ها میلیون هزینه اجاره کنید. در صورتی که اگر به صورت ماهانه اجاره کنید، اجاره آن قابل مذاکره است و می توانید با هزینه بسیار کمتری اجاره کنید! دلیل آن هم این است که شما یک جا هزینه یک یا چند ماه را پرداخت می کنید که در این صورت به نفع صاحب خانه هم خواهد بود.

مزایای اجاره ویلا به صورت سالیانه

یکی دیگر از راه های اجاره ویلا، اجاره صورت سالیانه است که مزایای زیر را به همراه دارد:

اجاره ویلا ماهیانه

صرفه جویی در هزینه

اجاره سالیانه ویلا به شما این امکان را می دهد که نسبت به اجاره روزانه یا ماهانه ویلا هزینه بسیار کمتری پرداخت کنید. به عنوان مثال اگر  به واسطه کار خود قرار است یک سال در چالوس باشید، می توانید با اجاره ویلا در چالوس تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنید. چرا که هزینه اجاره یک ساله ویلا شاید چند دهم اجاره روزانه یا ماهانه آن باشد.

ثابت بودن اقامتگاه شما

اگر یک ویلا را برای یک سال اجاره کنید، مانند این است که خانه کامل اجاره کرده اید و تا زمان پایان قرارداد، اقامتگاه شما ثابت خواهد بود. با این تفاوت که ویلا به صورت مبله اجاره می شود اما با اجاره خانه باید وسایل زندگی را خودتان فراهم کنید.

شما می توانید اقامتگاه موردنظر خود را برای مدت زمان مشخص از طریق پلتفرم جاباما رزرو کنید. جاباما هزاران ویلا و سوئیت برای اجاره در سراسر کشور در اختیار شما قرار داده است و می توانید به صورت آنلاین رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید