آزمون آیلتس یا آزمون PTE؟

همانطور ممکن است از این موضوع آگاه باشید   برای نمره دهی آزمون آیلتس در قسمت رایتینگ سخت گیری های زیادی وجود دارد که کسب نمره ی ۷ و بالاتر از آن را کمی دشوار کرده است . در حالی که کسانی که در آزمون وچر PTE شرکت کردند ب راحتی توانستند و موفق شدند  نمراتی معادل ۸ کسب کنند .

این موضوع آزمون PTE را در مقایسه با آیلتس راحت تر میکند .

البته موضوع قابل توجه در این زمینه این است که آزمون PTE هنوز به اندازه آزمون آیلتس گسترده نشده است و قبل از اینکه تصمیم بگیرید که در آزمون وچر PTE ثبت نام یا شرکت کنید اطمینان حاصل کنید که مدرک این آزمون برای هدفی که دارید مناسب است .

 

هزینه آزمون PTE

با توجه به موضوعات مختلف از جمله سنتر  مورد نظر شما چی باشه هزینه آزمون تغییر خواهد کرد . در مورد پرداخت هزینه  آزمون با وچر PTE می توانید تخفیفی را بدست بیاورید در نتیجه میتوانید  با کارشناسان تماس بگیرید و صحبت کنید و سوالات بیشتر خودتان را در این زمینه بپرسید .

هزینه امتحان PTS در کشور ترکیه ۸۸۰ لیر هست که البته هزینه late Booking  یا همان ثبت نام با تاخیر ۱۱۰ لیر ترکیه هست .

 

 

آزمون PTE

در ابتدا قصد داریم برای آشنایی شما و کسب اطلاعات شما در این زمینه توضیحاتی بدهیم .

ازمون PTE آکادمیک درست مثل آزمون آیلتس از چهار بخش صحبت کردن (Speaking)، گوش کردن (Listening)،خواندن (Reading) و نوشتن (Writing) تشکیل شده است.

همانطور که در بالا گفته شده این آزمون همچون آزمون آیلتس می باشد البته نکته قابل توجه در این قسمت که نیاز است شما از آن آگاه باشید این است که آزمون آیلتس و آزمون PTE تفاوت های قابل توجهی دارند و حتما این تفاوت هارو در نظر داشته باشید که در این مسیر دچار مشکلی نشوید و مانعی بر سر راهه شما نباشد و شما را از کسب موفقیت دور نکند.

برای مثال آزمون PTE شامل سه نوع متفاوت است که در ادامه قصد داریم انواع آن ها نام ببریم پس با ما همراه باشید.

انواع آزمون PTE

اولین نوع این آزمون ، General

و دومین نوع این آزمون acadamic

و سومین نوع این آزمون young learners است

شاید در این بخش سودای در ذهن ب وجود بیاید و فکرتان مشغول این سوال شود که از بین این سه تا نوع آزمون PTE

کدام یک را انتخاب کنید!

اصلا نگران نباشید و نگذارید این موضوع باعث پریشانیه ذهن شما عزیزان شود

شما با توجه به اهدافی که دارید در این رابطه یکی از سه نوع مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم انتخاب کنید .

البته نکته قابل توجه در این قسمت این است که نوع آکادمیک مهم ترین و گسترده ترین نوع از بین آن سه نوعی است که در بالا به آن ها اشاره کردیم

شاید سوالی در ذهن شما ب وجود بیاید که این نوع آزمون متناسب کدوم افراد و با چه سن و سالی است ؟

این نوع آزمون PTE برای تمامی افرادی که سن آن ها بالاتر از ۱۶ سال است امکان پذیر می باشد .

این نوع برای کسانی است که قصد دریافت ویزای استرالیا و نیوزیلند و همچنین کسانی که قصد تحصیل در ۵۰ کشور انگلیسی زبان دنیا را دارند اجباری است .

اما سوال بعدی که ممکن است در ذهن شما شکل گرفته باشد و فکرتان را درگیر کرده باشد این است که نوع جنرال چطور؟

متناسب چه افرادی است و چه شرایطی دارد؟ ورژن جنرال نیز برای افرادی است که بخواهند مهارت زبان انگلیسی خود را بسنجند و فقط مورد قبول برخی از سفارت خانه های برخی از کشور. ها می باشد .

و در آخر ممکن است از خودتان بپرسید نوع یانگ لرنرز برای چه افرادی متناسب است و شرایط آن چطور است ؟

همان طور که از اسم آن مشخص است ورژن جنرال لرنرز متناسب است برای کودکان و نوجوانانی که علاقه مند به سنجیدن خودشان در زبان هستند . در واقع این نوع ورژن برای افراد ۶ تا ۱۳ سال است .

ممکن است از خودتان بپرسید این نوع آزمون توسط کدوم بخش برگزار خواهد شد؟

این نوع آزمون توسط مدارس و زیر نظر سازمان PTE  برگزار شده و هدف فقط ‌‌فقط آشنایی آن ها با آزمون زبان انگلیسی در قالب آزمون  PTE است که ثبت نام در همین گروه نیز با تهیه وچر PTE شکل میگیرد .

نکته مهم و اساسی که در این قسمت باید به آن توجه شود و حتما در نظر داشته باشید این است که نوع سوم چندان اهمیتی ندارد  ولی دو نوع آکادمیک و جنرال تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند.

در آخر حتما این مورد رو در نظر داشته باشید که با وچر آزمون میتوانید با تخفیف این آزمون رو بدهید

دیدگاهتان را بنویسید