مشاغلی که درون لیست NOC گنجانده شده اند

مناسب ترین مشاغل برای ایرانیان در کانادا

در سال های اخیر آمار مهاجرت ایرانیان به کانادا افزایش یافته است. این آمار می تواند نشان دهنده استقبال کشور کانادا از مهاجرین باشد. مهاجرینی که هر کدام یکی از روش های اخذ ویزای کانادا را انتخاب کرده اند. اخذ اقامت از طریق ویزای کاری کانادا برای فرد مهاجر مزایای بسیاری دارد. آگاهی از لیست مناسب ترین مشاغل برای ایرانیان در کانادا به افراد مشتاق کمک می کند تا راحت تر مهاجرت نمایند؛ استفاده از ویزای کاری کانادا می تواند اقامت دائم را برای فرد متقاضی فراهم کند.

ویزای کاری کانادا

زندگی در شرایط بهتر رؤیای هر انسانی است که همواره در طول حیات به آن می اندیشد.اخذ ویزای کانادا در جامعه افرادی هستند که با تحصیل و نمرات عالی وارد دانشگاه های کشورهای پیشرفته می شوند و اقامت دریافت می کنند؛ اما در این بین کسانی هم وجود دارند که به تحصیل علاقه ای نداشته و یا سن آن ها برای تحصیل مناسب نیست؛ این دسته اشخاص از روش اشتغال می توانند در کشور مورد علاقه خود اقامت دائم کسب کنند. کانادا یکی از این کشورها است که اخذ اقامت دائم آن برای افراد بسیاری یک رؤیا و آرزو تقلی می شود.

ویزای کاری کـانادا به اشخاصی تعلق می گیرد که حرفه و مدرک تحصیلی آن ها در لیست ناک وجود داشته باشد. این لیست شامل شغل های مختلفی است که در ۵ دسته ارائه شده اند. مشاغلی که این لیست را در خود دارد نشان دهنده نیاز کشور کانادا به آن ها است؛ یعنی کشور کانادا در زمینه این مشاغل کمبود نیروی کار دارد. همین موضوع سبب شده تا این کشور از افرادی که در رشته ها و حرفه های خاصی مهارت بالا دارند دعوت به همکاری شود.

کانادا از اشخاص ماهر درخواست می کند تا به روش های ویزای جاب آفر و خود اشتغالی کانادا وارد بازارکار این کشور شوند. در اخذ ویزای کاری کانادا به جز مهارت محدودیت های دیگری نیز وجود دارند. مثلاً سن، مدرک تحصیلی و مدرک زبان شخص متقاضی اهمیت ویژه ای در اخذ ویزای کاری کانادا دارد. مناسب ترین مشاغل برای ایرانیان در کانادا می تواند از داخل لیست ناک تعیین شود.

مشاغل لیست NOC (Canadian National Occupation Classification Codes)

مشاغلی که درون لیست NOC گنجانده شده اند، نیاز کشور کـانادا به مهاجرانی را نشان می دهد که در این زمینه ها متخصص هستند. در این لیست مشاغل از نظر ماهیتی که دارند به چند دسته  ۰و A، B، C، D تقیسیم می شوند. هر کدام از این دسته ها بسته به مهارت تمایز داده شده اند. دسته ۰ شامل مهارت هایی در رابطه با انواع مدیریت است. به طور مثال مدیریت صنایع، مدیریت اداری و… همگی در این دسته جای می گیرند. دسته A در خصوص افرادی است که به صورت تحصیلات عالی این مشاغل را فرا گرفته اند و مدرک دانشگاهی دارند، مانند پزشکان، معلمان و مهندسان.

دسته B شامل مهارت هایی است که باید در آن ها مدرک فارغ التحصیلی دیپلم یا دانشگاه و کالج را داشته باشید. این دسته از مشاغل با مدارک آکادمیک هم قابل قبول هستند. افرادی که در زمینه آشپزی، برقکاری، مربی و… مدرک معتبر دارند، می توانند برای ویزای خود اشتغالی کانادا اقدام نمایند. آموزش تخصصی یکی از عواملی است که در این دسته اهمیت اساسی دارد. اشخاصی که در حوزه های مختلف دارای مدرک تکنسین هستند نیز در این مشاغل جای می گیرند.

دسته C افرادی هستند که مهارت های مشاغل این دسته بیش از تحصیلات اهمیت دارند. تحصیلات آن ها باید حداقل دوره دبیرستان باشد و حتی گذراندن چند دوره تخصصی خارج از مدارس نیز مورد قبول است. مشاغلی مانند قصاب، نجار، راننده، گارسون و… در این دسته قرار دارند. دسته D در خصوص افرادی است که هیچ گونه تخصصی ندارند و حین کار به آن ها مهارت آموخته می شود. از اشخاصی که در این دسته قرار می گیرند مانند نظافتچی، نصاب، کارگر در حوزه های مختلف و… مدرک تحصیلی درخواست نمی شود.

مناسب ترین مشاغل پر درآمد برای ایرانیان در کانادا

کارفرماهای کشور کـانادا اگر در زمینه ای احتیاج به نیروی کار داشته باشند، به افرادی که متخصص آن شغل هستند پیشنهاد کار می دهند. در صورتی که فرد دانشجوی کانادا باشد این شانس دو برابر می شود. با شناخت اصولی لیست ناک و نیازهای این کشور در خصوص نیروی کار، می توانید برای دریافت ویزای جاب آفر کانادا اقدام نمایید. بهترین و مناسب ترین مشاغل پر درآمد برای ایرانیان در کانادا عبارتند از:

حسابداری
پرستاری
خود اشتغالی (همراه با ویزای خود اشتغالی کانادا)
Sales Representative
Business Analyst
IT Project Manager
Account Manager
Software Engineer
Recruiter
Engineer Project Manager

کلام آخر

عزیمت به کـانادا و دریافت اقامت دائم از این کشور با ویزای کاری کانادا امکان پذیر است. افرادی که حرفه یا مدرک تحصیلی آن ها در لیست NOC وجود دارند شانس بیشتری برای جذب از سوی سازمان های کشور کـانادا خواهد داشت. اگر یک کارفرما نیروی کار متخصصی را احتیاج داشته باشد، می تواند به فرد متخصص ویزای جاب آفر کانادا را اهدا کند. مناسب ترین مشاغل برای ایرانیان در کانادا شامل مشاغلی است که کمبود نیرو در آن ها بیشتر از سایر مشاغل احساس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید